صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 24
کد خبر: ۳۴۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

فلاحی: تفکیک وزارت بازرگانی هیچ ثمره‌ای برای مردم نخواهد داشت/ وزیر صمت مخالف جداسازی وزارت بازرگانی است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درخصوص لایحه تفکیک وزارت بازرگانی، گفت: اگر این لایحه در مرحله اجرا قرار گیرد فقط چندین سال درگیر تفکیک و جدایی آن خواهیم بود و در آخر هیچ ثمره‌ای برای مردم نخواهد داشت.

رویداد۲۴ احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به تصویب کلیات لایحه تفکیک وزارت بازرگانی و جداسازی آن از وزارت صمت، بیان داشت:  به نظر من لایحه به دلیل اینکه برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شد باید دوباره به رای گذاشته شود و اگر رای نیاورد باید برگردد.

فلاحی با اشاره به دیدار تعدادی از نمایندگان با وزیر صمت از مخالفت وی با این لایحه خبر داد و افزود: وزیر صمت درباره تفکیک وزارت بازرگانی گفتند که در این خصوص با من هماهنگ نشده و اگر از ابتدا در جریان قرار می‌گرفتم که دولت بنای ایجاد وزارت جدیدی را دارد آن را قبول نمی‌کردم.

وی پروسه جداسازی و تفکیک وزارتخانه را زمان‌بر خواند و تاکید کرد: دولت سیزدهم تنها دوسال دیگر وقت دارد و در این دوسال ضروری است که به مسائل مهم‌تری بپردازد؛ اگر این لایحه در مرحله اجرا قرار گیرد فقط چندین سال درگیر تفکیک و جدایی آن خواهیم بود و هیچ ثمره‌ای برای مردم نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه «مشخص نیست اگر جداسازی صورت بگیرد به اهداف مد نظر می‌رسیم یا خیر» خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی اگر شروع به کار کند ابزاری جز واردات ندارد و این مسئله نیز ضربه بزرگی به تولید داخلی خواهد زد که کاملا مخالف شعار سال و توجه به رونق تولید است.

فلاحی در انتها، تاکید کرد: برای جدایی وزارتخانه نیروها، سیستم مدیریتی و ساختار ها جدا خواهند شد و سیاست جدیدی بر آن‌ها اعمال می‌شود که زمان و هزینه زیادی لازم دارد که در شرایط فعلی جزء اولویت‌ها نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مدیر و تاجر
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
چرت و پرت دیگر مسئولان ...
هیچ ثمره ای نخواهد داشت ! کجا درس خوندی برادر ؟ رشته ات چی هست ؟
نظرات شما