صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 10
کد خبر: ۳۴۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت

طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت اگر به شکل صحیح و ایده آل صورت بگیرد، تأثیر بسزایی بر کیفیت فضا، دیدگاه مشتری و شخصیت مدیر مجموعه می‌گذارد. پس با ما همراه باشید تا با اصول طراحی در دفتر مدیر آشنا شوید.

رویداد۲۴مدیران هوشمند و آینده نگر، به دکور محیط اتاق خود اهمیت زیادی می دهند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، باید با اصول طراحی و دکوراسیون این فضا آشنا شوید.

1. انتخاب یک سبک مناسب در تناسب با ابعاد فضای اتاق مدیریت

اولین گام از طراحی و دکوراسیون هر محیطی به انتخاب سبک اختصاص می یابد. سبک طراحی تعیین می کند که چه هارمونی رنگ و متریالی را به محیط اضافه کنید. در انتخاب سبک چند عامل محدود کننده وجود دارد. اولین پارامتر موثر، ابعاد فضاست. مشخصاً سبک هایی که دارای جزئیات فراوان و برجسته هستند، برای اتاق های کوچک و نقلی مناسب نخواهند بود.

چرا که منجر به اشغال فضا و کوچکنمایی محیط می شوند. میزان نور محیط و نحوه تهویه آن نیز مهم است. نمی توان انتظار داشت اجرای یک سبک با رنگ های تیره، متریال های خشن و مبلمان های بزرگ در یک اتاق کم نور و بدون تهویه، نتایج مناسبی به جای بگذارد. نوع و ماهیت کسب و کار نیز به همین میزان موثر خواهد بود.

بر همین اساس همواره پیشنهاد می کنیم برای کسب و کارهای رسمی که دارای متراژ بزرگ هستند و از چند نورگیر طبیعی بهره برده اند، از سبک رومی یا کلاسیک استفاده شود. به طور عکس در کسب و کارهای مدرن و بروز با متراژ کوچک یا بزرگ، از سبک مدرن استفاده شود. این سبک قابلیت اجرا در عموم فضاها را دارد. اما برای محیط های کوچک با نورگیر محدود، مناسب تر هستند.

2. انتخاب هارمونی رنگ های مناسب در اتاق مدیریت

در طراحی و دکوراسیون اتاق مدیر نباید معجزه رنگ ها را دست کم بگیرید. می توان با یک هارمونی زیبا و جذاب، یک دکور خاص و خلاقانه ایجاد کرد. بدون اینکه هزینه ای از بابت بازسازی سبک طراحی پرداخت نمود. رنگ ها قادرند با انتقال حس و انرژی، بر دیدگاه مشتریان و کارمندان شما اثر مثبت بگذارند. همین مسئله موجب شده تا انتخاب رنگ به یکی از چالش برانگیزترین مراحل دکوراسیون اتاق مدیریت تبدیل شود.

به خاطر داشته باشید هرگونه اشتباه در انتخاب و ترکیب رنگ می تواند تمام آنچه که برای طراحی و دکوراسیون هزینه کرده اید، به باد دهد. پس در انتخاب رنگ مناسب برای اتاق، از افراد متخصص کمک بگیرید. یک طراح حرفه ای با در نظر گرفتن سبک طراحی، ابعاد فضا، میزان نور محیطی و سلایق شخصی شما و ماهیت کسب و کارتان، بهترین و روحیه بخش ترین هارمونی رنگ را انتخاب می کند.

3.تفکیک صحیح فضای اتاق مدیریت

اگر اتاق شما بزرگ و وسیع است، می توانید با یک تفکیک صحیح از بخش های مختلف آن برای پذیرایی از مهمانان، اخذ قرارداد و حتی برگزاری جلسه استفاده کنید. معمولاً در اتاق های بزرگ یک مبلمان چند نفره دنج برای گفتگو و پذیرایی از مهمان تعبیه می شود. در گوشه ای از اتاق یک میز کنفرانس جهت برگزاری جلسات کار و تصمیمات اصلی شرکت جای می گیرد.

میز مدیریت نیز درست در مقابل درب اصلی قرار گرفته و شأن و شخصیت مدیر را منعکس می کند. در صورت وجود ابعاد کافی، بخشی از دکوراسیون دفتر مدیریت به محل استراحت مدیر اختصاص می یابد. حتی اگر اتاق شما بزرگ و دنج نیست، باز هم می توانید با بهینه سازی فضا، یک محیط مناسب برای پذیرایی، گفتگو و برگزاری جلسات ایجاد کنید. کافیست از اهالی فن کمک بگیرید تا یک تفکیک صحیح در فضای کوچک شما ایجاد کنند.

4.استفاده صحیح از عناصر دکوراتیو

اگر دفتر کار مدیر را با عناصر دکوراتیو طبیعی یا غیر طبیعی دیزاین نکنید، روح حاکم بر محیط خسته کننده خواهد بود. برای ایجاد نشاط و روحیه در این اتاق به چند عنصر طبیعی و پویا احتیاج خواهید داشت. گیاهان طبیعی در این مورد بهترین گزینه هستند. همچنین به چند المان زیبا برای ایجاد جلوه ای فاخر در اتاق احتیاج دارید. می توانید از انواع لوستر، مجسمه، تابلو، فرش و ... برای ایجاد یک جلوه زیبا استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید در انتخاب این عناصر از سبک طراحی پیروی کنید. برای مثال در دکوراسیون مدرن اتاق مدیریت از مجسمه های مینیمال و انتزاعی یا تابلوهای ساده و مفهومی استفاده کنید. یادآوری می کنیم استفاده بیش از حد از عناصر تزئینی موجب از دست رفتن کیفیت دکوراسیون می شود. پس از این عناصر به جا و بهینه استفاده کنید.

5. نورپردازی در اتاق مدیریت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت، نورپردازی صحیح این محیط است. بهتر است همواره استفاده از نورگیرهای طبیعی را به نمونه های مصنوعی اولویت دهید. چرا که نور طبیعی خورشید قادر است علاوه بر پاکسازی محیط، به افزایش شادابی مدیر کمک کند. برای افزایش تمرکز مدیر و همچنین مهمانان او، باید از سیستم های نورپردازی ایده آل استفاده کنید. به خصوص اگر اتاق مدیریت فاقد پنجره و تهویه طبیعی باشد.

نتیجه گیری

طراحی و دکوراسیون دفتر اتاق مدیر، به عنوان هسته اصلی یک شرکت، اهمیت زیادی دارد. تقریباً تمام تصمیمات مهم در این فضا اتخاذ می شود. بهتر است برای افزایش شأن شرکت، مدیر و مجموعه، از بهترین سبک، رنگ و متریال برای دیزاین این اتاق استفاده کنید.

نظرات شما