آرشیو

رژه شناوری مردمی بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس

بزرگترین رزمایش و رژه شناوری مردمی بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه در منطقه عمومی سواحل نیلگون بندرعباس و تنگه استراتژیک هرمز به مناسبت هفته دفاع مقدس با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰شناور سبک و نیمه سنگین با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد. در تصاویر روز عکس‌هایی از رژه شناوری مردمی بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس را ببینید.

چپی زنی در مازندران

چپی زنی (ماهیگیری دسته جمعی) یکی از قدیمی‌ترین راه‌های صید ماهی در بین مردم مازندران بوده که همچنان در آبندان رودبست بابلسر برگزار می‌شود. این شکل از ماهیگیری بخاطر شرایط خاص صید در نیزار و برکه انجام می‌شد که در حال حاضر به صورت سنتی همچنان در آبندان‌های مازندران برگزار می‌شود. هر ساله اهالی این روستا در انتهای فصل کشاورزی مجاز به صید ماهی برای خود هستند. در تصاویر روز عکس‌هایی از چپی زنی در مازندران را ببینید.

زندگی مهاجران افغان در حاشیه شهر اصفهان

با سقوط افغانستان موج تازه‌ای از مهاجران افغان به مرز‌های ایران سرازیر شدند. در گزارش امروز خانواده‌ای پس از ۱۴ روز راهپیمایی از مرز نیمروز گذشته و وارد ایران شدند. این خانواده ۳۰ نفر در حاشیه شهر اصفهان ساکن شده‌اند.

مسابقات قایقرانی بانوان

مسابقات قهرمانی کشور آب‌های آرام بانوان پاسداشت مدافعان سلامت از صبح یکشنبه ۲۸ شهریور، در دریاچه آزادی آغاز شد. ورزشکاران از بسیاری از استان‌های کشور در این مسابقات حضور یافتند.

با محرومان؛ زنان حاشیه نشین چابهار

زنانی که در مناطق حاشیه نشین چابهار زندگی می‌کنند از محرومیت‌هایی مانند نداشتن خانه، فقر، نداشتن برق، آب لوله کشی، مشکلات بهداشتی و درمانی و بد سرپرستی رنج می‌برند و دختران زیادی در این مناطق به دلیل فقر مجبور به ترک تحصیل می‌شوند. عکس: فهیمه خواهی

باغ موزه فلزی ایران

سی حیوان مصنوعی ساخته‌شده از ضایعات فلزی، طی ۱۲ ماه بدون هیچ کپی‌برداری و تشابهی و تنها با هنر دست و ایده خلاقانه احسان و سهیل صانعی جوانان هنرمند شهر رضایی پدید آمده است.

نخستین مسابقات «فیتنس چلنج» زنان قهرمانی کشور

نخستین دوره مسابقات «فیتنس چلنج» زنان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار شد. رشته جدیدی توسط فدراسیون جهانی فیتنس و بدنسازی به نام فیتنس چلنج معرفی شده که از پارامتر‌های مهم در این مسابقات داشتن توان و استقامت عضلانی، استقامت قلبی و عروق، چابکی و سایر پارامتر‌های فیتنس و آمادگی بدنی مبتنی بر مهارت است. در تصاویر روز عکس‌هایی از نخستین مسابقات «فیتنس چلنج» زنان قهرمانی کشور را ببینید.

ملایر شهر جهانی انگور

شهر جهانی انگور جایی نیست جز ملایر. این شهر زیبا در غرب کشورمان واقع شده و به داشتن انگور، کشمش و شیره‌ی انگور معروف است.حالا امروز شهر ملایر لقب شهر جهانی انگور را به دست آورده است

آرادکوه منشا بوی بد تهران

آرادکوه یکی از مراکز بازیافت زباله در جنوب کهریزک در استان تهران قرار دارد. گفته می‌شود که روزانه ۸ هزار تن زباله به این مرکز ارسال می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که بوی نامطبوع تهران این سایت دفع زباله است.

دیدار الکاظمی با مقامات ایرانی

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق صبح یکشنبه ۲۱ شهریور، برای ملاقات با مقامات ایرانی وارد تهران شد. در تصاویر روز عکس‌های الکاظمی در دیدار با مقامات ایرانی در تهران ببینید.

روزهای سخت کودکان کرونایی در بیمارستان

موج پنجم کرونا با سویه دلتا توانسته است نسبت به موج‌های قبلی میزان ورودی کودکان مبتلا به کرونا را تا حدود ۲ برابر افزایش دهد و نوزادان را نیز درگیر خود کند. شمار زیادی از بیماران با شک به کرونا مراجعه می‌کنند و برخی از کودکان حتی تست منفی دارند، اما بعد از سی‌تی‌اسکن مشخص می‌شود مبتلا به کرونا هستند. در تصاویر روز عکس‌هایی از روزهای سخت کودکان کرونایی در بیمارستان را ببینید.

مهاجران افغان در خراسان

مهمانشهر تربت جام در خراسان رضوی از سال ۱۳۷۳ برای پذیرش مهاجران افغانستانی فعال شد. این فضا بعد از پنج سال با همکاری کمیساریای سازمان ملل از فضای چادرنشینی تبدیل به شهرکی تازه‌ساز با ۹۲۸ واحد مسکونی شد. در حال حاضر ۲۳۰۰ تبعه افغانستانی آسیب‌پذیر در این مهمانشهر زندگی می‌کنند و امکانات معیشتی، درمانی و رفاهی برای آن‌ها فراهم شده است.

صحن علنی مجلس در ۱۴شهریور

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، یکشنبه ۱۴ شهریورماه به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد. در تصاویر روز عکس‌هایی از صحن علنی مجلس را ببینید.

بانوی طلایی پارالمپیک توکیو در خوزستان

هاشمیه متقیان معاوی (متولد ۱۳۶۵ خوزستان) ورزشکار دو و میدانی ایران در دو رشته پرتاب دیسک و پرتاب نیزه است. او موفق شد در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ضمن شکستن رکورد جهان به مدال طلای رشته پرتاب نیزه دست یابد. این مدال اولین مدال طلای رشته دو و میدانی بانوان ایران در پارالمپیک است.

بوکس بانوان در رویای مجوز فعالیت

بانوان علاقمند به ورزش بوکس سال ها است در انتظار مجوز فعالیت رسمی هستند. آنان به طور انفرادی در زیرزمین خانه هایشان و یا به صورت گروهی با دوستان خود در کوه، دشت، بیابان و ساحل دریا با جدیت تمرین می کنند تا به این رویا و آرزو برسند.

تهران کرونازده در سوگ

با توجه به گونه جهش یافته ویروس کرونا در پیک پنجم، دلتا ویروس بیشتر از هر زمان جان مردم را به کام مرگ کشانده و این در حالی ست که در روز‌های گذشته و به خاطر سرسخت بودن این نوع ویروس با گونه‌های قبلی اش رکورد مرگ و میر را در جامعه هر روز تغییر می‌دهد. در تصاویر روز عکس‌هایی از تهران را در سوگ از دست دادن عزیزان ببینید.

آتش سوزی در تالاب انزلی منطقه چراغ پشتان

روز گذشته هشتم شهریور ماه آتش‌سوزی در نیزار‌های منطقه چراغ پشتان انزلی آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۲ هزار هکتار از این اراضی در شعله‌های آتش سوخت و دستگاه‌های خدمات‌رسان، با همکاری یک بالگرد جمعیت هلال احمر ساری سعی بر خاموش کردن آن کردند که تا امروز توانستند ۹۵ درصد از محدوده آتش‌سوزی را اطفا کنند.

وضعیت سیاه کرونایی در خوزستان

هم اکنون حدود سه هزار بیمار کرونایی بستری در خوزستان داریم و بار مراجعه به مراکز درمانی در استان بین ۹ تا ۱۰ هزار نفر در روز است. در خوزستان پنج هزار و ۶۲۰ تخت بیمار بستری داریم که حدود ۶۰ درصد آن در اختیار کرونا بوده و بقیه تخت‌ها به سایر بیماران اختصاص یافته است. در تصاویر روز عکس‌هایی از وضعیت سیاه کرونا در خوزستان را ببینید.

خشکسالی در چهارمحال و بختیاری

خشکسالی یک پدیده طبیعی است و در طول ۱۰ سال گذشته حدود ۹۳ درصد استان چهارمحال و بختیاری، درگیر خشکسالی خفیف، متوسط، شدید و بسیار شدید بوده است تا این استان با کاهش بارندگی، بعد از کرمانشاه دومین استان خشک کشور لقب بگیرد.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین