آرشیو

بهزاد به جای بهزاد/ اصلاح طلبان همچنان مناسبات رفاقتی را به مطالبات نسل جدید اولویت می‌دهند

در میانه شکست‌های مداوم جریان اصلاح‌طلب دست به کار عجیبی زده است. بار دیگر ریاست بهزاد نبوی را در بزرگترین تشکیلات اجماع‌ساز خود تمدید کرده است. انتصابی که پیام روشنی دارد؛ همچنان مناسبات رفاقتی و حفظ دوستی‌های قدیمی به مطالبات نسل جدید و تغییر نگرش‌های نسل‌های جدید‌تر این جریان اولویت دارد.

مهرداد ویس کرمی نماینده‌ای که منتقدانش را سگ‌های قلاده بلند خطاب می‌کند!

از روز گذشته تا کنون نام مهرداد ویس کرمی نماینده مجلس یازدهم بسیار شنیده می‌شود؛ البته نه به خاطر عملکرد خاص و ایده‌ای که توانسته مشکلی از مردم حل کند؛ او منتقدانش را «سگ‌های قلاده‌بلند غربگرا» خطاب کرده بود. اما ویس کرمی کیست و چه افکاری دارد و چگونه به مجلس راه یافته است؟ گزارش رویداد۲۴ درباره او را بخوانید.

عزل مرد پر رابطه/ علی‌اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان کیست؟

علی اکبر پورمحمدی بعد از مدت‌ها نام رفسنجان را به صدر اخبار رسانده است؛ اما این پرخبری نه به خاطر عملکرد خاص و مدیریت ویژه او، بلکه به خاطر تهدید یک خبرنگار به برخورد فیزیکی بوده است. به بهانه همین شاهکار سیاسی در ایران، رویداد۲۴ در این گزارش به سابقه سیاسی علی اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان پرداخته‌ است.

مبارزه خیالی با مافیا/ حجت عبدالملکی چگونه هزینه برکناری‌اش از دولت را افزایش می‌دهد؟

انتقادهای نمایندگان مجلس و بخشی از ناظران سیاسی به سیاست‌های اجرایی وزارت کار و اظهارنظرهای شاذ وزیر کار بسیار افزایش یافته است. اما عبدالملکی ظاهرا تصمیم دارد چالش را تبدیل به فرصت کند! چه اینکه او سعی دارد مقصر این انتقاد‌ها را در جای دیگری جستجو کند و فضایی ایجاد کند که گویا انتقادها علیه او به خاطر «مبارزه با فساد و مافیا» است؛ مجموعه مصاحبه‌های او نشان می‌دهد او به گونه‌ای رفتار می‌کند که مخاطب تصور کند از روزی که بر سر کار آمده یک لحظه مافیای فساد او را رها نکرده است و انتقادها علیه او به خاطر همین مسئله است!

بازگشت هشدارآمیز/ علی لاریجانی رهبر میانه‌روهای ایران می‌شود؟

سخنرانی لاریجانی درباره حکومت مطلوب از دیدگاه ابن سینا اگرچه موضوعی به دوران ماقبل مدرن بود اما بیان لاریجانی و اشاره‌های امروزین او و استفاده از عبارات مدرنی همچون «اشتغال‌زایی»، «توسعه اقتصادی»، «رقابت در فعالیت اقتصادی» از زبان ابن سینا، خواننده سیاسی را به این صرافت می‌انداخت او در خلال مدینه فاضله ابن سینا، در حال بیان مانیفست سیاسی خود است. آیا لاریجانی در تلاش برای رهبری جریان میانه‌روی ایران است؟ این گزارش را بخوانید تا بدانید لاریجانی چه کدگذاری‌هایی کرده است.

جامعه مدرسین چه کسی را به جای آیت الله صافی گلپایگانی معرفی می‌کند؟

با درگذشت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی این سوال مطرح شده که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کدام چهره مذهبی را به عنوان جانشین او معرفی خواهد کرد. رویداد‌۲۴ در این گزارش با توجه به رویکردهای جامعه مدرسین، گزینه‌های احتمالی را بررسی کرده است.

۹ برداشت از زندگی آیت الله صافی گلپایگانی / مرجع مخالف جبهه پایداری و حامی تفکیک جنسیتی

آیت الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید ایرانی بامداد امروز در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت. رویداد ۲۴ در گزارشی ۹ برداشت از زندگی او را بررسی کرده که از ایده فکری او و اختلاف نظرش با جبهه پایداری تا مخالفتش با عرفان و حمایت از او تفکیک جنسیتی را در برمی‌گیرد. صافی گلپایگانی از معدود مراجعی بود که حکم ارتداد هم صادر کرد. در این گزارش نکات مهمی از زندگی آیت لله صافی گلپایگانی را بخوانید.

پیمان جبلی در مسیر محمد سرافراز / پشت پرده هک شدن تلویزیون ایران چه بود؟

پخش تصاویر سران سازمان مجاهدین یک موضوع قدیمی را دوباره زنده کرد: اختلاف اصولگرایانی که در صداوسیما نقش‌های کلیدی ایفا می‌کنند. در حالی که گفته می‌شد پخش تصاویر مسعود و مریم رجوی، هک رادیو تلویزیون ایران بوده، برخی اصولگرایان مدعی هستند که موضوع هک نیست و ماجرای حضور نفوذی‌هاست. شاید اولین نتیجه‌ای که بتوان از این تحلیل گرفت این باشد که تیمی که مخالف حضور سرافراز بود، در پی حذف پیمان جبلی است.

همسر رئیسی و پروژه میشل اوباما شدن!/ چرا جمیله علم الهدی گزینه مناسبی برای الگوسازی دختران ایرانی نیست؟

نوشتن کتاب جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور بر اساس کتاب «شدن» میشل اوباما سوژه‌ای بود که در این هفته بسیار بازتاب داشت. رویداد۲۴ به تفاوت دو چهره پرداخته و این موضوع را بررسی کرده که آیا اساسا جمیله علم الهدی می‌تواند گزینه مناسبی برای نوشتن کتاب برای دختران ایرانی باشد؟

نکات مهم دادگاه حبیب اسیود / از تحلیل عبدالله گنجی تا نقش محمدعلی ابطحی!

روز گذشته دادگاه حبیب اسیود برگزار شد. در این دادگاه همه اتهامات اسیود قرائت شد؛ اتهاماتی که از بمبگذاری تا ترور را در برمی‌گرفت. در بخشی از دادگاه پای دولت سیدمحمد خاتمی و محمدعلی ابطحی نیز به میان آمد. رویداد۲۴ در این گزارش لحظات مهمی از دادگاه و البته سابقه حبیب اسیود و شیوه دستگیری او را روایت کرده است. این گزارش را از دست ندهید.

جدال رائفی پور و اصولگرایان بر سر فاکتور مالی هشتگ‌های توییتری/ پول هشتگ‌ها به جیب کسانی می‌رود؟

اخیرا در فضای مجازی و توییتر دعوا بر سر فاکتور هشتگ‌های اصولگرایان و نیروهای ارزشی بالا گرفته است. گروهی به رهبری علی اکبر رائفی پور معتقدند این هشتگ‌ها فی‌سبیل‌الله است و پولی نبوده اما برخی از این فعالیت جهادی و اعتقادی سوءاستفاده کرده‌اند و فاکتور آن را برای سازمان‌های پرداخت‌کننده ارسال کرده است. این جنگ فعلا ادامه دارد و آنچه اهمیت دارد، هزینه‌ سنگینی است که از کیسه بیت المال برای هشتگ‌سازی در توییتر پرداخت می‌شود، بی آنکه اثری داشته باشد.

علی عسگری با حمایت چه تیمی مدیر پتروشیمی خلیج فارس شد؟

اگر تا کنون با مدیریت چهره‌هایی همچون عبدالملکی و عین اللهی و فاطمی امین و خاندوزی تعجب می‌کردید، انتصاب عبدالعلی علی عسگری به سمت مدیر عاملی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس همه آنها را می‌شوید و از یاد می‌برد؛ چه آنکه فردی که تا کنون یک روز هم تجربه مدیریت اقتصادی نداشته و احتمالا به عمرش یک محصول پتروشیمی را از نزدیک ندیده، به عنوان مدیر عامل پتروشیمی خلیج فارس منصوب شده است. انتصاب او احتمالا تشکر به خاطر زحماتش در صداوسیما برای حمایت از رئیسی بوده است. یکبار در اواخر دهه هشتاد با تغییرات عمده در وزارت نفت، شرکت بازرگانی پتروشیمی به قیمت مفت رایگان شد و حالا که بحث واگذاری هلدینگ خلیج فارس هم مطرح شده، از این تغییرات باید به چه نتیجه‌ای برسیم؟ گزارش رویداد۲۴ را بخوانید تا نکاتی از پشت پرده این انتصاب را بدانید.

احمد راستینه سرهنگی که می‌خواهد فوتبال ایران را سامان بدهد

نام سرهنگ احمد راستیه از روز گذشته بر سر درگیری لفظی او با داریوش مصطفوی بسیار دست به دست شد. راستینه یکی از فرماندهان میانی سپاه در چهارمحال و بختیاری بوده که حالا در کرسی مجلس نشسته و قرار است فوتبال ایران را سر و سامان بدهد. رویداد۲۴ در گزارش چهره‌های روز خود 5 نکته از زندگی احمد راستینه را بررسی کرده است.

ماجراهای ناتمام زنوزی مطلق و تراکتورسازی تبریز / بریز و بپاش‌های نجومی از کیسه ملت!

روز گذشته باشگاه تراکتور که چند سال پیش از سپاه به محمدرضا زنوزی مطلق واگذار شده بود، به مس سونگون ورزقان داده شد. اما زنوزی چگونه مالک تراکتورسازی تبریز شد و چرا این باشگاه را دوباره به دولت واگذار کرد؟ رویداد۲۴ در این گزارش فرآیند واگذاری تراکتورسازی و بازگرداندن آن را نشان داده است.

حاشیه‌های زینب سلیمانی با گوشی آیفون

در دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی، بیش از آنکه بحث بر سر خود سردار باشد، انتشار تصویری از زینب سلیمانی با گوشی آیفون خبرساز شد. رویداد۲۴ در این گزارش به همین حاشیه‌ها پرداخته است.

محمد مرندی آقازاده شهروند آمریکا و عضو تیم مذاکره کننده وین / بازگشت دوتابعیتی‌ها آزاد شد؟

محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده وین اخیرا با اظهارنظرهایش درباره ادامه تحریم‌ها خبرساز شده است. رویداد۲۴ به همین بهانه زندگی و افکار مرندی را بررسی کرده تا نشان دهد خاستگاه او با چنین دیدگاهی کجاست و چگونه به تیم مذاکرات نزدیک شده است.

سرگذشت اسرارآمیز حسن ایرلو سفیر ایران در یمن / حاکم مطلق سرزمین حوثی‌ها و مرد تحت تعقیب آمریکا

حسن ایرلو سفیر ایران نزد حوثی‌های یمن به دلیل آنچه ابتلا به ویروس کرونا خوانده شده، جان باخت. از زندگی حسن ایرلو تقریبا خبری با قطعیت در دست نیست و از او نیز تصاویر زیادی به جا نمانده است. جالب آنکه مرگ او نیز همچون زندگی‌اش اسرارآمیز بود و اطلاعات درستی از آن منتشر نشده است. رویداد۲۴ در این گزارش بررسی کرده حسن ایرلو که او را در کشور‌های عربی به نام عبدالرضا شهلایی می‌شناختند، کیست؟

وحید جلیلی تئوریسن افسران جنگ نرم چگونه به صداوسیما رفت؟/ انتقاد کن، پست بگیر!

وحید جلیلی برادر سعید جلیلی پس از سال‌ها انتقاد از صداوسیما بالاخره به آرزوی خود رسید و در جبهه فرهنگی اصولگرایان بهترین سمت خود را به دست آورد و با خروج علی عسگری ازصداسیما، به عنوان قائم مقام پیمان جبلی انتخاب شد. وحید جلیلی در خیال، خود را حاج کاظم آژانس شیشه‌ای می‌بیند که برای مبارزه با غرب‌گرایی، با اسلحه همه را گروگان بگیرد. با این دیدگاه بعید است ۵ سال دیگر، صدا و سیما همین مخاطبان اقلیت را هم حفظ کرده باشد.

داستان یاسر و مقداد/ پشت پرده دولت رئیسی چه کسانی نقش‌آفرینی می‌کنند؟

سید یاسر جبرائیلی و مقداد نیلی دو چهره اثرگذار در دولت رئیسی هستند و آنقدر نفوذ دارند که یکی از نمایندگان در کنایه‌ای این دولت را دولت مقدادیسم خوانده است. اما آنها از کجا آمده‌اند و چگونه به این نفوذ رسیدند؟ گزارش رویداد۲۴ درباره این دو چهره سیاسی اصولگرا را حتما بخوانید.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین