صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 30
کد خبر: ۳۴۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲

پیشرفته‌ترین مدل سانسور در صداوسیما!

این شگرد جدید صداوسیما با استفاده از هوش مصنوعی مورد توجه کاربران در فضای مجازی شده است.

رویداد۲۴ بنا به گفته تابناک ورزشی برخی بینندگان ایرانی تصور کردند که با پخش این تصاویر پای جعل و تحریفِ صداوسیما در میان است اما اینبار خبری از سرقت یا تغییر و ترفند تلویزیون ایران در کار نبوده است. 

گویا یک تکنولوژی جدید تبلیغاتی به‌نام digital replacement technology اخیرا توسط چند شرکت تبلیغاتی اروپایی دارنده امتیاز پخش زنده، با همکاری شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شود که توسط آن می‌توان تبلیغات کنار زمین را کاملا هدفمند برای مناطق مختلف تغییر داد.

به این ترتیب تبلیغات محلی را در یک رویداد بین‌المللی مثل مسابقه مهم فوتبال جایگزین می‌کنند. به این ترتیب بینندگان در هر نقطه از جهان تبلیغی را خواهند دید که آگهی‌دهندگان محلی سفارش داده‌اند.

مثلا در ایران کسی مشتری محصولات و خدمات برندهای پرتغال یا برخی شرکت های اروپایی نیست، پس پخش تبلیغ آنها به سفارش دهنده اروپایی کمکی نمی‌کند و سودی هم برای‌شان ندارد اما با جایگزینی تبلیغات لوکال در کشوری مثل ایران، درآمد تازه‌ای هرچند کمتر نصیب پخش کننده می‌شود. 

نکته جالب اینکه هزینه این تبلیغات برای شرکت تبلیغ دهنده به مراتب از هزینه تبلیغ در پخش زنده صداوسیما یا تعرفه خرید تابلوهای دور زمین لیگ ایران پایین‌تر است. تنها راه جلوگیری از پخش این تبلیغات فارسی از سوی مدیران رسانه ملی، این است که بی‌خیال یک بازی مهم و پربیننده مثل نمایش طارمی در مصاف با بنفیکا شوند که تقریبا غیرممکن است.

نظرات شما