تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

چگونه به جنگ آنفلوآنزا برویم؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه مردم در حین حضور در مکان‌های شلوغ باید از ماسک استفاده کرده و دست‌های خود را مدام شست وشو دهند، گفت: مصرف مایعات و استراحت کافی دو مولفه اصلی بهبود آنفولانزا است.

علائم آنفلوآنزا

رویداد۲۴ شروین شکوهی فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفولانزا در افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و همچنین خانم‌های باردار لازم است، گفت: با توجه به اینکه اوج شیوع این بیماری نهایت ۶ هفته است مردم باید در این زمان از دست دادن و روبوسی اجتناب کرده تا جلوی همه گیری آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه جای نگرانی در خصوص افراد مبتلا به این ویروس نیز وجود ندارد، افزود: مهم‌تر از مصرف دارو و حتی مراجعه به پزشک در صورت ابتلا به آنفولانزا استراحت کافی بیمار است.

شکوهی با تاکید بر اینکه مردم در حین حضور در مکان‌های شلوغ باید از ماسک استفاده کرده و دست‌های خود را مدام شست وشو دهند، تصریح کرد: حتی تماس دست آلوده با چشم و بینی نیز می‌تواند به انتقال این ویروس کمک کند.


بیشتر بخوانید: آیا آلودگی هوا امکان ابتلا به آنفلوانزا را افزایش می‌دهد؟


این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه قرار گرفتن در معرض افراد مبتلا به آنفولانزا باید با رعایت فاصله و استفاده از ماسک باشد، گفت: عدم رعایت نکات بهداشتی در حین برخورد با افراد مبتلا به طور حتم به انتقال ویروس منجر خواهد شد.

شکوهی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا شده به ویروس آنفولانزا باید با مصرف مایعات بسیار و ویتامین سی روند درمان خود را تسریع کنند، افزود: مصثرف آنتی بیوتیک در این بیماری لازم نبوده و در صورت لزوم از سوی پزشک متخصص تجویز خواهد شد از این رو مردم نباید در روزهای ابتدایی این بیماری در پی دریافت آنتی بیوتیک باشند.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان