آرشیو

عوارض آنفلوانزا در چه کسانی طولانی می‌شود؟

دکتر فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه معمولا کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و یا سوء تغذیه هستند یا جراحی بزرگی کرده‌اند با خیلی لاغر هستند دچار آنفلوانزای شدید می‌شوند، می‌گوید: در صورت ابتلا به آنفلوانزای طولانی مدت معمولا ریه‌ها و بویژه سینوس‌ها عفونت می‌کند و شخص دچار تب طولانی برای مدت دو هفته می‌شود.

فیلم کمک‌های اولیه برای نجات جان شخصی که سکته قلبی کرده

دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی می‌گوید اگر احساس می‌کنید بیمارتان دچار سکته قلبی شده سه عدد قرص آسپرین ١٠٠میلی گرمی به او بدهید تا بجود. اگر امکان رسیدن آمبولانس در کمتر از ٢٠ دقیقه است، آمبولانس را فرا بخوانید. در غیر اینصورت بیمار را با وسیله شخصی به اولین مرکز درمانی برسانید. همچنین دادن قرص‌های زیر زبانی نیترات به بیمار تا رسیدن به مرکز درمانی بسیار کمک کننده است.

هرگز این غذا‌ها را در سحر نخورید! +فیلم

مـواد غـذایی شـیرین بـا تحریـک انسـولین و ورود سریع قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه افت قند خون موجب گرسنگی زودرس می‌شوند. در وعده سحری مقــدار مناســبی از ســبزی‌هــای مختلــف از جمله ســبزی‌هایی کــه آب بیشــتری دارنــد، مثل کاهو، خیار و گوجه فرنگـی مصـرف کنید.

آسترازنکا مرگبار نیست +فیلم

کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درباره عوارض گزارش‌شده و مرگ ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا به همشهری می‌گوید: بررسی‌های ما از تمام واکسن‌ها نشان‌دهنده افزایش عوارض یا مرگ در پی تزریق واکسن نیست. تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده است، در میان آن‌ها مواردی از عوارض و مرگ هم تایید شده که بسیار کم است.

فیلم/ هنگام سرماخوردگی چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

رژیم غذایی مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا داشته باشد. در این هوای سرد هم برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها و ویروس‌ها باید با خوردن غذا‌های مغذی، سالم و استراحت به جنگ بیماری برویم و سیستم ایمنی بدن‌مان را تقویت کنیم.

ناگفته‌هایی از امیکرون +فیلم

ویروس امیکرون سرعت بالایی دارد و از همه مهم‌تر بسیار فریبنده و زیرک است، پس باید با زدن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن دوز سوم واکسن مراقب خود و دیگران باشیم.

چگونه می‌توان کرونا را شکست داد؟ +فیلم

شیوع سویه اومیکرون کرونا باعث تقلا برای تزریق دُز تقویتی واکسن در کشور‌های ثروتمندتر شده است این در حالی است که بسیاری از کشور‌های فقیر هنوز دُز اول واکسن خود را دریافت نکرده اند.

ورود امیکرون به کشور قطعی است + فیلم

قادری رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره ورود جهش جدید کرونا به کشور گفت: ویروس کووید ۱۹ مستعد جهش است و امیکرون هم یکی از جهش‌هایی است که دیر یا زود به کشور ما می‌رسد.

توضیحات دکتر طبرسی درباره سویه جدید کرونا +فیلم

دکتر پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به این‌که بیشتر مبتلایان به اومیکرون تاکنون جوانان یا کودکان زیر ١٢ سال بوده‌اند، گفت: جهش‌های اومیکرون زیاد است و واکسیناسیون روی این نوع از ویروس کرونا شاید خیلی موثر نباشد.

راه تشخیص سرماخوردگی و آلرژی از کرونا چیست؟ +فیلم

تشابه علایم بیماری‌های کووید۱۹، سرماخوردگی و آلرژی، بسیاری از بیماران را سردرگم ساخته است. حالا با بروز نخستین نشانه‌های بیماری، افراد نمی‌دانند که باید چه اقدامی انجام دهند. مبتلا به کرونا شده‌اند و باید خود را قرنطینه کنند یا دچار حساسیت فصلی و سرماخوردگی شده‌اند. در این ویدیو حسین کرمانپور، رییس اورژانس بیمارستان سینا، تفاوت این سه بیماری را توضیح می‌دهد.

دوراهی واکسن زدن یا نزدن! +فیلم

در حالی که آمار‌ها حاکی از تاثیر واکسیناسیون در کاهش شمار مبتلایان و فوتی‌های کروناست، برخی از هموطنان همچنان برای تزریق واکسن تردید دارند. گزارشی از مردم در سطح شهر در این باره را ببینید.

چرا باید دوز سوم واکسن کرونا را بزنیم؟ +فیلم

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش تزریق دوز سوم واکسن کرونا را تایید کرد. کرونا ساختار بسیار ساده‌ای دارد و تنها با کپی کردن ساختار ژنتیکی افراد خودش را تکثیر می‌کند و با ورود به بدن انسان‌های مختلف جهش‌های گسترده‌ای ایجاد می‌کند. حالا فکر کنید بعد از اینکه دو دوز واکسن تزریق کردید هم ممکن است کرونا بگیرید و در معرض خطر باشید؛ بهترین دلیل برای دوز سوم.
آخرین اخبار