آرشیو

دستگیری شکارچیان شوکا در سیاهکل

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با اعلام این خبر گفت: در ادامه گشت‌های مشترک جهت حفاظت از مناطق و پیشگیری از وقوع جرم، ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی شهرستان، موفق به دستگیری شکارچیان غیرمجاز یک راس شوکا شدند.

ادامه تلاش برای مهار آتش در کوه خامین

رییس اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد از آتش سوزی در کوه خامین حدفاصل دو شهرستان باشت و گچساران در محدوده منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد.

روزهای بحرانی تالاب هورالعظیم

تالاب "هورالعظیم" این روز‌ها حال خوشی ندارد؛ نیزار‌های زرد و سوخته، بخش‌های خشک و کم‌آب و آب‌تنی گاومیش‌ها با آب آلوده؛ همه نشان از روز‌های بحرانی تالاب دارد.

خشکی هورالعظیم در دشت آزادگان

کاهش بارندگی و در پی آن خشکسالی در تابستان سال جاری شرایط بسیار سختی را برای تالاب هورالعظیم در خوزستان به وجود آورده است. خشکسالی در تالاب هورالعظیم که در غرب استان خوزستان در انتهای رود کرخه در منطقه مرزی دشت آزادگان واقع شده ‌است باعث مرگ ماهیان و سایر موجودات زنده در تالاب شده است و همچنین مشکلاتی را برای ساکنان حاشیه تالاب در زمینه تامین آب دام‌ها و... به وجود آورده است.

نجات باران/ انتقال شامپانزه ارم به کنیا +فیلم

«باران»، شامپانزه باغ وحش ارم، که قرار است امشب از فرودگاه امام (ره) راهی یتیم‌خانه‌ای در کنیا شود، صبح چهارشنبه (۱۳ تیر) در مجموعه ارم بدرقه شد. این انتقال بر اساس تصمیم کمیسیون‌های تخصصی حوزه محیط زیست دامپزشکی انجام می‌شود و رایزنی‌ها و اقدامات لازم برای انتقال این شامپانزه با یکی از یتیم‌خانه‌های استاندارد در کنیا انجام شده است.

دریاچه فینارود در حال مرگ

تشدید خشکسالی و بهره‌برداری بی‌رویه از آب پشت سد فینارود شهرستان خلخال، این دریاچه را در معرض خشک شدن و نابودی ماهیان آن قرار داده است.

شیر دادن به بچه آهویی یتیم توسط محیط‌بان

صفحه اینستاگرامی "برای محیط‌بانان ایران" فیلمی از بهزاد نوری از محیط‌بانان منطقه محافظت شده باشگل در تاکستان قزوین منتشر کرده که در آن محیط‌بانی مشغول شیر دادن به بچه آهویی یتیم است. در تصاویر روز این فیلم را ببینید.

درختان خون اژدها در جزیره سقطرا

درخت خون اژد‌ها در جزیره سقطرا در یمن به نام درخت خون سیاوشان شناخته می‌شود. این درخت از زیبایی منحصربفردی برخوردار است و جزیره سقطرا را جذاب و تامل برانگیز کرده است.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین