تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
ابراهیمی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ بررسی کرد؛

چرا تنها فوتبال می‌تواند مردم ایران را خوشحال کند؟

چند سالی است که ثبات در فوتبال ملی برقرار است و نتیجه آن صعود دو دوره متوالی به جام‌جهانی شده است. پس می‌بینیم وقتی در حوزه‌ای ثبات و وحدت داریم چقدر خوب می‌توانیم نتیجه کار خود را ببینیم.
چرا تنها فوتبال می‌تواند مردم ایران را خوشحال کند؟/

رویداد۲۴- محمد آیتی: جمعه شب، شبی به یادماندنی برای ایران بود. تیم ملی فوتبال ایران در اولین گام خود در جام‌جهانی روسیه توانست تیم قدرتمند مراکش را شکست دهد تا پس از 20 سال دوباره رنگ پیروزی در جام‌جهانی را ببیند.

در لحظات پایانی بازی ایران و مراکش، عادل فردوسی‌پور که گزارشگر این مسابقه بود جمله‌ای را به زبان آورد که فکر بسیاری از مردم را به خود معطوف کرد. او گفت: «تنها فوتبال می‌تواند ما را به آرزوهایمان برساند» حال سوال این است چرا تنها فوتبال می‌تواند مردم را شاد کند؟ چرا در شرایطی هستیم که تنها فوتبال توانسته مرهمی بر درد ملتی باشد که هر روز با تورم و رکود دست به گریبان هستند. آنچنان که صابر ابر در اینستاگرام خطاب به بازیکن مراکشی نوشته بود اشتباه شما دل ملتی را خوشحال کرد.

مردم همه کشورها با نتایج تیم‌های ورزشی خود، خوشحال و ناراحت می‌شوند

علی ابراهیمی، نماینده شازند به رویداد۲۴ می‌گوید: بازی فوتبال از هیجان بالایی برخوردار است و بسیاری از افراد در جهان، این رشته ورزشی را دنبال می‌کنند و دل در گرو برخی از تیم‌ها دارند به طوری که وقتی تیم موردنظرشان پیروز می‌شود یا به موفقیتی می‌رسد همراه با بازیکنان و کادر فنی تیمشان به شادی می‌پردازند. این رشته مهیج قابلیت تزریق انرژی مثبت و منفی را به جامعه دارد و شما می‌بینید زمانی عده‌ای با موفقیت تیم باشگاهی و ملی خود به خیابان‌ها می‌ریزند و جشن و پایکوبی راه می‌اندازند و از طرفی عده‌ای هم از شکست تیم خود خشمگین می‌شوند و حتی گاهی روی به تخریب می‌آورند.

او در رابطه با اینکه تنها موفقیت در فوتبال یا دیگر رشته‌های ورزشی می‌تواند دل مردم را شاد کند، گفت: اینکه گفته شود برخی کشورها که در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... با مشکل روبرو هستند فقط می‌توانند دل به موفقیت تیم‌های ورزشی خود ببندند را قبول ندارم زیرا بسیاری از کشورهای تراز اول دنیا که در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن هم دارند با موفقیت یا عدم‌موفقیت تیم‌های ورزشی خود خوشحال یا ناراحت می‌شوند و دقیقاً همان عملکردی را از خود نشان می‌دهند که در یک کشور به مراتب ضعیف‌تر از آن‌ها رخ می‌دهد.

مسئولان زمینه شادی مردم را مهیا کنند

ابراهیمی ادامه داد: سال‌هاست که فوتبال حرفه‌ای دیگر فقط یک ورزش و رقابت نیست. امروز ملت‌ها بسیاری از حرف‌های خود را در مستطیل سبز می‌زنند. در دهه‌های اخیر به وضوع می‌توان تاثیر فوتبال را حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... لمس کرد. حال وقتی چنین ورزشی از این ظرفیت بالایی برخوردار است طبیعی است فکر و ذکر ملت‌ها را به خود جلب کند. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و پیروزی شیرین تیم ملی کشورمان مقابل مراکش گویای این موضوع بود. اینکه مردم قلبشان به عشق تیم ملی می‌تپد و پس از پیروزی تیم کشورشان تا نصفه شب در خیابان‌ها به شادی می‌پردازند بسیار حائز اهمیت است. همین که فوتبال شرایط شادی را برای مردم مهیا کرده شایسته تقدیر است و امروز همه مسئولان باید نه فقط در زمینه فوتبال بلکه در تمام حوزه‌ها این انگیزه و فضا که مردم بتوانند شاد باشند را ایجاد کنند.

نماینده شازند در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، کشور به لحاظ اقتصادی مسیر خوبی را طی نکرده و وضعیت معیشتی مردم تا حد زیادی با افول روبرو شده است. از طرفی بیکاری در جامعه بیداد می‌کند و همین عوامل باعث شده که دیگر جامعه‌ای شاد به معنای واقعی را نداشته باشیم. اکنون هم چاره‌ای نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا کشور را از این شرایطی که گرفتار آن شده خارج کنیم. در این بین، نقش مسئولان و صداوسیما نسبت به مردم به مراتب پررنگ‌تر است. چند سالی است که ثبات در فوتبال ملی برقرار است و نتیجه آن صعود دو دوره متوالی به جام‌جهانی شده است. پس می‌بینیم وقتی در حوزه‌ای ثبات و وحدت داریم چقدر خوب می‌توانیم نتیجه کار خود را ببینیم. نیاز است که همین الگو در دیگر بخش‌های کشور هم پیاده شود که مطمئناً اگر این اتفاق بیافتد نتایجی در جهت منافع مردم رقم خواهد خورد.

نظرات شما
پیشخوان