تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات:پهپادهای پستی، طراحی نخبگان ایرانی است

با گذشت دو روز از رونمایی پهپادهای پستی، وزیر ارتباطات اعلام کرد این پهپادها ساخت و طراحی یک شرکت ایرانی است که قابلیت هایی مانند مدیریت متمرکز، مسیریابی و تحویل بسته پستی در آن گنجانده شده است.

وزیر ارتباطات:پهپادهای پستی، طراحی نخبگان ایرانی استرویداد۲۴  آذری جهرمی در حاشیه آیین اختتامیه کودک‌ آنلاین در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این طرح چه زمانی به مرحله اجرا در خواهد آمد گفت: خدمتی که ما امروز در قالب ارسال بسته با پهپادهای پستی رونمایی کردیم، محصول یک شرکت ایرانی است. پهپادی که قابلیت مدیریت متمرکز و مسیریابی دارد، می توان بسته را به آن تحویل داد و از آن تحویل گرفت. ملاحظات پستی در آن گنجانده و تست شده است. این پهپاد می تواند برای خدمات شهری، هلال احمر و امدادهای خاص مورد استفاده قرار بگیرد.
وی افزود: امروز مدیرعامل شرکت ملی پست با مسئولان اورژانس و هلال احمر صحبت کرد تا مسیرهای پر تکراری که در طول روز برای امدادرسانی استفاده می شود را اعلام کنند تا در صورت امکان بتوان به جای استفاده از هلی کوپتر از پهپادها استفاده کنند. این کار هم سریع تر است و هم به صرفهتر می باشد.
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: از تمام شرکت های دانش بنیان که می توانند محصولی با این مشخصات طراحی کنند دعوت می کنیم در این پروژه همراه ما باشند چرا که اکنون در حال ارزیابی این نکته هستیم که شرکت ملی پست ایران برای ارائه این خدمت به چند پهپاد نیاز دارد.
او با تاکید بر این که در گذشته کارهایی از این دست در شرکت هواپیمایی پیام انجام می شد افزود: پس از رونمایی از پهپادهای پستی، شرکت پست ترکیه با پست ما تماس گرفت تا در این حوزه انتقال تجربه داشته باشیم. پهپاد پستی که رونمایی شد خلاقیت های ایران در عرصه ساخت پهپاد را نشان می دهد.
او در خصوص مجوزهایی که برای این کار نیاز است گفت: قطعا برای مسیرهای پروازی باید مجوز مورد نیاز دریافت شود که حتما در آینده آن را دریافت خواهیم کرد. هر چیزی اصولی دارد و باید اصول آن را رعایت کنیم. ما در حال حاضر این فناوری را به دست آورده ایم و دریافت مجوز مسئله ای نیست که مانع فعالیت پهپادها شود.
با توجه به این که شرکت های بزرگ دنیا از این فناوری استفاده کردند اما به نتیجه خوبی نرسیده اند، وزیر ارتباطات در خصوص این که آیا این پروژه در ایران موفق می شود یا نه، گفت: از دید ما با توجه به بازاری که برای این بستر در ایران وجود دارد می توان از نظر اقتصادی به آن امید داشت. ضمن این که برای امداد رسانی، گذر از مناطق صعب العبور و خدمت رسانی به آن ها این پرورژه موفق خواهد بود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان