آرشیو

دریای مرده در آستانه نابودی

دریای مرده که میان اردن، اسرائیل و مناطق فلسطینی واقع شده با بحران آب مواجه شده است. هر سال حدود یک متر از سطح این دریا پایین می‌رود و این گواهی بر مرگ تدریجی دریای مرده است. گفته می‌شود طی چهل سال بیش از ۵۵۰۰ گودال پیرامون دریای مرده ایجاد شده‌است. افزایش شمار گودال‌های ناشی از نشست زمین موجب شده امنیت کشاورزی منطقه به خطر بیفتد. در تصاویر روز عکس‌هایی از دریای مرده در آستانه نابودی را ببینید.

نمایش تانک‌های سوخته روسیه در اوکراین

در حالیکه تنش میان روسیه و اوکراین افزایش یافته صدها سرباز اوکراینی برای نشان دادن توان نظامی خود تانک‌های سوخته روسیه که در جنگ با اوکراین در خاک این کشور منهدم شده بود را در میدان استقلال کی‌یف به نمایش گذاشتند.

لایروبی خلیج گرگان

به منظور نجات "خلیج گرگان" از خشک شدن کامل، مقرر شده است تا سازمان بنادر و دریانوردی ، کانال آشوراده و چوپوقلی که ارتباط ‌دهنده خلیج گرگان هستند را لایروبی کند تا ارتباط آب خزر با خلیج گرگان بیشتر شود.

آتش در الجزایر

آتشسوزی جنگلی در الجزایر در اثر گرمای شدید به وقوع پیوسته و جان برخی شهروندان و حیوانات این منطقه را گرفت. محصولات کشاورزی اطراف این جنگل‌ها نیز به خاکستر بدل شدند.

آرامگاه چهره‌های مشهور جهان از جان‌اف‌ کندی تا بروس‌لی

شاید بسیاری از ما افراد مشهور زیادی را بشناسیم. آثار آن‌ها را دیده و یا خوانده باشیم، اما هیچیک از ما نمی‌دانیم که آرامگاه این افراد کجاست. در این گزارش تصاویری از آرامگاه افراد مشهور جهان را از جان اف کندی سی‌و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا تا بروسلی رزمی‌کار چینی را ببینید.

فیزیوتراپی مار کبرای هندی

علیرضا شهرداری جانورشناس و خزنده شناس ایرانی در سفر خود به هند به مرکز امداد و نجات وحش این کشور رفته و در جلسه فیزیوتراپی مار کبرای هندی حضور داشته است. وی ویدیویی از فیزیوتراپی مار کبرای هندی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.

گلیداغ دشت گل‌های آفتابگردان

گل‌های آفتابگردان در مرداد ماه کاملا زرد شده و تصاویر بسیار زیبایی را در دشت‌ها و ارتفاعات این منطقه رقم می‌زند. گلیداغ نام شهری کوچک در شمال شرقی‌ترین بخش استان گلستان است. شرایط مناسب آب و هوایی منطقه گلیداغ بستر مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی همچون هندوانه و آفتابگردان است که در فصل بهار و تابستان بسیاری از کشاورزان زمین‌های خود را به کاشت این محصولات اختصاص می‌دهند.

قتل عام چنارهای طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه

چنار‌های طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه در دهه ۴۰ کاشته شد. این درختان سربه فلک کشیده چشم‌انداز منحصر بفردی در تهران ایجاد کرده‌اند. حالا افرادی هستند که برای آنکه ساختمان‌هایشان بهتر دیده شود کمر به قتل درختان تاریخی تهران بسته و چنار‌ها را براحتی قطع می‌کنند.

خانه ارغوان پس از درگذشت ابتهاج

بعد از درگذشت هوشنگ ابتهاج - شاعر معاصر- در آلمان، کارخانه سیمان تهران به مناسبت درگذشت او، درهای خانه قدیمی او را در تهران به روی علاقمندان باز گذاشته‌است. ابتهاج سالها در این کارخانه فعالیت می‌کرده است و حالا خانه در اختیار کارخانه است. درخت معروف اشعار ابتهاج به نام «ارغوان» نیز در همین خانه قرار دارد.

نفس‌های آخر دریاچه ارومیه

نفس‌های دریاچه ارومیه این روزها به شماره افتاده و به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان‌غربی، ۹۵ درصد از این دریاچه خشک شده است. دریاچه‌ای که قدمت آن به سن کره زمین می‌رسد به لطف افزایش چند برابری سطح زیر کشت در حوزه آبریز، سدسازی و مدیریت غلط آب در طی چند دهه‌ی اخیر، در حال نابودی است.

جاده عباس‌آباد قتلگاه یوزهای ایرانی

سال‌هاست که جاده عباس‌اباد میامی قتلگاه یوزپلنگ‌های ایرانی شده است. یکی از علل اصلی کشته شدن این یوز‌های ارزشمند تصادفات جاده‌ای است. در ۱۲ سال گذشته بیش از ۸ یوزپلنگ در این جاده کشته شده‌اند.

شیر در اسارت حیوان آزارها

اخیرا ویدیویی در فضای مجازی دست به دست شده که تصاویر افرادی را نشان می‌دهد که یک شیر ماده را مورد تمسخر و آزار و اذیت قرار داده و به آن حیوان می‌خندند. این درحالیست که ترس و وحشت در چشمان شیر موج می‌زند. در تصاویر روز ویدیوی شیر ماده در اسارت حیوان آزار‌ها را ببینید.

هیجان انگیزترین مبارزه مار و گربه

در این ویدیو هیجان انگیزترین مبارزه مار و گربه را ببینید. گربه تنها گونهٔ اهلی در خانوادهٔ گربه‌ایان است و برای تمایز دادن آن از اعضای وحشی این خانواده، اغلب از آن تحت عنوان گربهٔ خانگی یاد می‌شود. مار‌ها از دسته خزندگان هستند و از نوع جمجمه‌ای برخوردارند که در درگیری با حیوانات از آن محافظت می‌کند.

چاروادارها در جنگل‌های ایران

چاروادار یا چاربیداران به کسانی گفته می‌شود که به دل جنگل‌های مازندران و گیلان رفته و درختانی که توسط مهندسین جنگل یا اداره جنگل‌بانی انتخاب و علامت گذاری شده اند را قطع می‌کنند.

حال ناخوش تالاب هامون

در پی وقوع سیلاب در نقاط مختلف کشور طی روز‌های اخیر، مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از آبگیری۲۰ تا ۳۰ درصدی تالاب جازموریان خبر داد و در عین حال گفت: تالاب هامون کاملا خشک است و هورالعظیم و گاوخونی وضعیت خوبی ندارند.

رهاسازی پرندگان شکاری در قم

به دلیل بارندگی‌های اخیر و مساعد شدن وضعیت آب و هوایی، تعدادی پرنده شکاری از جمله سارگپه، عقاب و دلیجه صبح یکشنبه ۹ مردادماه در منطقه تالاب حوض سلطان قم رهاسازی شد.

امدادرسانی به مفقودین امام‌زاده داوود توسط سگ‌های زنده‌یاب

رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی در سیل امامزاده داوود، گفت: با توجه به وجود گل و لای و آب‌های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند.
آخرین اخبار
پربازدید ها