صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 09
کد خبر: ۲۷۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

بیت‌کوین دوباره صعود می‌کند؟

برخی از کارشناسان عقیده دارند ریزش بیت‌کوین یک پولبک ساده است و قیمت به زودی دوباره اوج می‌گیرد اما برخی کارشناسان سناریو دیگری را مطرح می‌کنند.

رویداد۲۴ بیت‌کوین نسبت به دیروز بیش از ۳/۵ درصد ریزش کرده و در محدوده ۳۸ هزار و ۳۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت بیت‌کوین از محدوده مقاومت خود فاصله زیادی گرفته است و همین موضوع نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با ریزش بیت‌کوین گفت: قبلا هم بارها گفته‌ام که محدوده ۴۰ هزار دلار یک مقاومت روانی به شدت مهم است و قیمت باید بالای این مقاومت تثبیت شود.

این کارشناس با اشاره به اتفاقات رخ داده در ایران در رابطه با اینترنت گفت: بیت‌کوین از معدود دارایی‌هایی است که بازار ایران روی قیمتش تاثیر دارد. ایران بازار کوچکی دارد اما بخش قابل توجهی از ماینینگ رمزارزها در دست ایران است و همین گمانه‌زنی‌ها در رابطه با قطعی اینترنت تاثیر منفی بر بازار دارد.

محبی در ادامه گفت: اگرچه روند بلندمدت بیت‌کوین همچنان صعودی است اما شاید ریزش این ارز به زیر محدوده مقاومت پولبک نباشد. به نوعی می‌شود گفت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت قوام صعود ندارد.


بیشتر بخوانید: رمزارزها رقیب جدی بورس؟


بازار از دیروز تا امروز

بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲/۵ درصد ریزش کرده و در محدوده ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

اکثر آلت‌کوین‌ها به دلیل روند نزولی بیت‌کوین ریزش کردند و بازار بعد از رشدی که داشت نیازمند اصلاح است.

امید فدوی، کارشناس حوزه بازارهای مالی عقیده دارد بیت‌کوین دوباره به کانال ۴۰ هزار دلار صعود می‌کند و بعد مدتی در همین کانال روندی رنج پیدا می‌کند. تا زمانی که ترس و هیجان بازار کمی آرام نشود در همان کانال ۴۰ هزار دلار روندی رنج داریم.

همچنین ارز دیجیتال VGX بیشترین رشد را در ۲۴ ساعت گذشته داشته است.

نظرات شما