آرشیو

حاشیه‌های مدال طلای المپیک جواد فروغی / نیروی نظامی یا نماینده ایران؟

پس از کسب طلای مدال طلای جواد فروغی در المپیک توکیو حاشیه‌های بسیاری ایجاد شد و برخی از این مدال حمایت کردند و برخی نیز علیه آن موضع انتقادی گرفتند و گفتند این مدال افتخاری ندارد. رویداد۲۴ در گزارش خود این حاشیه‌ها را بررسی کرده است.

حاشیه‌های ممنوعیت لباس چهارخانه / محدودیت‌های پوشش چگونه در ایران اجرا شد؟ +اسناد ممنوعیت‌های جدید

طرح ممنوعیت تولید و استفاده از لباس چهارخانه در روزگذشته بسیار خبرساز شد اما اسنادی به رویداد۲۴ رسیده که از این دست بخشنامه‌ها پیش از این نیز وجود داشته است. در این گزارش علاوه بر ممنوعیت‌های مختلف تولید پوشاک در ایران، به تاریخچه این ممنوعیت‌ها از ابتدای انقلاب تا کنون پرداخته شده است.

طرح سرا؛ هم شکست استراتژی هم شکست تاکتیک!

میثم سعادت خبرنگار سیاسی در یادداشتی دلایل شکست طرح سرا برای اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر را بررسی کرده است و در یازده بند نشان داده «تکنسین‌های اصلاح طلب» چگونه بدون تحلیل شرایط فقط با تغییر تاکتیک می‌خواستند در انتخابات پیروز شوند.

یکدست‌سازی ارکان قدرت آرزوی بخشی از حاکمیت بود/ سرمایه اجتماعی خاتمی مثل کوه یخ در حال ذوب شدن است

محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ می‌گوید: برای اولین بار شاهد هستیم بیش از ۵۰ درصد از واجدین شرایط، در انتخابات شرکت نکردند یا رتبه دوم به آرا باطله رسید. این موارد نشان‌دهنده هزینه بالای این انتخابات است

اصلاح طلبان و همتی/ گروه‌های ۴ گانه اصلاح‌طلب در انتخابات ۱۴۰۰ چه سیاستی در پیش گرفتند؟ +جدول

اصلاح‌طلبان در مواجهه با انتخابات ۱۴۰۰ چهار دسته شدند؛ یکی تحریم کرد؛ دیگری مشارکت فعال کرد، بخشی از رئیسی حمایت کردند و بخش دیگر هم تنها از شورای نگهبان انتقاد کرد. رویداد ۲۴ در این گزارش وضعیت این چهار دسته را بررسی کرده است.

وضعیت همتی بعد از انصراف مهرعلیزاده چگونه است؟

در حالیکه تنها دو روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده، محسن مهرعلیزاده از رقابت‌ها کنار کشید و به این ترتیب عبدالناصر همتی تنها گزینه موجودی است که بخشی از اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنند. اما وضعیت همتی چگونه است؟ گزارش رویداد۲۴ را بخوانید تا بدایند شرایط برای او چگونه است.

انتخابات شورای شهر با ۴ لیست / انشعاب اصولگرایان زیر پرچم وحدت و ائتلاف

در حالیکه اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران یک لیست داده‌اند، اصولگرایان تا کنون ۴ لیست منتشر کرده‌اند. گزارش رویداد۲۴ درباره لیست‌های انتخابات شورای شهر تهران را بخوانید تا بدانید در جریان اصولگرا چه می‌گذرد.

کاندیداهای اصولگرا به نفع رئیسی کنار نمی‌روند/ انتخابات در دور اول تمام می‌شود

علی صوفی می‌گوید کسانی که جریان‌ساز انتخابات ۱۴۰۰ بودند، طرفدار جدی ریاست جمهوری رئیسی هستند، اما موانع جدی برای اینکار وجود دارد و اگر نتوانند آن موانع را حل کنند ممکن است چرخشی داشته باشند و بگویند رئیسی به قوه قضاییه برگردد و جلیلی گزینه نهایی باشد.

حاشیه‌های جنجالی آخرین مناظره انتخاباتی/ سید محرومان یا سید مرحومان؟/ لیست ابربدهکاران بانکی بالاخره خوانده نشد

سومین و آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با موضوع (دغدغه‌های مردم) با حضور ۷ کاندیدا شروع شد و کاندیدا‌ها به نقد همدیگر و دفاع از برنامه‌های خود پرداختند. حاشیه‌های این مناظره را در گزارش رویداد۲۴ بخوانید.

چرا کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ وعده سیاست خارجی نمی‌دهند؟

چرا سیاست خارجی از دایره مناقشات و مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری خارج شده است. مذاکرات احیای برجام در وین، نفوذ بیشتر برخی نهاد‌ها یا تصمیم سیستم برای عدم پرداختن به این موضوع، کدام یک دلیل اصلی به حاشیه رانده شدن سیاست خارجی در انتخابات ۱۴۰۰ است؟
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین