آرشیو

روح الله مومن نسب، مشاور طرح صیانت از فضای مجازی کیست؟

یکی از حامیان اصلی طرح صیانت از فضای مجازی، ید طولایی در ارائه مشاوره و کارشناسی در حوزه فضای مجازی دارد. مبدع طرح بارداری با اینترنت رایگان و مخالف سرسخت تماس تصویری، حالا مشاور طرح صیانت شده و می‌خواهد اینترنت را در کشور ملی کند! روح الله مومن نسب کیست؟

الهه هیکس نماینده حقوق بشر یا همکار اطلاعاتی ایران؟

متن یک توییت الهه هیکس بسیار حاشیه‌ساز شد. او معترضان را به اسرائیل و سازمان مجاهدین خلق منتسب کرده بود و به همین دلیل انتقادات زیادی علیه او مطرح شد. اما سابقه و پیشینه الهه هیکس چیست و چگونه به فعال حقوق بشر تبدیل شد؟ این گزارش را بخوانید.

۱۰ نکته درباره سفر نمایشی جهانگیری به خوزستان / تازه اول ماجراست، منتظر بحران بزرگتر باشید

سفر اسحاق جهانگیری به خوزستان نمایشی کامل برای ختم شوآف‌های دولت روحانی بود. او بدون کت و شلوار به سان یک سوپرمن با لباسی ساده از هواپیما پیاده شد؛ گویی قیصری است که تا خودش نباشد مشکلی حل نخواهد شد؛ اما حقیقت آن است که نتیجه این سفر بروز یک بحران بزرگتر در دو ماه آینده خواهد بود. گزارش رویداد‌۲۴ را بخوانید تا بدانید چرا.

جنگ نفتی رستم قاسمی و مسعود میرکاظمی / چه کسی وزیر نفت می‌شود؟

در حالیکه به روزهای تحویل قدرت و انتقال دولت نزدیک می‌شویم، بحث چینش کابینه رئیسی بسیار اهمیت یافته است. رویداد۲۴ در این گزارش وضعیت وزارت نفت به عنوان یکی از مهمترین وزارتخانه‌های دولت را بررسی کرده و نشان داده چه دعوای سنگینی بر سر انتخاب وزیر نفت وجود دارد.

غیبت معنادار مرکز تحقیقات استراتژیک در بزنگاه‌ها/ گاف‌های گزارش ۸ ساله حسام الدین آشنا

گزارش اتمام حجت حسام الدین آشنا به روحانی که حاوی گزارش‌های مشورتی مرکز تحقیقات استراتژیک به رئیس جمهور بوده، صبح امروز منتشر شد. رویداد‌۲۴ جزییات این گزارش در بازه زمانی ۸ ساله را بررسی کرده و نشان داده مرکز تحقیقات استراتژیک، تقریبا این نهاد در عموم اتفاقات رخ‌داده در کشور و جهان غایب بوده و به موارد دیگر پرداخته است.

فرهاد رهبر مسئول هماهنگی و انتقال قدرت در نهاد ریاست جمهوری کیست؟

فرهاد رهبر مسئول هماهنگی و انتقال قدرت در نهاد ریاست جمهوری شد. او در دولت‌های هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی به عنوان یک مدیر میانی خدمت کرده و در چند سال اخیر هم به ابراهیم رئیسی نزدیک شده است. رویداد۲۴ در این گزارش سابقه این چهره سیاسی را بررسی کرده است.

هدف محمود احمدی نژاد از نقد حاکمیت چیست و چرا او را تحمل می‌کنند؟

محمود احمدی نژاد نقدهایش را یک سطح بالاتر برده و اکنون راس حاکمیت را نقد می‌کند و کسانی که انتخابات ریاست جمهوری را حماسه می‌خوانند کنایه می‌زند. اما او به دنبال چیست؟ رویداد۲۴ در این گزارش آینده سیاسی احمدی نژاد و علل رفتارهای او را بررسی کرده است.

محسنی اژه‌ای هفتمین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی/ میانه‌روها نگرانند!

ظاهرا از دوره رئیسی به بعد فصل جدیدی در قوه قضاییه رقم خورده است؛ روسای قوه قضاییه از بیرون قوه انتخاب نمی‌شوند؛ چنانچه این بار نیز محسنی اژه‌ای با سابقه نزدیک به ۴۰ سال فعالیت در دستگاه قضایی به ریاست قوه منصوب شده است. اما رئیس جدید چه کارنامه‌ای دارد؟

هم‌صدایی منتقد هاشمی با حزب یاران هاشمی!/ علیرضا علوی تبار سیاستمداری که بی‌خبر آمد و بی‌صدا رفت

علیرضا علوی‌تبار روز گذشته از نهاد اجماع‌ساز استعفا کرد و کنار رفت. او برای اولین بار به جای فریاد زدن و اعتراض کردن، بی سر و صدا تصمیم خود را عملی کرد و حالا احتمالا خود را قربانی میدانی می‌داند که نه تنها هیچ دستاوردی نداشته، بلکه اعتبار و آبروی او را هم به تاراج برده است.

نمک تازه بر زخم مردم/ کیانوش جهانپور؛ مدیری که منتقدان را پفیوز نامید!

کیانوش جهانپور در توییتی منتقدان ساخت واکسن داخلی را پفیوز خوانده است. این اظهار نظر او اعتراضات زیادی را در پی داشته است. برخی خواستار برکناری او هستند و برخی دیگر به دنبال شکایت دسته جمعی از او. اما ماجرای این توییت اهانت‌آمیز چه بوده است؟ گزارش رویداد۲۴ در اینباره را بخوانید.

بخشی از حاکمیت فکر می‌کند حق دارد برای همه تعیین تکلیف کند/ مردم هنوز با شیوه‌های نرم به حکومت هشدار می‌دهند

غلامرضا ظریفیان کارشناس مسائل سیاسی بر این عقیده است که کاهش میزان مشارکت در انتخابات ایران، عوامل متعددی دارد و نمی‌توان نقش رویه‌های انسدادی را در این موضوع بی تاثیر و کمرنگ دانست.

جهان در خوف و رجا/ بازتاب اولین کنفرانس خبری رئیسی

اولین نشست خبری ابراهیم رئیسی با حضور تقریبا تمام نماینده‌های رسانه‌های آمریکا و اروپا برگزار شد و اظهارات رئیس جمهور منتخب مردم ایران غرب را در پیش بینی استراتژی‌های سیاست خارجی او به ویژه در حوزه برجام به تردید انداخت.

یکدست‌سازی ارکان قدرت آرزوی بخشی از حاکمیت بود/ سرمایه اجتماعی خاتمی مثل کوه یخ در حال ذوب شدن است

محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ می‌گوید: برای اولین بار شاهد هستیم بیش از ۵۰ درصد از واجدین شرایط، در انتخابات شرکت نکردند یا رتبه دوم به آرا باطله رسید. این موارد نشان‌دهنده هزینه بالای این انتخابات است

اصلاح طلبان و همتی/ گروه‌های ۴ گانه اصلاح‌طلب در انتخابات ۱۴۰۰ چه سیاستی در پیش گرفتند؟ +جدول

اصلاح‌طلبان در مواجهه با انتخابات ۱۴۰۰ چهار دسته شدند؛ یکی تحریم کرد؛ دیگری مشارکت فعال کرد، بخشی از رئیسی حمایت کردند و بخش دیگر هم تنها از شورای نگهبان انتقاد کرد. رویداد ۲۴ در این گزارش وضعیت این چهار دسته را بررسی کرده است.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین