تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

تعیین تکلیف ۱۱ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانک ملی ایران در سال ۹۸

بانک ملی ایران در راستای عمل به مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورموفق به واگذاری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد خود شده است.
اموال مازاد بانک ملی
رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این واگذاری‌ها در جهت عمل به سیاست‌های کلان دولت و خروج از بنگاه داری بانک‌ها صورت گرفته و در مجموع در سال جاری ۱۱ هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال از اموال مازاد بانک اعم از املاک ملکی و تملیکی و سهام شرکت‌ها تعیین تکلیف شده اند.

لازم به ذکر است، با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و ابلاغ قانون کاهش ۳۳ درصدی بنگاه داری سالانه بانک ها، همه بانک‌های دولتی کارگروه‌هایی را برای واگذاری و فروش سهام شرکت‌ها و اموال مازاد تشکیل داده اند.
بانک ملی ایران طی روندی منطقی، قانونی و گام به گام، در حال واگذاری اموال و املاک مازاد خود بوده و بر اساس گزارش اهم عملکرد و دستاورد‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی که اخیرا منتشر شد، این بانک هم اکنون پیشتاز فروش اموال مازاد است.

همچنین بانک ملی ایران در تاریخ چهارم آبان ماه سال جاری اقدام به برگزاری مزایده کلیه سهام خود در شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (بزرگترین هلدینگ سرمایه گذاری خود) کرده است که شرایط نوبت بعد مزایده شرکت مذکور در اسرع وقت اعلام می‌شود.
نظرات شما
پیشخوان