آرشیو

خر کشی در حاشیه تهران

در گزارش تصویری امروز ویدیویی از محل کشتار و سلاخی خرها، پوست‌کنی، قطعه‌قطعه کردن گوشت و روغن‌گیری خر در یکی از روستاهای حاشیه تهران را ببینید.

مراتع شهر سمیرم در حصار زباله

به علت تخلیه زباله‌ها در مراتع شهر سمیرم مزارع کشاورزی و چشمه‌های شهر در معرض خطر قرار گرفته‌اند. این روند حدودا ۳۰ سال است که ادامه دارد.

گرما در مدار ۴۰ درجه

تهران- ایرنا- دمای هوای تهران در روز‌های اخیر با افزایش شدید به ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده است که این موضوع برای شهروندن پایتخت کم سابقه است. براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، دمای هوای تا پایان هفته بین ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد ماندگار است.

مستند سرطان سراوان

سرطان سراوان روایت ۴ دهه سوءِمدیریت در سراوان رشت که به یک اَبَرچالش زیست محیطی بدل شد. در تصاویر روز مستند سرطان سراوان را ببینید.

اوتیسم و حیوان درمانی

هنوز هیچ درمان قطعی برای اوتیسم وجود ندارد، اما درمان‌های بسیاری وجود دارد که میتواند در کاهش علائم اتیسم تاثیر گذار باشد. اما یکی از این درمان‌ها پت تراپی یا درمان باحیوانات یاحیوان درمانی است که کم هزینه، کم خطر، لذت بخش و در اکثر موارد توسط متخصصین مورد پیشنهاد است.

مرگ آهوان شاخ‌باریک عراق

آهوان شاخ باریک عراق در روز‌های گرم و بی‌بارش جنوب عراق در زمین‌های بی‌آب و علف پرسه می‌زنند. بسیاری از این جانوران زیبا به دلیل کمبود غذا جان خود را از دست می‌دهند.

احیای نسل گور ایرانی

گور ایرانی از گونه‌هایی است که در معرض انقراض است. گور ایرانی اولین زایمان خود را در پارک ملی کویر با موفقیت به سرانجام رساند. گفته می‌شود که حدودا سه دهه بود که گور ایرانی منقرض شده بود که خوشبختانه این گونه حیات وحش احیای نسل شد.

گیر کردن سر یک حیوان در ظرف پلاستیکی

زباله‌هایی که ما با بی مسئولیتی کامل در طبیعت رها می‌کنم عاقبت یا دامان خودمان را می‌گیرند یا حیات وحش مظلوم را. در تصاویر روز ویدیویی از گیر کردن سر یک حیوان در یک ظرف پلاستیکی که در طبیعت رها شده است را ببینید.

دامداری سنتی مازندران

با شروع فصل بهار و رویش علف در مراتع، پوشش علف در مراتع ییلاقی برای تغدیه دام بسیار مناسب می‌باشد.شروع فصل چرای دام در مراتع ییلاقی که از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور صورت می‌گیرد، دامداران مناطق کوهستانی دام‌های خود را به مراتع گسیل کرده تا مدت ٩٠ الی ١٢٠ روز تعلیف کنند.

پیروز تنها توله یوز بازمانده ایران و فیروز

علیرضا شهرداری که پرستار نگهداری از تنها توله یوز بازمانده ایران و فیروز است ویدیویی منتشر کرد که از بهبود وضعیت این توله یوز خبر می‌داد. وی گفت این توله یوز پیروز نام گرفته است و امیدوار است که به نمادی برای حفاظت از یوزپلنگ اسیایی تبدیل شود.

کیجا تلف شد

کیجا ماده پلنگ باغ‌وحش ارم به دلیل عفونت شدید و طولانی مدت که حتی کانال نخاعی را هم درگیر کرده بود تلف شد. در ویدیوی زیر تصاویری از کیجا پلنگ باغ‌وحش ارم تهران را ببینید.

تصاویری از یک سگ وفادار

همه می‌ دانند که یکی از خصلت های بارز سگ ها که آن ها را از سایر حیوانات متمایز می‌ کند، وفاداریشان است. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سطح اکسیتوسین در روند وفاداری این حیوانات تاثیر دارد. زمانی که صاحب یک سگ گریه کند و یا بخندد، میزان قابل توجهی از این هورمون در بدن حیوان ترشح می شود که باعث می شود صاحب خود را در آغوش بگیرد.

پشم چینی گوسفندان به روش مدرن

یک شرکت بیوتکنولوژی در ژاپن موفق شده است که با یک آنزیم تززیقی به جای بریدن پشم آن را از پوست گوسفند جدا کند. در این روش هم در زمان صرفه جویی می شود و هم از درد و اذیت گوسفندان جلوگیری می شود.

زمین در تسخیر پلاستیک

دنیای امروز ما به تسخیر پلاستیک‌ها درآمده است؛ ازکیسه‌های پلاستیکی برای خرید روزانه استفاده می‌شود. زندگی بدون پلاستیک دیگر نه تنها یک رویا، بلکه از جهاتی غیرممکن است.

پارک ملی گلستان

قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در ایران پارک ملی گلستان است که ۱۳۵۰ گونه‌ی گیاهی و ۳۰۲ گونه‌ی جانوری را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است. این پارک جنگلی گلستان به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. در تصاویر روز ویدیویی از حیوانات پارک ملی گلستان را ببینید.

دریاچه ارومیه یا کویر نمک

زمین به عنوان کهن‌ترین محیط زیست انسان در کیهان، تحت تاثیر استفاده‌ی بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی به دست کشورهای صنعتی و به تبع آن افزایش تولید و تساعد گازهای گلخانه‌ای به جو آن، دچار گرمایش جهانی و تغییرات بحرانی اقلیمی شده است.

دستگیری داک آنتل قاچاقچی حیات وحش

به گزارش آسوشیتدپرس در مصاحبه با یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود روز جمعه داک آنتل صاحب باغ وحش میرتل بیچ به اتهام پولشویی دستگیر شد وی به دلیل ارتکاب ۱۵ جرم موردپیگرد قانونی قرار گرفت و سرانجام توسط پلیس اف بی آی دستگیر شد. پیش از این آنتل در اکتبر ۲۰۲۰ به اتهام قاچاق حیات وحش دستگیر شده بود.

هورالعظیم در آستانه نابودی

-تالاب هورالعظیم بزرگترین تالاب مرزی کشور و تالابی مشترک بین ایران و عراق است که دو سوم مساحت آن در عراق قرار دارد.قسمت ایرانی تالاب از رودخانه کرخه و انشعابات آن تغذیه می‌شود.هورالعظیم سال‌ها است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و جاده سازی شرکت های نفتی با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند.
آخرین اخبار
پربازدید ها