تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن:

سابقه نداشته فیفا به نفع یک باشگاه ایرانی رأی بدهد

جمشیدی درباره صدور رأی رضا شکاری در فیفا و محکومیت باشگاه روبین‌کازان روسیه برای پرداخت حق رشد این بازیکن به ذوب‌آهن، خاطر نشان کرد: حکم حق رشد به نفع باشگاه ذوب‌آهن صادر شده و این یکی از موفقیت‌هایی بوده است که شاید برای اولین بار در فوتبال ایران رخ میدهد.

فیفا

رویداد۲۴ احمد جمشیدی درباره روند نتیجه‌گیری تیم فوتبال ذوب‌آهن بعد از فرصتی که به علیرضا منصوریان داده شده است، گفت: خوشبختانه بعد از تعطیلی لیگ، شرایط تیم خیلی خوب و بازیکنان آماده و سرحال هستند. صحبت‌هایی با منصوریان داشتیم و انتظارات‌مان را گفتیم. او هم انتظارات ما را منطقی دانست و گفت که باید جوابگو باشد. ما برای پنج بازی آخر نیم‌فصل اول شرط کسب ۱۰ امتیاز را داشتیم و الان در دو بازی چهار امتیاز کسب شده است. برای همین خیلی خوش‌بین هستیم که شش امتیاز باقیمانده در سه بازی پیش رو به دست بیاید.


بیشتر بخوانید: واکنش سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن به کنار گذاشته شدن ۴ بازیکن 


ما در این سه بازی در دو دیدار میزبان هستیم و می‌توانیم جایگاه‌مان را در پایان نیم‌فصل ارتقا دهیم. البته پیش از تعطیلات نیم‌فصل، دو بازی از نیم‌فصل دوم هم برگزار می‌شود که ما این دو بازی را برای ۱۰ امتیازی که شرط کرده بودیم، لحاظ نکره‌ایم. با این حال ما خیلی خوش‌بین هستیم و می‌دانیم که در سه بازی آینده می‌توانیم شش امتیاز کسب کنیم.

وی درباره وضعیت دو بازیکن نیجریه‌ای تیم ذوب‌آهن که از سوی منصوریان کنار گذاشته شده‌اند، یادآور شد: درباره این موارد تشخیص با خود منصوریان است و او تاکنون از عملکرد این دو بازیکن راضی نبوده است. چند روز پیش در این باره با منصوریان صحت کردم و او گفت که برای ماکولی کریسانتوس که در پست مهاجم بازی می‌کند، روزنه امیدی دارد که در تیم بماند. قرار است منصوریان در ادامه بررسی کند که آیا این بازیکن در تیم بماند یا خیر. در این باره نمی‌خواهیم روی سرمربی فشار وارد کنیم و تصمیم نهایی با اوست. اگر قرار باشد تغییراتی رخ بدهد در نیم‌فصل با نظر سرمربی و همکاری مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره رخ خواهد داد.

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن در پاسخ به این سؤال که با وجود بسته شدن تیم توسط منصوریان چرا او تاکنون چهار بازیکن را از تیم کنار گذاشته است، تصریح کرد: تیم توسط منصوریان بسته شده، اما الان دلایل مختلفی به وجود آمده که به ما اعلام نشده است. درست است که تیم توسط منصوریان بسته شده، اما سرمربی تیم اختیار دارد و شاید حالا که این بازیکنان انتطارات را برآورده نکرده‌اند، می‌خواهد آن‌ها را از تیم کنار بگذارد.

این مسائل طبیعی است. در پرسپولیس هم یک بازیکن آورده شد که انتظارات را برآورده نکرد و قراردادش فسخ شد. منصوریان از بازیکن نیجریه‌ای که در پست دفاع بازی می‌کند (ابیابووی باکر) اصلاً رضایت ندارد و برای ماکولی نیز گفت باید بررسی کنیم و در نیم‌فصل تصمیم نهایی را بگیریم.

وی درباره اینکه ماکولی در ابتدای فصل آمار سه گل و دو پاس گل را داشته است و چرا منصوریان با وجود این آمار قابل قبول دیگر به این بازیکن بازی نداده است، اظهار داشت: صد درصد دلیل فنی داشته است. این دو بازیکن فعلاً از نظر منصوریان انتظارات را برآورده نکرده‌اند. قرار شده است سرمربی تیم بازهم این بازیکن را مدنظر داشته باشد. اگر توانستیم از او استفاده می‌کنیم که می‌ماند، اما اگر نشد با رضایت دو طرف -که قرار است خود منصوریان اقدامات را برای جدایی توافقی انجام دهد - این کار صورت بگیرد,، چون یکی از انتظارات ما این بوده که اگر این بازیکنان جواب ندهند خود منصوریان برای جدایی توافقی با آن‌ها صحبت کند.

جمشیدی درباره صدور رأی رضا شکاری در فیفا و محکومیت باشگاه روبین‌کازان روسیه برای پرداخت حق رشد این بازیکن به ذوب‌آهن، خاطر نشان کرد: درباره رضا شکاری اگر اجازه بدهید در یک زمان مناسب که اطلاعات را جمع‌آوری کرده باشیم صحبت کنم، اما حکم برای حق رشد به نفع باشگاه ذوب‌آهن صادر شده و این یکی از موفقیت‌هایی بوده است که شاید برای اولین بار در فوتبال ایران رخ میدهد، چون تا به حال پیش نیامده بود که در فیفا به نفع یک باشگاه ایرانی رأی داده شود.

نظرات شما
پیشخوان