آرشیو

حسن عباسی سخنران منبری با حاشیه امن

حسن عباسی یکبار دیگر جنجال آفرین شد؛ این بار سخنرانی او در جمع دانشجویان که با پرسش مکرر یک دانشجو همراه بود که می‌گفت فقط اسم چهار اقتصاددان را نام ببر، به تنش کشیده شد. رویداد۲۴ به بهانه این جنجال، به برخی از دیگر حاشیه‌های حسن عباسی پرداخته و البته نشان داده او در هر شرایطی حاشیه امن دارد.

افول یک سلبریتی/ پرویز پرستویی ؛ بازیگری که قرار بود رفاه ملت با خونش امضا شود!

پرویز پرستویی در نامه‌ای به رهبر انقلاب درخواست کرد که شرایطی ایجاد شود که مشکلات معیشتی مردم حل شود. او در این نامه که در اینستاگرام او منتشر شد نوشته بود حاضر است حتی نامه با خون امضا شود اما رفاه ملت تامین شود. لحظاتی بعد اما فراموش کرد که جانش را بر سر رفاه ملت گذاشته و ظاهرا با یک تهدید، مطلب را از اینستاگرام خود حذف کرد!

شباهت‌های پرونده حمید نوری و کاظم دارابی / از وقایع دهه ۶۰ تا دادگاه میکونوس

اخیرا کاظم دارابی از افرادی که در ماجرای حمله به رستوران میکونوس در آلمان به زندان محکوم شده بود، از حمید نوری دفاع کرده و گفته جمهوری اسلامی باید کار او را دنبال کند. دفاع دارابی از حمید نوری باعث شد مقایسه‌هایی میان دادگاه میکونوس و نوری صورت بگیرد. تفاوت، اما اینجا بود که ماجرای اعدام‌های دهه ۶۰ آنقدر در ایران به اتهامات و شکایات رسیدگی نشد تا درباره اتفاقات رخ داده در خاک ایران، یک کشور دیگر تصمیم‌گیری کند!

جنجال فایل صوتی مهدی طائب / نقش مقداد نیلی در افشاگری علیه قالیباف چیست؟

ایران کشور افشای فایل‌های صوتی و تصویری است! از فایل صوتی جلسه آیت الله منتظری درباره اعدام‌های دهه ۶۰ یا افشای فیلم اعترافات قتل‌های زنجیره‌ای در سال‌های دور گرفته تا فایل صوتی ظریف و سردار عزیز جعفری. این بار هم فایل صوتی از مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار منتشر شده که اطلاعات جالبی از روابط پشت پرده در آن وجود دارد.

جلیل مجبی حامی مهمی که به منتقد بزرگ تبدیل شد

حامیان رئیسی یکی یکی تبدیل به منتقدان او می‌شوند؛ از سعید حدادیان و میثم مطیعی و یاسر جبرائیلی گرفته تا جلیل محبی که اکنون به جدیدترین منتقد رئیسی تبدیل شده و نقدهایی که به دولت مطرح می‌کند که شاید از زبان مخالفان اصلاح طلب رئیسی هم بیان نمی‌شود. اما آیا دلیل این نقدها امتیازاتی بوده که به او داده نشده یا دلیل دیگری در میان است؟

ریشه درگیری پرویز پرستویی کجاست؟/ قبض و بسط برچسب هنرمند حکومتی

حمله به پرویز پرستویی در حاشیه نمایش فیلم افسانه بناسان در جنوب کالیفرنیا یک بار دیگر نسبت هنرمندان با مردم و حاکمیت را به مساله روز تبدیل کرده است. اما ماجرای دوگانه «هنرمند حکومتی» و «هنرمند مردمی» از کجا ریشه گرفته است؟

نادر طالب زاده ؛ تجسم مرتضی آوینی برای اصولگرایان/ استادی که به جای شاگرد، مرید تربیت می‌کرد

نادر طالب زاده از چهره‌های مهم اصولگرا بود که نقش قابل توجهی در تغذیه فکری این جریان سیاسی داشت. شخصیت‌های بسیاری مدعی بودند که ادامه‌دهنده اصلی راه مرتضی آوینی هستند، اما برای خود اصولگرایان، طالب‌زاده تجسم آوینی در دوره جدید بود.

برادرزاه هاشمی شاهرودی چه نقشی در پرونده فساد بانک سرمایه داشت؟

بالاخره حکم متهمان پرونده بانک سرمایه منتشر شد. در این میان حکم ده سال برای سید احمد هاشمی شاهرودی برادرزاده رئیس وقت قوه قضاییه ایران بیشتر مورد توجه قرار گرفت. چه اینکه در جلسات نخست نام خانوادگی او به نام «هاشمی» معرفی می‌شد تا کسی به ارتباط او با رئیس وقت قوه و رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام پی نبرد اما وقتی بخش‌هایی از گزارش تحقیق و تفحص مجلس از بانک سرمایه به دست رسانه‌ها رسید، معلوم شد که گستره فساد تا چه اندازه است.

حمایت از قالیباف با کلیدواژه خوارج / جنبش عدالتخواه دانشجویی چگونه به خوارج تبدیل شدند؟

حواشی سفر خانواده قالیباف به ترکیه همچنان ادامه دارد. حالا بخشی از اصولگرایان، منتشرکنندگان خبر خرید سیسمونی از ترکیه که به «سیسمونی گیت» مشهور را خوارج نامیده‌اند. این نامگذاری البته حاشیه بسیار بیشتری ایجاد کرده است. رویداد۲۴ در این گزارش به همین حواشی پرداخته است.

سیسمونی دانش‌بنیان محصول ترک!/ حاشیه‌های سفر دختر محمدباقر قالیباف به ترکیه

سفر دختر و همسر قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نوه قالیباف بازتاب زیادی در افکار عمومی داشته است. قالیباف منتقدان خود را «چهار درصدی‌ها» لقب داده بود اما همین موضوع گریبان خودش را گرفته است و به قول منتقدان این خرید خاص طبقه یک در ده‌هزاری‌ها است! رویداد24 در این گزارش به حاشیه‌های سفر دختر قالیباف به ترکیه پرداخته است.

مورد عجیب فائزه هاشمی ؛ سیاستمداری که وارث تصورات پدر نیست

فائزه هاشمی در آخرین اظهارنظر جنجالی‌اش به موضوع تحریم سپاه و مذاکرات وین پرداخته و گفته چیزی که از سپاه نصیب جامعه ایران می‌شود، منفی است و باید جایی متوقف شود. این سخنان باعث شده برخی خواستار برخورد امنیتی با او شوند. رویداد۲۴ به بهانه اظهارنظر جدید فائزه هاشمی، به چند نکته مهم در زندگی او پرداخته است.

سیدمحمد حسینی اولین قربانی دولت رئیسی / لابی‌من جدید با وعده‌های رنگارنگ به پارلمان می‌رود؟

در حالیکه همه منتظر بودند رئیسی برای ترمیم کابینه با چند وزیر اقتصادی خود خداحافظی کند، خبرهایی شنیده شده که گویا قرار است معاونت پارلمانی رئیس جمهور برکنار شود. در صورت چنین تغییری احتمالا با انتخاب فرد همسوتری با نمایندگان وعده‌های رنگارنگ‌تری به آنها داده شود و در عین حال قدرت لابی دولت را برای کنترل مجلس افزایش یابد و دیگر تا مدتی خبری از استیضاح وزیران دولت در راهرو‌های بهارستان نباشد، اما حقیقت آن است که مشکل ناکارآمدی کابینه همچنان پابرچاست.

عزت الله ضرغامی، دختر ۱۲ ساله و مناسبات قبیله‌ای!

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنان مرد اول کابینه است؛ البته از لحاظ حاشیه‌ها. تا این سیصد روز اگر گاف‌ها و سوتی‌های او را بشماریم، حساب آن از دست خارج شده است. روز گذشته فیلمی از او منتشر شد که سر یک دختر کوچک را نوازش می‌کند و هدیه‌ای به او می‌دهد. اگر این اتفاق از سوی جناح مقابل رخ داده بود، احتمالا تا این لحظه وزارتخانه به آتش کشیده شده بود و کفن‌پوشان مقابل ساختمان وزارت تجمع کرده بودند! اما خوبی ماجرا آنجا بود که این موضوع مربوط به یکی از اهالی قبیله بوده و می‌توان از کنار آن به راحتی گذشت!!

مجتبی امینی جوان تراز انقلابی در سینما/ ارزشی‌ها چگونه جبهه فرهنگی را تصرف کردند؟

مجتبی امینی از تهیه‌کنندگی سریال گاندو، قرار است مدیریت جشنواره فجر را انجام دهد و جشنواره‌ای در «تراز جریان انقلابی» بسازد. اجرای برنامه‌های جریان انقلابی به امینی سپرده شده است؛ چه اینکه او از یکسو تهیه کننده برنامه «هفت» است که بیشترین تاثیر را در معرفی کارگردانان و فیلم‌های ایرانی دارد و از سوی دیگر مدیریت جشنواره فجر به او سپرده شده است.

حمید استاد به جای خلیل موحد/ پشت پرده شعار حامیان علم الهدی چه بود؟

انتشار فیلم‌هایی در حمایت از حجت الاسلام علم الهدی توسط حامیان او نشان‌دهنده اختلافاتی بود که اینک خود را بیشتر را نشان می‌دهد؛ اختلافاتی که یک سر آن خلیل موحدی ایستاده و یک سر آن علم الهدی. رویداد۲۴ در این گزارش دلایل بروز اختلافات اصولگرایان در مشهد را بررسی کرده و نشان داده چگونه با خروج خلیل موحد، حمید استاد جایگزین او شده است.

روح‌الله مومن نسب پدر معنوی اکانت‌های فیک در فضای مجازی!/ اکانت‌های جعلی چه می‌نوشتند؟

سخنان روح الله مومن‌نسب درباره ساخت اکانت‌های فیک به نام دیگران بازتاب بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی و در میان افکار عمومی داشت. این سخنان در حالی مطرح شده که خود مومن‌نسب بارها از اینکه افرادی به نام او حرف‌هایی در فضای مجازی زده‌اند گلایه داشته و آن را مصداق ولنگاری اینترنت توصیف کرده است. واقعیت این است که اگر باد بکارید، طوفان درو می‌کنید.

حمله تمام‌عیار یاران سعید جلیلی به امیرعبداللهیان/ وزیر خارجه برکنار می‌شود؟

مصاحبه حسین امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین و توضیح شرایطی که در جریان دستیابی به توافق وجود دارد، باعث شد جریان نزدیک به جبهه پایداری و حامیان سعید جلیلی سخت‌ترین مواضع را نسبت به وزیر خارجه بیان کنند. تلاش تیم منتقد آن است که مذاکرات احیای برجام به نتیجه نرسد یا آنکه بتوانند شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که امیرعبداللهیان استیضاح شود.

ابی و حاشیه‌های ترانه خلیج فارس/ اصلاح طلبان، اصولگرایان و سلطنت‌طلبان چگونه در انتقاد از ابی ائتلاف کردند؟

ابی خواننده پاپ ایرانی در پاسخ به اینکه چرا در امارات ترانه «خلیج فارس» را نخوانده، گفته «من سیاسی نیستم و موضوع مربوط به اختلاف دو کشور است و ربطی به من ندارد.» همین پاسخ، موجب آغاز موج شدیدترین حملات مردم ایران از جریان‌های مختلف سیاسی به او شد. اما آیا واقعا ابی سیاسی نیست یا موضوع خلیج فارس موضوع اختلاف دو کشور است و ارتباطی به او ندارد؟

محمدی ری‌شهری روحانی امنیتی/ از زندگی پیچیده نخستین وزیر اطلاعات ایران چه می‌دانید؟

حجت الاسلام محمد محمدی ری‌شهری روز گذشته در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان درگذشت. او از مهمترین نیرو‌های امنیتی ایران بود که می‌توان گفت از پایه‌گذاران ساختار‌های اطلاعاتی در تاریخ جمهوری اسلامی بوده است. رویداد۲۴ در گزارش چهره‌های خود زندگی پیچیده این چهره امنیتی را بررسی کرده و نشان داده در برهه‌های مختلف چه تاثیری بر تاریخ ایران گذاشته است.

داریوش مهرجویی و فیلمسازی در عصر میان‌مایگی

کم نیستند کسانی که موضوع سانسور را به مسئله فردی تبدیل کرده‌اند و در صورتی که آثار خودشان سانسور نشود، کاری به سیستم و ساختار سانسور ندارند و سکوت می‌کنند و گاه به سانسور هم وجاهت می‌دهند. اگر آثار آنها سانسور نشود و مجوز آنها صادر شود، «دم وزیر ارشاد گرم است و او را دوست دارند» و اساسا کاری ندارد که این نگاه حذفی با هنر ایران چه کرده است. پیروز واقعی در عصر میان‌مایگی، چهره‌هایی چون ناصر تقوایی و بهرام بیضایی هستند که حاضر نشدند به هر قیمتی و با تن دادن به هر سلیقه‌ای کار کنند.
آخرین اخبار
پربازدید ها