صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 18
کد خبر: ۲۵۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌ها چه زمانی به اتمام می‌رسد؟

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در بخشها از ۱۶ فروردین خبر داد و گفت که رسیدگی به صلاحیت داوطبان انتخابات شوراها در شهرستانهای استان تهران در هیاتهای اجرایی در ۲۱ فروردین به پایان می رسد.

رویداد۲۴ احمد نادری اظهار کرد: بررسی اولیه صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌ها در شهرستان‌های استان تهران در هیات‌های اجرایی از ۷ فروردین آغاز و تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت در این مرحله استعلام از مراجع چهارگانه یا همان بررسی مدارک صورت می‌گیرد و ناظران ما در برخی از شهرستان‌ها حضور دارند، اما تا قبل از اتمام بررسی صلاحیت در هیات‌های اجرایی حق رای ندارند.

وی توضیح داد: بعد از اتمام بررسی صلاحیت در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت در هیات‌های نظارت شروع می‌شود و بعد از آن نوبت به رسیدگی صلاحیت در هیات عالی نظارت می‌رسد.


بیشتر بخوانید: مشکلات شورای پنجم، میراث دوره قالیباف است/ نهاد‌های نظارتی جلوی ورود افراد متخلف دوره گذشته را بگیرند


نادری گفت که در حال حاضر بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌ها در شهرستان‌ها و هیات‌های اجرایی در حال انجام شده است که تا ۲۱ فروردین ادامه دارد و از ۲۲ فروردین بررسی صلاحیت توسط هیات‌های نظارت شروع می‌شود.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان تهران در پایان گفت که ثبت نام داوطلبان شورا‌ها در بخش‌ها از ۱۶ فروردین آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات شما