صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 08
کد خبر: ۲۶۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
علی‌محمد نمازی:

جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده و همتی حمایت نمی‌کند/ اصلاح‌طلبان پس از هاشمی، یکپارچگی خود را از دست دادند

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: در سال ۹۶ نیز به دلیل اینکه در دوره اول آقای روحانی خوب عمل کرده بود و با امضای برجام بسیاری از مشکلات کشور حل شده بود آقای خاتمی مجدد از روحانی حمایت کرد، اما همتی و مهرعلیزاده موقعیت روحانی را ندارند که اصلاحات بخواهد از آن‌ها حمایت کند.

رویداد۲۴ علی محمد نمازی، عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره حمایت جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده و نامه وی به بهزاد نبوی، اظهار کرد: این سوال را باید از خود آقای نبوی بپرسید، اما شخصی بنده این است که، جبهه اصلاحات در این دوره از انتخابات کاندیدایی ندارد و قصد حمایت از مهرعلیزاده و همتی هم ندارد، چراکه دو نفر هستند و به سادگی نمی‌توان درخصوص آن‌ها به جمع بندی رسید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سید محمد خاتمی از همتی و یا مهرعلیزاده حمایت خواهد کرد؟ گفت: بنده خبر ندارم نظر آقای خاتمی درخصوص این دو نامزد چیست، اما روند انتخابات فعلی فکر نمی‌کنم چنین اجازه‌ای را دهد.

نمازی تصریح کرد: در سال ۹۲ آقای روحانی با روزمه قوی و از جبهه اصولگرایان وارد انتخابات شد، اما به دلیل اینکه رزومه قوی داشتند و برنامه‌های خوبی ارائه دادند و جبهه اصلاحات هم کاندیدایی را در آن زمان نداشت به عنوان کاندیدای استیجاری مورد حمایت مرحوم هاشمی رفسنجانی و خاتمی قرار گرفت، اما در حال حاضر آقای هاشمی دیگر در قید حیات نیست و جبهه اصلاحات هم بعد از درگذشت وی آن یکپارچگی سابق را ندارد.


بیشتر بخوانید: محسن رضایی مقابل رئیسی ایستاد/ دوقطبی درون جناحی انتخابات ۱۴۰۰


وی افزود: در سال ۹۶ نیز به دلیل اینکه در دوره اول آقای روحانی خوب عمل کرده بود و با امضای برجام بسیاری از مشکلات کشور حل شده بود آقای خاتمی مجدد از روحانی حمایت کرد، اما شرایط امروز مانند سال ۹۲ و ۹۶ نیست و همتی و مهرعلیزاده هم موقعیت روحانی را ندارند که اصلاحات بخواهد از آن‌ها حمایت کند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: زمینه برای جذب کاندیدای استیجاری وجود ندارد، درست است که آقایان همتی و مهرعلیزاده اصلاح طلب هستند، اما به دلیل اینکه کاندیدای اصلی ما نبودند به همین دلیل کاندیدای نیابتی محسوب می‌شوند؛ درحال حاضر هم به دلیل انتقاداتی که به روحانی شده است و کارشکنی توسط جبهه مقابل برای وی ایجاد شده است آرای مردم در این دوره از انتخابات به سمت اصولگرایان است.

نظرات شما