تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
شریعتمداری:

گزارش اقدامات انجام شده درباره پلاسکو به مردم داده شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یاد آتش‌نشانانی که در حادثه پلاسکو جان خود را فدا کردند همواره در قلب ایرانیان است و حتما باید گزارشی روشن از اقدامات انجام شده در این خصوص به مردم داده شود.

گزارش اقدامات انجام شده درباره پلاسکو به مردم داده شود

رویداد۲۴ «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز (یکشنبه) ضمن تبریک روز آتش نشانی و ایمنی گفت: در حادثه پلاسکو، رئیس جمهور شورایی را مامور رسیدگی کرد که در گزارش این هیات بند هشتم پیشنهاد سیاستی مربوط به وزارتخانه است و تاکید می‌کنم که حتما باید گزارشی روشن از اقدامات انجام شده در خصوص این به مردم داده شود.

شریعتمداری با اشاره به وظیفه‌ای که برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است، افزود: باید بیش از این تجهیز شویم و از وقوع حوادث مشابه جلوگیری و به مسائل این حوزه توجه جدی کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین تصریح کرد: در مواردی که ممکن است حوادث فاجعه‌باری رخ دهد باید اخطار‌ها به موقع داده شود. نباید این موضوعات را بگذاریم در لایه‌های میانی پنهان بماند و بعد که اتفاق افتاد دنبال آسیب‌شناسی آن باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در حادثه پلاسکو آتش‌نشانان عزیر با بذل جان خود تلاش کردند جان مردم را نجات بدهند که بسیار قابل تقدیر و تحسین است. به روح پرفتوح آتش نشانان شهید در آن حادثه و همه کسانی که در این شغل ایثارگری کردند درود می‌فرستیم و برایشان از خداوند متعال علو درجات را خواستاریم.

ساختمان تجاری پلاسکو که بیشتر به محل عرضه پوشاک شهره بود و در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول تهران قرار داشت صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۵ دچار آتش سوزی شد و حدود ساعت ۱۱ همان روز به طور کامل فرو ریخت.

از پلاسکو که ساخت آن به سال ۱۳۴۱ بر می‌گشت به عنوان نخستین آسمان‌خراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد می‌شد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان