رویداد۲۴| آرمان بیات، کارشناس صنعت هوانوردی که ریاست ستاد هوانوردی فرودگاهی کشور در ستاد پزشکیان را برعهده داشت، تصاویری را از خسارتهای وارد شده به فرودگاه خصوصی آزادی در حوالی شهرستان نظرآباد استان البرز منتشر کرده است.
این تصاویر نشان میدهد حجم خسارت وارد شده چقدر شدید است.
او در این باره نوشت: در ایام اخیر شاهد تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک مقدس ایران عزیزمان بودیم؛ حملهای ناجوانمردانه که منجر به تحمیل خسارات مادی و معنوی بسیار به ویژه به هموطنان شهیدمان، سرداران محافظ ایران و از جمله به بخشی از زیرساختهای هوانوردی غیر نظامی، همچون فرودگاه آزادی گردید.
اگرچه این تجاوز با پاسخ غرورآفرین سربازان و سرداران گمنام ایران مواجه شد، اما آسیب به زیرساختها همچون صنعت هوانوردی غیر نظامی، در کنار تهدید امنیت جانی افراد، اتفاقی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت.
در این میان فرودگاه خصوصی آزادی واقع در حوالی شهرستان نظر آباد استات البرز، که پایگاه اصلی وسایل پرنده فوق سبک با مالکیت حقیقی و حقوقی بود، در عصر روز دوم جنگ با حمله دشمن، بیشترین آسیب و خسارت مادی را متحمل شد.
بیشتر بخوانید: درسی که چین از جنگ ۱۲ روزه گرفت| استاد دانشگاه شانگهای: پایان توهم موازنه قدرت از بیرون و افسانه شکست ناپذیری اسرائیل
شاید از جمله معدود افرادی باشم که شاهد ورود اولین وسیله پرنده فوق سبک به کشور در سال ۱۳۷۹ و استقرار آن در فرودگاه آسمان ری و سپس فرودگاه آزادی بودم که آن زمان این فرودگاه به نام مرحوم استاد خلبان حبیب آزادی، متعلق به صنایع هوایی ایران، وابسته به وزارت صنایع، بود. هواپیمایی از نوع ایکاروس C۴۲ که متاسفانه در زمان حمله از بین رفت. علاوه بر آسیب به ابنیه و آشیانه ها، متاسفانه بیش از ۳۸ وسیله پرنده فوق سبک و حداقل ۴ پیش نمونه از هواپیماهای آوا ۲۰۲ و ۳۰۳ و یک فروند گلایدر، در این تجاوز از بین رفت و یا خسارت جدی دید.
دکتر پورفرزانه، رئیس محترم سازمان هواپیمایی کشوری با دغدغهای خاص، در حال پیگیری و رایزنی با بدنه دولت، جهت اعاده حق و اخذ امتیازاتی حمایتی برای مالکین جهت خرید و جاگزینی وسایل پرنده هستند و لذا همکاران ایشان و مشخصاً گروه نظارت بر وسایل پرنده فوق سبک، نسبت به بررسی و مستندسازی دقیق از میزان خسارات اقدام نمودهاند. تمامی عزیزان، همکاران، فعالان آسیب دیده در حوزه فوق سبک، تنها نخواهند بود و بی شک همگی برای جبران این خسارت، تلاش خواهیم نمود.
این اتفاق تلخ یک بار دیگر ضرورت اتحاد، هوشیاری و دفاع از حقوق ملت ایران را یادآور شد. سکوت جایز نیست.
تصویر آخر؛ اولین هواپیمای فوق سبک ایران در فرودگاه آزادی| ۱۳۸۰