تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸
با گذشت ۱۴ روز؛

اینترنت موبایل همچنان در خوزستان و سیستان و بلوچستان قطع است

اکنون و تا لحظه مخابره این گزارش، اینترنت موبایل در تمام استان‌های کشور به جز ۲ استان خوزستان و سیستان و بلوچستان به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند.

رویداد۲۴ پس از ناآرامی‌هایی که در خصوص گرانی بنزین به وجود آمد به صلاحدید مسئولان، اینترنت در کشور قطع شد. این قطعی از سیم‌کارت‌های همراه آغاز شد و سپس به اینترنت خانگی رسید. دوم آذرماه اینترنت‌های خانگی و پس از چهار روز اینترنت‌های همراه در اغلب نقاط کشور به شبکه جهانی متصل شدند. هم اکنون اینترنت در دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان پس از ۱۴روز قطع است.

روز گذشته با صدور مجوز اتصال اینترنت موبایل در استان‌های اصفهان، فارس، البرز، کرمانشاه و تمام شهرستان‌های غرب استان تهران تمامی استان‌های کشور به جز خوزستان و سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل شده‌اند.

از عصر ۲۵ آبان ماه امسال در پی بروز ناآرامی‌ها در کشور، ابتدا اینترنت بین‌الملل سیم‌کارت‌های تلفن همراه و پس از چند ساعت اینترنت خانگی قطع شد. قطع اینترنت زمانی اتفاق افتاد که خبر گرانی بنزین به اطلاع مردم رسید.

به همین واسطه برای حفظ امنیت کشور، مسئولان اینطور صلاح دیدند که دسترسی به اینترنت با محدودیت روبه‌رو شود.

در ساعت‌های ابتدایی هیچ چیز در دسترس نبود. حتی تاکسی‌های اینترنتی و آن سایت‌هایی که زیرساخت‌های بومی داشتند. همگی برای نزدیک به دو ساعت از سرویس‌دهی تقریبا خارج شدند. نزدیک به یک روز حتی خبرگزاری‌ها نیز اینترنت نداشتند و تقریبا خبر خاصی روی خروجی‌ها قرار نگرفت.

اما بعد از گذشت یک روز ابتدا تلاش‌ها برای اتصال خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و نهاد‌های مهم دیگر به اینترنت آغاز شد. با گذشت تقریبا ۲۴ ساعت بالاخره خبرگزاری‌های کشور به اینترنت متصل شدند.

پس از آن طی دو سه روز گذشته برخی شهرها، دانشگاه‌ها و بخش‌های تجاری نیز اتصال دوباره به اینترنت را تجربه کردند. حدود یک هفته از قطع اینترنت گذشته بود که دوم آذرماه، اینترنت خانگی اکثر شهر‌های ایران دوباره متصل شد.

در این حین همگی به دنبال این بودند تا اینترنت همراه‌شان متصل شود که این اتفاق منوط به دستور شورای امنیت کشور بود. عصر روز ششم آذرماه اتصال اینترنت همراه در استان‌های مرکزی، قزوین، تهران و دیگر شهر‌ها و استان‌های کشور آغاز شد. اتصال ابتدا از سیم‌کارت‌های ایرانسل آغاز و پس از چند ساعت همراه اولی‌ها نیز به اینترنت وصل شدند.

پس از یک روز -هفت آذر- مجوز اتصال اینترنت همراه در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان، مازندران، گیلان، کرمان و کردستان صادر شد.

روز جمعه نیز استان‌های اصفهان، فارس، البرز، کرمانشاه و تمام شهرستان‌های غرب استان تهران به اینترنت متصل شدند. اکنون و تا لحظه مخابره این گزارش، اینترنت موبایل در تمام استان‌های کشور به جز ۲ استان خوزستان و سیستان و بلوچستان به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اینترنت موبایل
نظرات شما
پیشخوان