تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۸
نماینده مجلس:

مسئولین به جای توسل به باد و باران در موضوع آلودگی هوا قانون هوای پاک را اجرا کنند

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: مسئولین امر در شرایط فعلی می‌گویند که دعای توسل بخوانیم تا باد یا باران بیاید. متوسل شدن باد و باران برای دولت، قانون شده است. بازگشت به قانون هوای پاک می‌تواند راهگشا باشد.
 قانون هوای پاک
رویداد۲۴ سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به آلودگی هوای کلان شهر‌ها و شهر‌های صنعتی گفت: قانون هوای پاک الزاماتی را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت به همراه می‌آورد. مثلا این قانون برای نوع بنزین مصرفی برنامه دارد. همچنین مواردی مانند تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده در این قانون مشاهده می‌شود. قانون هوای پاک، یک قانون جامع است. اگر دولت در راستای اجرای این قانون گام بردارد، مشکلات اصلی جوی کشور را حل می‌کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: این قانون هم برای شرایط اضطراری و هم غیر اضطراری راهگشاست. قانون هوای پاک، سازمان حفاظت از محیط زیست را هم به رعایت مواردی ملزم کرده است. نکته اینجاست که آلاینده‌های یک منطقه جغرافیایی با گذشت زمان تغییر می‌کند؛ بنابراین این قوانین نیازمند بازنگری حداقل ۱۰ ساله است. ما باید متناسب با شرایط جغرافیایی و جوی خودمان قانون بنویسیم.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم شوش در مجلس در مورد نحوه اجرایی شدن قانون هوای پاک از سوی دولت گفت: مسئولین امر در شرایط فعلی می‌گویند که دعای توسل بخوانیم تا باد یا باران بیاید. متوسل شدن به دعا برای دولت بدل به قانون شده است. این تفکر‌های ناشی از بی‌برنامه بودن دولت است. ممکن است میزان آلاینده‌ها آنقدر افزایش یابد که ادارات نیز تعطیل شوند. من نمی‌دانم که ما تا کی باید یک هفته و ۱۰ روز مدارس و ادارات را تعطیل کنیم. متاسفانه دولت منتظر بهبود شرایط جوی از طریق باد و باران است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان