آرشیو

هوشنگ ابتهاج کیست و چرا در ادبیات ایران اهمیت دارد؟

امیر هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه شاعر و پژوهشگر نامدار معاصر درگذشت. ابتهاج تاثیر زیادی بر شعر ایران مخصوصا از دهه چهل به بعد گذاشت و در دوره‌ای که شعر نو به فرم پیشرویی تبدیل شده بود، اشعار سایه بار دیگر غزل را تقویت کرد.

ایمن الظواهری که بود و چرا ترور شد؟

عملیات ترور و قتل ایمن الظواهری مهمترین خبر سیاست خارجی بود که ساعاتی پیش منتشر شد؛ اما این اتفاق چه تاثیری در مناسبات سیاسی آمریکا و همچنین خاورمیانه خواهد داشت. گزارش رویداد۲۴ به قلم علیرضا مکی را بخوانید تا بهتر با ابعاد ماجرا آشنا شوید.

مشکل کجاست که مهدی تاج به جای حضور در دادگاه، مدعی ریاست فدراسیون فوتبال شده است؟

صلاحیت مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال تایید شده است. سوال این است که چه اتفاقی در این کشور افتاده که مهدی تاج با آن حجم پرونده که فقط یک پرونده آن قرارداد ویلموتس است و سازمان بازرسی تخلف آن را محرز دانسته، به جای بالا و پایین رفتن از پله‌های دادگستری، مدعی ریاست فدراسیون فوتبال شده است؟

عیسی زارع‌پور وزیری که نماد تظاهر شد/ چرا مردم به عکس مصاحبه وزیر ارتباطات با خبرنگار روس واکنش نشان دادند؟

انتشار تصاویر پشت صحنه مصاحبه وزیر ارتباطات با خبرنگار روس در نگاه مردم رفتاری متظاهرانه بود؛ چه آنکه دولتمردانی که برای پوشش و سبک زندگی مردم ایران تصمیمات سختگیرانه وضع می‌کنند، در سفر‌های خود به خارج از کشور چندان هم پیرو شئونی که خودشان تحمیل می‌کنند، نیستند.

سیداحمد خاتمی؛ روحانی برآمده از فضای غیررقابتی/ جمهوری اسلامی چگونه روحانیت را ناکارآمد کرد؟

وقتی سیداحمد خاتمی می‌گفت «بی‌حجابان فرزندان دزدان هستند» باید از او پرسیده می‌شد پس تکلیف خانواده‌های بزرگترین اختلاس‌گران تاریخ ایران چیست؟ حسن رعیت، محمود خاوری، محمود سیف، عیسی شریفی، رفیقدوست، سعید مرتضوی، محمدرضا رحیمی، حسین فریدون، مهدی جهانگیری و ...! اگر تمام دزدی‌های مردم ایران در طول تاریخ را کنار هم بگذاید، احتمالا به اندازه یک مورد این اختلاس‌ها نخواهد شد. آیا خانواده‌های اینها همه جزو بی‌حجابان بودند؟

چرا بازداشت مصطفی تاجزاده اشتباه بود؟

بازداشت مصطفی تاجزاده بازتاب زیادی در افکار عمومی و رسانه‌ها داشت و سوالات زیادی درباره آن مطرح شد؛ آیا قوانین کشور در بازداشت رعایت شده است و چه امر فورس و غیرطبیعی وجود داشته که نهاد امنیتی ساعت ۱۱ شب باید این تعداد مامور به خانه یک فعال سیاسی برود؟

نکات کلیدی درباره ترور شینزو آبه نخست وزیر ژاپن / فضای سیاسی ژاپن به چه سمتی خواهد رفت؟

شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن در سن ۶۷ سالگی ترور شد. بعد از ترور آبه این سوال پیش آمد که اولا دلیل این ترور چه بوده و دوما فضای سیاسی ژاپن از این به بعد چه تغییری خواهد کرد؟ پاسخ به این سوالات را در گزارش رویداد۲۴ بخوانید.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه که ۱+۵ را نمی‌شناخت!/ کسی با بی‌مایگی شما شوخی ندارد

بهمن امیری مقدم از جمله سرداران نظامی است که در دوره ریاست جمهوری ابراهیم رییسی به عنوان استاندار کرمانشاه انتخاب شد. امیری مقدم فعلا نام استانداری کرمانشاه را با موضوع مذاکرات ۱+۵ به صدر اخباری که افکار عمومی دنبال می‌کنند، آورده است. امیری مقدم گفته از اینکه با او شوخی شده ناراحت نیست، اما واقعیت این است که کسی با بی‌دانشی و کم‌مایگی یک مدیر ارشد شوخی ندارد و بهترین کار برکناری چنین مدیرانی است.

پروژه فکری حسن عباسی چقدر به نفوذ نزدیک است؟

حسن عباسی برای بخشی از اصولگرایان به عنوان «سخنگوی جریان انقلابی» اهمیت دارد و به همین دلیل انتقاد از او، انتقاد از جریان انقلابی محسوب می‌شود. این در حالی است که تا پیش از این «بیان دیدگاه‌های جریان انقلابی» بر عهده طیفی بود که خاستگاه آن کاملا مشخص بود.

تبعات هولناک خرسندی زهره الهیان از عدم دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد/ آسیب‌هایی که نمایندگان درکی از آن ندارند

باز هم یکی از نمایندگان مجلس انقلابی سخنانی عجیب گفت این‌بار زهره الهیان از عدم دسترسی ۳ میلیون دانش‌آموز به شاد و آموزش آنلاین به دلیل آسیب‌های فضای مجازی اظهار خرسندی کرد. رویداد ۲۴ آسیب‌های جا ماندن از تحصیل به دلیل عدم دسترسی به شاد را مورد بررسی قرار داده است.

علت حذف وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال چیست؟/ فوتبال با طعم سیاست

وریا غفوری فعلا محبوب‌ترین فوتبالیست ایرانی است که همچنان در حال بازی است. او بیش از آنکه به خاطر بازی فوتبالش برای هواداران و مردم اهمیت داشته باشد، به خاطر اظهارنظرهایش در دفاع از مردم به محبوبیت رسیده است. البته همین مسئله باعث شده تمدید قرارداد او در فصل جدید با مشکل مواجه شود.

مهمترین اتفاقات دوره ریاست حسین طائب بر سازمان اطلاعات سپاه چه بود؟/ دلیل برکناری طائب چیست؟

روز گذشته خبری شوکه‌کننده فضای سیاسی کشور را تحت الشعاع قرار داد: حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه برکنار شد. سوال مهم این بود که چرا؟ رویداد‌۲۴ با تمام محدودیت‌های موجود تلاش کرده به توجه به حجم شایعات به این سوال پاسخی مناسب بدهد. برکناری طائب از دور منظر سیاست داخلی و سیاست خارجی بررسی شده است. این گزارش را بخوانید تا بخش کوچکی از دلایل برکناری طائب را بدانید.

همه چیز درباره بازداشت ادمین کانال‌های امنیتی / سرائر، نیمه محرمانه و سایه‌نویس چه می‌نوشتند؟

خبر بازداشت ادمین کانال‌های تلگرامی سرائر، نیمه محرمانه و سایه‌نویس بازتاب بسیاری در گعده‌های سیاسی داشت که باعث بروز شایعات زیادی در فضای مجازی شد؛ چه اینکه این سوال بزرگ شکل گرفته بود که در زمانه یکدستی قدرت، دلیل بازداشت ادمین کانال‌هایی که اتفاقا توسط خود نهادهای امنیتی رشد کرده بودند، چیست! رویداد۲۴ در این گزارش به سابقه گردانندگان رسانه‌های امنیتی پرداخته است.

فم تریپ ؛ پروژه گردشگری یا برنامه عادی‌سازی فلاکت/ هدی رستمی کیست و چه می‌کند؟

پروژه فم تریپ جدیدترین پروژه‌ای است که در ایران اجرا می‌شود و قرار است تصویری جذاب و بدون نقص از ایران به گردشگران نشان دهد. یکی از افرادی که این پروژه را در ایران پیش می‌برد، هدی رستمی است که اخیرا منتقدان زیادی پیدا کرده است؛ آنها معتقدند کارکرد او «عادی‌سازی فلاکت» در ایران است.

حجت عبدالملکی وزیری که آموزش نداد و رفت/ خطر «عبدالملکیسم» باقی است

حجت عبدالملکی بالاخره برکنار شد و اولین خروجی دولت رئیسی نام گرفت. رویداد۲۴ در این گزارش نشان داده عبدالملکی و چهره‌های مشابه در چه فضایی رشد کرده‌اند و چگونه با دنیای غیرواقعی که در ذهن خود ساخته‌اند، پیش می‌روند و حمایت می‌شوند.

محمدهادی زاهدی وفا امام صادقی نزدیک به جلیلی / سابقه وزیر جدید کار چیست؟

رزومه محمدهادی زاهدی وفا سرپرست جدید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق به همراه سعید جلیلی و جبهه پایداری موفق شده‌اند سهم دیگری از دولت ایراهیم رئیسی را به دست بیاورند. رویداد۲۴ در این گزارش سابقه سیاسی و اقتصادی زاهدی وفا را بررسی کرده است.

سیدمحمود دعایی از نماز میت بر پرچم شیر و خورشید تا عشق به خاتمی

مرگ نابهنگام محمود دعایی برای دومین بار نام او را در یک ماه در صدر خبر‌ها قرار داد. کمتر از یک ماه پیش با بوسیدن دست ابراهیم رئیسی و حالا با مرگ ناگهانی‌اش. حضور چهره‌های مختلف از هر دو جریان اصلاحات و اصولگرایی در بالاترین سطوح به خوبی بیانگر ویژگی جمع اضداد دعایی در چهار دهه اخیر است. او از آخرین بازماندگان یاران همراه امام در هواپیمای تهران-پاریس بود که حیات سیاسی‌اش تحت الشعاع اختلافات جناحی با جریان حاکم، متوقف نشده بود.

چرا مردم از جایزه زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن خوشحال شدند؟

چند سالی است که هر رویداد هنری به عرصه بیان اعتراض به آنچه «هنرمند حکومتی» خوانده می‌شود تبدیل شده است. این عرصه در جشنواره کن دو چندان بود چرا که جامعه هم از خودش و هم از هنرمندانش بابت مواضع گذشته شان شرمنده بود. در این جشنواره بخش زیادی از مردم از جایزه زهرا امیرابراهیمی بیشتر از دیگران شادی کردند. اما این موضوع از کجا نشات می‌گرفت؟

پیمان جبلی ؛ مدیری که برای پوشش اخبار یک حادثه هم اختیار ندارد

پیمان جبلی به عنوان رییس صداوسیما عملا گفته موضوع فردوسی‌پور در اختیار او نیست و او حتی اختیار سیاستگذاری درباره پوشش یک فاجعه مثل متروپل را ندارد! او نگفته سیاست‌های ابلاغی از کجا به او می‌رسد اما همین وضعیت نشان می‌دهد در این مجموعه عریض و طویل، جا برای بسیاری از مردم ایران نیست و هر روز، خطوط قرمز برای مردم، تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین