صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۶۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۶

لزوم اصلاح طرح ارزشیابی توصیفی/ تداوم طرح «تدبیر» در دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ایده طرح ارزشیابی توصیفی بسیار مترقی است ولی به دلیل وجود برخی نواقص با مشکلاتی مواجه شد که باید با آسیب‌شناسی، اصلاح و تقویت، اشکالات آن برطرف شود.

رویداد۲۴-معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ایده طرح ارزشیابی توصیفی بسیار مترقی است ولی به دلیل وجود برخی نواقص با مشکلاتی مواجه شد که باید با آسیب‌شناسی، اصلاح و تقویت، اشکالات آن برطرف شود.رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ‌ با بیان اینکه هرگونه تحولی در آموزش و پرورش باید از دوره ابتدایی شروع شود، اظهار داشت: با تخصیص مناسب بودجه در پایان سال ۹۵، توانستیم برنامه‌های کیفیت‌ بخشی دوره ابتدایی را به خوبی اجرایی کنیم و برای اولین بار در سال ۹۵، ۱۰۰ درصد اعتبار مناطق عشایر تخصیص یافت.

وی با اشاره به تداوم طرح «تدبیر» در دوره ابتدایی، تصریح کرد: این طرح در راستای ارتقای کیفیت مدیران آموزشگاهی آغاز شد که با رفع نواقص و برخی اشکالات، آن را با قوت بیشتر در سال ۹۶ ادامه می‌دهیم.

حکیم‌زاده به آسیب‌شناسی، اصلاح و تقویت ارزشیابی کیفی توصیفی دانش‌آموزان دوره ابتدایی اشاره کرد و ادامه داد: ایده طرح ارزشیابی توصیفی بسیار مترقی است ولی به دلیل وجود برخی نواقص با مشکلاتی مواجه شد که باید اشکالات آن برطرف شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «عدالت آموزشی» به این معنی نیست که فقط شرایط تحصیل برای افراد فراهم شود بلکه باید آموزش «با کیفیت» ملاک اصلی در ارزیابی‌ها قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف کلان دست پیدا کنیم.

 وی به برنامه‌های معاونت ابتدایی در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: توسعه عدالت آموزشی، مدیریت انسداد مبادی بی‌سوادی، راهبری پوشش تحصیلی در ۴ استان هدف با برنامه زمان‌بندی شده و توسعه آموزش و پرورش عشایر با حفظ سبک زندگی و فرصت رشد تحصیل از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت است.

منبع: ایلنا
نظرات شما