تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
بر اساس رای هیات داوران؛

شرکت مخابرات ایران نشان طلایی حاکمیت شرکتی را کسب کرد

شرکت مخابرات ایران در دومین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی کشور خوش درخشید و به عنوان تنها بنگاه اقتصادی کشور موفق به کسب نشان طلایی حاکمیت شرکتی شد.
شرکت مخابرات ایران تنها دریافت کننده نشان طلایی حاکمیت شرکتی مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی  شد
رویداد۲۴ این شرکت در حوزه حاکمیت شرکتی و مدیریت فرآیندهای درون سازمانی، رتبه طلایی توجه به حقوق ذی نفعان در مجموعه روابط بین مدیران و سهام‌داران، شفافیت پاسخگویی هیئت مدیره و ایجاد فرآیندهای مسئولانه ، این نشان را دریافت کرد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس رای هیات داوران جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی که دوم مرداد 97  با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، تنی چند از نمایندگان مجلس، نمایندگان مسئولیت اجتماعی اتحادیه اروپا، نماینده یونیسف در ایران و مدیران و کارشناسان سازمان ها و شرکت ها در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد ، این نشان  به دلیل شفافیت عملکرد و ارتباط با سهامداران و مدیران به شرکت مخابرات ایران اختصاص یافت. 

بر اين اساس فعاليت بنگاه‌ها در سه محور عملکرد اجتماعي، عملکرد اقتصادي و عملکرد زيست محيطي و بر اساس استاندارد جهاني گزارش دهي GRI مورد ارزيابي قرار گرفتند که شرکت مخابرات ایران  با ارسال فرم هاي خوداظهاري در بخش مسئوليت اجتماعي و سپس راستي آزمايي اطلاعات ارسالي توسط ارزيابان جشنواره، خود را در بخش حاکمیت شرکتی،  معرض انتخاب هيات داوران و مردم قرار داد.

معرفی مسئولیت اجتماعی شرکتی و تبیین اهمیت آن، بهبود فضای کسب و کار کشور از دید سرمایه‌گذاران خارجی و نهادهای بین‌المللی، تبادل اطلاعات و همفکری به منظور مشخص کردن چالش ها و ریسک های اجتماعی و زیست محیطی بنگاه ها، ارائه تجارب بنگاه های اقتصادی در مسئولیت اجتماعی، تقویت همکاری بین بخشی میان بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد با هدف کاهش چالش های اجتماعی و زیست محیطی، فراهم کردن زمینه استفاده بنگاه ها از بستر فرهنگی و اجتماعی کشور و روش های خلاقانه و نو در پیشبرد اهداف تجاری خود از جمله اهداف این جایزه ملی است.

جایزه ملی مسئولیت‌های اجتماعی شامل دو بخش اصلی پروژه ها و فعالیت‌های بنگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی بر اساس استاندارد گزارش نویسی جهانی GRI و ابتکارات و نوآوری‌ها در حوزه‌های مسئولیت اجتماعی شرکتی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان