صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۳۲۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

عرضه اولیه جدید در بازار سرمایه

شاخص کل بورس دیروز افت در کمتر از نیم درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت. برخی از کارشناسان عقیده دارند که تاسیس کارگزاری جدید می‌تواند به افزایش اعتماد و گردش نقدینگی در بورس کمک کند.

رویداد۲۴ شاخص کل بورس تهران دیروز با افت ۱۹۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده ۳۷۶ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

منوچهر میرزایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با صدور مجوز تاسیس و فعالیت برای شرکت های کارگزاری جدید پس از ۱۳ سال وقفه و قید استانداردهای جدید در دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت شرکت‌های کارگزاری، امید می‎رود شاهد پویایی بیشتر صنعت کارگزاری و نهایتاً بازار سرمایه باشیم.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که تاسیس کارگزاری جدید می‌تواند به افزایش اعتماد و گردش نقدینگی در بورس کمک کند.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تصویب تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در هیات دولت اظهار کرد: بر این اساس افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند فاز نخست جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند. تعداد جاماندگانی که در فاز نخست شناسایی شده‌اند حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.


بیشتربخوانید: هشدار؛ قطعی اینترنت موجب فرار سرمایه می‌شود


واگذاری سهام عدالت می‌تواند به اعتماد سرمایه‌گذاران را به بورس افزایش دهد و در نهایت گردش پول در اقتصاد کشور کمی افزایش می‌یابد.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شده است و در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام ایستاده است.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش عرضه‌ها به نفع بازار سرمایه است و در بلند مدت نقدینگی و اعتماد را افزایشی می‌کند.

مطابق گزارش منتشره مرکز پژوهش های مجلس، در شهریورماه ۱۴۰۱ شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۶.۲ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۱۵ درصدی مواجه شده است.

این موضوع می‌تواند به افزایش سودآوری شرکت‌های بورسی کمک شایانی کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
هیچ کشوری اینجوری نیست درسته!؟ شابد وقتشه شده ندن دست صاحب اصلیش و برن کنار از قدرت.
نظرات شما