آرشیو

درگیری خیابانی حامیان بنی‌صدر و هواداران حزب جمهوری اسلامی

درگیری حامیان بنی صدر و هواداران حزب جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب اتفاق مهمی بود که سرنوشت سال‌های بعد حکومت تازه‌تاسیس انقلابی را نیز تحت الشعاع قرار داد. در پی این اتفاق بنی صدر برکنار شد و راه برای حضور روحانیون در امور اجرایی باز شد.

سفره نذری برای بازگشت آپولو ۱۳ به زمین

ایران از کشور‌هایی بود که فضانوردان آمریکایی به آن سفر کردند. رادیو و تلویزیون مدام اخبار برنامه‌های فضایی ایالات متحده را پوشش می‌داد تا جایی که خانمی در اقدامی عجیب برای سالم رسیدن فضانوردان آپولو ۱۳ سفره نذری پهن کرد.

اعتصاب سراسری کارکنان صنعت نفت ایران

در جریان انقلاب ایران در سال ۵۷ کارکنان صنعت نفت به جمع انقلابیون پیوستند و کار برای محمدرضا شاه پهلوی بسیار سخت شد، زیرا در زمستان بزرگترین مشکل برای مردم ایجاد شده بود. تصاویر تاریخی از اعتصابات کارکنان صنعت نفت را ببینید.

تاریخ مختصر روز جهانی کارگر

هرساله روز اول ماه می به عنوان روز جهانی کارگر شناخته می‌شود. پیشینه این روز به اعتراضات کارگران شیکاگو باز میگردد که طی آن پانزده کارگر کشته و بسیاری بازداشت و زندانی شدند و تعدادی هم حکم اعدام گرفتند.

طوفان طبس علیه فرماندهان ارتش

عملیات نظامی آمریکا برای آزاد سازی گروگان‌های خود به خاطر طوفان طیس با ناکامی مواجه شد، اما در این میان ارتش مورد سوءظن و تصفیه ایدئولوژیک قرار گرفت.
پربازدید ها