صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۲۷۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

موميايي‌کردن جسد مادر، براي دريافت حقوق

مرد اتريشي پس از مرگ مادرش جسد او را موميايي و در زيرزمين خانه‌اش پنهان کرد تا بتواند حقوق بازنشستگي وي را دريافت کند، اما پس از يک سال دستش رو شد.

رویداد۲۴ به نقل از گاردين، پليس اتريش روز گذشته اعلام کرد که جسد زن 89ساله‌اي که بيشتر از يک سال پيش فوت شده بود را در حالي پيدا کرده که موميايي شده و در زيرزمين خانه‌اش پنهان شده بود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد که اين زن ژانويه سال 2020و بر اثر بيماري زوال عقل در خانه‌اش فوت کرده اما پسر 66ساله‌اش که با او زندگي مي‌کرد، به جاي اعلام خبر مرگ مادرش، جسد را پنهان کرده بود تا بتواند حقوق بازنشستگي وي را دريافت کند.

اين مرد پس از مرگ مادرش، جسد او را به زيرزمين برده و ابتدا با استفاده از يخ آن را منجمد و سپس اقدام به موميايي کردن آن کرده و در نهايت نيز، جسد را زير پوست حيوانات پنهان کرده بود. به اين ترتيب وي مي‌توانست حقوق بازنشستگي مادرش را که هر‌ماه چک آن توسط پستچي به خانه‌شان ارسال مي‌شد را دريافت کند.

اين ماجرا ادامه داشت و در اين ماه‌ها مرد 66ساله هر‌ماه چک را از پستچي دريافت مي‌کرد و به او مي‌گفت که مادرش در خانه نيست يا اينکه در بيمارستان بستري شده است تا اينکه چند روز قبل وقتي پستچي چک را به خانه آنها برد و اين بار به مرد 66ساله گفت که چک را بايد به مادرش تحويل دهد، او بهانه‌هاي ديگري آورد که باعث شک پستچي شد.

پستچي که حدس مي‌زد کاسه‌اي زير نيم‌کاسه مرد 66ساله است، ماجرا را به پليس اطلاع داد و از همان زمان تحقيقات درباره اين پرونده آغاز شد. مأموران در نخستين اقدام به تحقيق از ديگر بستگان اين خانواده پرداختند و متوجه شدند که آنها بيشتر از يک سال است که زن 89ساله را نديده‌اند و هر بار که از پسرش درباره او پرسيده‌اند و وي مدعي شده که مادرش در بيمارستان بستري است.

حال آنکه وقتي مأموران راهي بيمارستان شدند، هيچ زني با مشخصات او بستري نبود. در اين شرايط دستور بازرسي خانه اين زن صادر شد و مأموران راهي آنجا شدند و هنگام جست‌وجو در زيرزمين، جسد موميايي شده اين زن را پيدا کردند. جسد به پزشکي قانوني منتقل و معلوم شد که اين زن در ژانويه سال 2020يعني بيشتر از يک سال قبل‌ فوت کرده و علت مرگ او نيز بيماري بوده است. به اين ترتيب پسر او بازداشت شد و در بازجويي‌ها اعتراف کرد که چون مي‌دانسته با اعلام مرگ مادرش، حقوق بازنشستگي او قطع خواهد شد، خبر مرگ وي را مخفي کرده و براي اينکه رازش فاش نشود، جسد مادرش را موميايي و در زيرزمين مخفي کرده است.

به‌گفته پليس، بررسي‌ها نشان مي‌دهد که در اين مدت مرد 66ساله توانسته بود در مجموع حقوق بازنشستگي مادرش به مبلغ 50هزار يورو را دريافت کند تا اينکه رازش فاش شد. براساس گزارش پليس، پرونده اين مرد براي تصميم‌گيري نهايي به دادگاه فرستاده شده است.

نظرات شما