آرشیو

دوگانه جلیلی-رئیسی با محوریت شبکه‌های اجتماعی/ فیلترینگ پاشنه آشیل کاندیدا‌های انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در ایران هر چهار سال یک بار صحنه‌های خارق العاده‌ای را در عرصه سیاست کشور رقم می‌زند. انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از چندین جهت متفاوت از دوره‌های گذشته است. یکی از مهمترین تفاوت‌های آن رد صلاحیت‌های گسترده‌ای است که عملا نتیجه انتخابات را پیش از رای‌گیری مشخص کرده.

مهمترین اخبار انتخابات ۱۴۰۰ / جبهه پایداری پشت جلیلی را خالی کرد، سعید محمد به ابراهیم رئیسی پیوست

شعار‌ها و وعده‌های بی پشتوانه از برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ پیشی گرفته است. حسن روحانی همچنان به دنبال تغییر لیست تایید صلاحیت شدگان شورای نگهبان است و مهرعلیزاده به دنبال حمایت اصلاح طلبان. در این گزارش رویداد ۲۴ آخرین تک و پاتک نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و حواشی پیرامون آن‌ها را بررسی کرده.

نهاد اجماع‌ساز از مهرعلیزاده حمایت نخواهد کرد/ نتیجه انتخابات برای مردم از پیش تعیین شده است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ می‌گوید مشروعیت قانونی برای بقای نظام کافی نیست و حرف کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مبنی براینکه حضور مردم بر مشروعیت نظام تاثیری ندارد؛ حرفی کاملا نادرستی است.

تلاش مهرعلیزاده برای جلب اعتماد اصلاح طلبان/ اصلاح طلبان وارد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شوند؟

با وجود آنکه محسن مهرعلیزاده با انتشار مواضع و سخنان تند علیه ابراهیم رئیسی، اصولگرایان و شورای نگهبان در تلاش است تا نظر اصلاح طلبان را جلب کند، اما جبهه اصلاحات ایران به صراحت اعلام کرده که در انتخابات ۱۴۰۰ هیچ نامزدی ندارد.

به اعضای ستاد جهانگیری فشار آوردند که به ستاد مهرعلیزاده بروند/ به دنبال نتیجه تضمین شده هستند نه مشارکت

محمود صادقی می‌گوید اعضای ستاد آقای جهانگیری را هم از برخی جا‌ها تحت فشار گذاشته‌اند که بروند در ستاد مهرعلیزاده فعالیت کنند. خب تلاش زیادی دارند که ابتکار عمل اصلاح طلبان را برهم بزنند و این مستلزم این است که اصلاح طلبان هوشیار باشند و اجازه ندهند چنین سخنانی به افکار عمومی القا شود.

این هفت نفر/ درباره نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ چه می‌دانیم؟

ابراهیم رئیسی با چهار نامزد پوششی و ضربه گیر راهی انتخابات ۱۴۰۰ شده است تا در غیاب اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی احتمالا با محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی رقابت کند! گزارش رویداد‌۲۴ را بخوانید تا بدانید چه کسانی قرار است به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند.

تکرار سناریوی مجلس برای ریاست جمهوری/ درهایی که در نجف به روی رئیسی بسته شد، در تهران به رویش باز شدند

روزنامه نگاران ایرانی و عرب دنبال کننده تحولات انتخابات ریاست جمهوری ایران معتقدند که رد صلاحیت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری، مهیا کردن فضا برای ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی پس از شکست وی در مقابل روحانی در انتخابات پیشین است؛ چرا که باقی ماندن جهانگیری و لاریجانی در جریان رقابت‌های انتخاباتی به معنای عدم تضمین پیروزی رئیسی نظر به رقابت شدیدی است که بین آن‌ها جریان خواهد گرفت، است.

دردسر جدید کاندیدا‌های انتخابات ۱۴۰۰ / اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به خاطر چه کسانی طولانی شده است؟

منابع آگاه دلیل طولانی شدن بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را وضعیت دو کاندیدا ذکر کرده‌اند که یکی به دلیل بیماری و دیگری به دلیل تابعیت مضاعف فرزندش مورد بازبینی جدی‌تری قرار گرفته است. رویداد۲۴ وضعیت کاندیدا‌ها را از حیث این دو مساله مورد بررسی قرار داده است.

دست محمود احمدی نژاد زیر ساطور شورای نگهبان/ چرا سخنان احمدی نژاد در کلاب هاوس محافظه‌کارانه بود؟

محمود احمدی نژاد در کلاب هاوس مهمان خبرنگاران و فعالان سیاسی اجتماعی بود تا از برنامه‌هایش برای انتخابات ۱۴۰۰ سخن بگوید. رویداد۲۴ بررسی کرده حضور او در کلاب هاوس چه دستاوردی برای او داشت و چه پیامی به مخاطبان منتقل کرد.

دوقطبی رئیسی - لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ / ایران با غرب چه خواهد کرد؟

ناظران مسائل ایران می‌گویند که کاندیداتوری رئیسی در مقابل لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ یک مانور سیاسی دوگانه از سوی حکومت ایران در گفتمان سیاسی‌اش در قبال غرب است؛ گفتمانی که به باور بسیاری از تحلیلگران نظام ایران بر اساس شرایط کنونی خود آن را اتخاذ کرده است.

لاریجانی در مناظره‌ها بهتر از رئیسی عمل می‌کند/ هدف خشونت احمدی نژاد، لاریجانی است/ رئیسی نهایتا ۱۰ میلیون رای دارد

میرزایی نیکو نماینده سابق مجلس معتقد است که انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رقابتی نیست و بسیاری در دوقطبی لاریجانی-رئیسی، لاریجانی را، چون مانند رئیسی تحکمی و تشر بزن نیست ترجیح می‌دهند.

زیر پوست انتخابات/ داوطلبان ناشناس انتخابات ۱۴۰۰ چه گفتند؟

انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام نزدیک به ۶۰۰ داوطلب وارد مرحله احراز صلاحیت کاندیداها شد. صف مقام‌های فعلی و سابق برای رفتن به پاستور طولانی و بی‌سابقه است. اما آنها که از میان مردم عادی و نه بر مسند قدرت برای ثبت‌نام ریاست جمهوری آمدند، آنها چه گفتند و چه می‌خواهند؟

بسیج اصولگرایان ارتدکس علیه لاریجانی / جنگ لفظی کاندیدا‌های انتخابات ۱۴۰۰ آغاز شده است؟

امروز شلوغترین روز ستاد انتخابات کشور بود. از ساعات اولیه صبح شنبه علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، ابراهیم رییسی، محسن رضایی و محمد شریعتمداری رسما برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کردند.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین