آرشیو

آیا وعده دروغ برای ازدواج جرم است؟

صرف این‌که شخصی وعده دروغ ازدواج به دیگری بدهد جرم محسوب نمی‌شود اما در بعضی از موارد شخص به‌وسیله وعده دروغین ازدواج می‌تواند خسارت‌هایی به طرف مقابل بزند که در این‌صورت قابل پیگیری است.

نکات حقوقی فریب در معاملات

معاملات ملکی برای طرفین سود زیادی به همراه دارد به همین دلیل ممکن است یکی از آن‌ها را ترغیب به فریب دیگری جهت کسب سود بیشتر نماید.

همه چیز در مورد مالیات بر ارث

مالیات بر ارث دارای درصدها، طبقات، معافیت‌ها و سازوکارهای خاص خود است که از سال ۱۳۹۵ نیز تغییرات زیادی را به خود دیده است.

حقوق قانونی خریداران در خریدهای اینترنتی

رعایت ضوابطی از سوی عرضه‌کنندگان کالا و خدمات برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی و مجازی مشخص شده است که تا حدودی موجب امنیت خاطر مشتریان این بازار شده است.

حق پشیمانی در قرارداد چیست؟

حق یا شرط پشیمانی در قرارداد به معنای وجود نوعی اختیار فسخ با پرداخت خسارت مقطوع به طرف مقابل قرارداد می‌باشد و این حق پشیمانی دارای شرایطی است.

راه‌های اثبات خیانت همسر

اگر زن یا مردی متوجه خیانت همسر خود شده و قصد شکایت از وی را داشته باشد و خواهان مجازات او طبق قانون باشد، باید با راه‌های اثبات خیانت آشنا باشد تا بتواند آن را به اثبات رسانده و قاضی نیز طبق قانون با فرد خیانت‌کار برخورد کند.

آیا از حقوق خود در مسافرت آگاهید؟

اگرچه سهم سفرهای هوایی از کل حجم حمل و نقل مسافر در کشور کمتر از یک درصد است اما با این حال مجموعه افرادی که از هواپیما به عنوان یک وسیله حمل و نقل گران استفاده می‌کنند، بیشتر از مسافرانی است که از سایر بخش‌های حمل و نقل استفاده می‌کنند.

ازدواج زیر ۱۳ سالگی ممنوع!

حمایت از کودکان، به خصوص دختران در ازدواج از موضوعات مهم در بحث‌های حقوق بشری است که در سراسر دنیا به آن توجه شده و بیشتر کشورها بر اساس قوانین و رسوم خود، حداقل سن ازدواج را برای کودکان در نظر گرفته‌اند.
پربازدید ها