تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
نماینده مجلس:

مردم اگر آب و آرامش داشته باشند اسلحه نمی‌کشند

نمایندهٔ مردم آبادان در استان خوزستان گفت: مردم اگر آب و آرامش داشته باشند که اسلحه نمی‌کشند تا تیراندازی کنند یا به رگبار ‌ببندند.یک سال و نیم است که وضعیت امروز آبادان و خرمشهر را شفاهی ،کتبی و حضوری و تلفنی به ریز و درشت مسئولان تذکر دادم اما به خرج کسی نرفت.
  شب گذشته اعتراض برخی از مردم خرمشهر و آبادان به شوری آب شرب منجر به خشونت شد که در این باره برخی از مسئولان استانی خوزستان به آن واکنش نشان دادند.  غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان با تاکید بر اینکه وضعیت در خرمشهر آرام است، گفت: متاسفانه  یک سری رفتارهای غیرمعمول در این اعتراضات انجام شده است و نمی‌توانم بگویم این رفتارها از سوی مردم بود‌ه است.

وی ادامه داد: مردم در التهاب هستند، یک عده هم در این اوضاع سوءاستفاده می‌کنند، این سوءاستفاده‌ها هم به پای مردم نوشته می‌شود.

شرفی تاکید کرد: مردم اگر آب و آرامش داشته باشند که اسلحه نمی‌کشند تا تیراندازی کنند یا به رگبار ‌ببندند، ولی کارد به استخوانشان رسیده است.

نمایندهٔ مردم آبادان گفت: در این اعتراضات بعید می‌دانم کسی کشته شده باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نه جادو و جمبلی بلد است و نه جادوگری می‌داند، اضافه کرد:  یک سال و نیم  است که  وضعیت امروز آبادان و خرمشهر را  شفاهی ،کتبی و حضوری و تلفنی  به ریز و درشت مسئولان تذکر دادم. من نه جادو و جمبل  بلدم و نه جادوگری کردم از روی همین گزارش‌های رسمی از وضعیت بی آبی، کاهش نزولات جوی، برداشت های  بی‌رویه از منابع آبی و...  را  که بررسی کردیم  به این جمع بندی رسیدیم  و گفتیم که  اینجوری می‌شود که شد.

وی ادامه داد: حتی گفتیم اگر  نزولات جوی نسبت به سال‌های پیش 20یا 15 درصد کمتر شود  فاجعه به وجود می‌آید اما به خرج کسی نرفت.

شرفی درباره شایعه صدور آب ایران به کشورهای خلیج فارس از جمله کویت وعراق نیز گفت: مردم عزیز  و همشهریان بزرگوار آبادانی‌ و خرمشهری‌ می‌دانم دل‌نگرانید، می‌دانم خاطری آزرده دارید ،می‌دانم تنتان رنجور شده از این همه سختی و گرمای شدید و بی‌آبی  و  صف‌های طویل برای گرفتن یک دبه آب  اما  به خدا به این شایعات گوش ندهید. امروز که ما داریم در این رنج طاقت فرسا به سر می‌بریم کدام دولتمردی و کدام وجدانی اجازه می‌دهد که آب را به کشور دیگر بفروشیم.

وی تاکید کرد: حتی یک قطره آب برای حوزه خلیج فارس صادر نمی‌شود. یک سال‌هایی حدود 10-15 سال پیش در این باره بحث شد که اگر  چنانچه آب ما افزایشی بیش از سرانه مصرف داشت آن را صادر کنیم اما هیچ‌وقت این طرح عملیاتی ‌نشد.

این نماینده مجلس گفت: حتی می‌گویند در اتفاقات اخیر مردم لوله‌ای که آب ایران را صادر می‌کرد‌ه ترکانده‌اند. بخدا درست نیست.اگر اشتباه نکنم این لوله در مینو‌دشت آبادان قرار دارد و ترکیدگی آن نیز مشکل فنی است نه به دست مردم. مقصدآن لوله‌ها نیز  کشورهای خلیج فارس مثل کویت و بحرین و قطر نیست.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان