صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۲۶۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

رنو و پژو به ایران می‌آیند؟

مدیرعامل سابق سایپا در خصوص امکان بازگشت شرکت‌های رنو و پژو به ایران با برداشته شدن تحریم‌ها توضیحاتی داد.

رویداد۲۴ سعید مدنی، مدیرعامل سابق سایپا در کلاب هاوس در خصوص بازگشت رنو و پژو به ایران، گفت: واقعیت این است که در رابطه با صنعت خودرو اگر ارتباطات عادی شود و مانند قبل فضای رقابتی نداشته باشیم و از تجربیات استفاده نکنیم، دچار مشکل می‌شویم.

او ادامه داد: پژو و رنو به عنوان شرکت‌های فرانسوی، آشنایی خوبی با فضای کسب و کار ما داشتند و معمولا وقتی فضا باز می‌شد، بر خلاف سایر کشور‌ها وارد این مقوله نمی‌شدند، بخشی از ظرفیت‌ها را تشکیل دادند.

مدیرعامل سابق سایپا افزود: با توجه به ویژگی ها، باید حواسمان جمع باشد، در شرایط تحریم معمولا برنامه ریزی صورت می‌گیرد و بعد از برداشتن تحریم‌ها این برنامه ریزی فراموش می‌شود و بعد از مدت‌ها می‌بینیم تمام دستاوردهایمان فراموش شده اند.

او بیان کرد: بدون توجه به این نکته، زمانی نفت دچار افت فروش می‌شد کشور به سمت برنامه ریزی می‌رفت، اما بعد از افزایش فروش نفت، برنامه ریزی فراموش می‌شد، این نوسانات تحریمی برنامه ریزی شده است.

مدیر عامل سابق سایپا گفت: تحریم همیشه وجود دارد. از ۴۰ سال پیش، ۸ سال در جنگ تحمیلی و مابقی آن در جنگ اقتصادی بودیم و باید بدانیم آمریکا همیشه به دنبال تحریم است.

مدنی تصریح کرد: تجربیات خوبی در صنعت خودروسازی داشتیم به خصوص در خصوص حلقه‌های مفقوده فرانسوی ها؛ فرانسوی‌ها شریک خوبی نیستند و تکنولوژی را به خوبی منتقل نمی‌کنند.


 بیشتر بخوانید: شکست مقاومت بازار خودرو در برابر کاهش قیمت


او تشریح کرد: در رابطه با انتقال دانش باید سعی کنیم به ۳ میلیون خودرو برسیم، باید روی پلتفرم داخلی کار کنیم واکنون هم‌تخصص و هم توانایی را داریم. باید حتما ۵۰ درصد ظرفیت تولید خودرو روی پلتفرم خودمان باشد تا در مذاکره برگ برنده داشته باشیم.

مدیر عامل سابق سایپا گفت: باید بازار صادراتی خودمان را داشته باشیم و نیاز به کار شبانه روزی دارد، ۵۰ درصد مابقی باید به شرکت‌های دیگر اختصاص یابد.

او ادامه داد: مطالعات کافی اگر انجام شود، می‌توان کشور‌ها را ارزیابی کرد. رفتار‌های آن‌ها واقعی نیست و هر زمان موقعیت را مناسب دیدند با ما همکاری می‌کنند و در غیر اینصورت همکاری نباید کرد.

مدنی گفت: تا زمانی که فضای کسب و کار درست نشود، شرکت‌ها علاقه به مذاکره ندارند. صنعت خودرو صنعتی نیست که با شرایط فعلی رشد کند، یکی از آیتم‌های رشد صنعت خودرو، صادرات است.

مدیر عامل سابق سایپا گفت: واقعیت این است که فضای کسب و کار باید درست شود، این صنعت مانند دیگر صنایع وابسته به خودمان نیست و بسیار جامع است. دارای تاثیرات فرهنگی و اقتصادی در کشور است و از زیرساخت‌ها نیز تاثیر می‌پذیرد.

مدنی بیان کرد: بدون ارتباط با دنیا نمی‌توانیم رشد کنیم، اگر بهترین خودرو را تولید کنیم، اما اگر با خودروسازان دیگر در جهان رقابت نکند فایده‌ای ندارد، هنوز مکانیزم فروش و قیمت گذاری را نتوانیم درست کنیم و باعث شده همچنان قیمت گذاری دستوری داشته باشیم.

مدیر عامل سابق سایپا گفت: حتما باید ارتباط جهانی داشته باشیم و باید نظارت و پایش داشته باشیم، نباید اینگونه باشد که شرکت‌ها هر کار دوست دارند انجام دهند. تمام صحبت‌ها با این شرایط است، باید فضای سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
خودروهای فرانسوی نسبت به خودروهای آلمانی آمریکایی ایتالیایی انگلیسی ژاپنی حتی کره ای کم بازده تر و پر مصرفتر هستند و مشکلات شایع برقی و بدنه دارند
ناشناس
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
آخه قالپاق عوض کردن یا غربیلک فرمان عوض کردن یا طرح چراغ عوض کردن دیگه دستاورد محسوب میشه.شرکتهای خودروساز داخلی این 40سال همینطور سرپا ایستادن
ناشناس
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
امیدوارم که خودروهای تولیدی آلمان؛ ژاپن و کره جنوبی که بهترین هستند در ایران زیاد بشه بجای تولیدات بدنام فرانسه که سیستم برق آن عایق بندی درستی نداره و با حوادث کوچک دچار آتش سوزی میشه !
نظرات شما