تاریخ انتشار: ۰۵:۴۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۸
پنتاگون اعلام کرد؛

۱۲ موشک ایران، دو پایگاه آمریکایی را در عراق هدف قرار داد+فیلم

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تأیید کرد که دو پایگاه آمریکایی در عراق، هدف بیش از ۱۲ موشک بالستیک ایران قرار گرفته است.

پنتاگون: ۱۲ موشک ایران، دو پایگاه آمریکایی را در عراق هدف قرار داد+فیلمرویداد۲۴  «جاناتان هافمن» دستیار سخنگوی پنتاگون در امور عمومی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت پنج و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی آمریکا، ایران بیش از ۱۲ موشک بالستیک علیه نیروهای ارتش آمریکا و ائتلاف در عراق شلیک کرد.
وی افزود: روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دو پایگاه در عین‌الاسد و اربیل را که میزبان پرسنل نظامی آمریکا و ائتلاف هستند، هدف گرفته است.
هافمن ادامه داد: ما در حال برآورد اولیه از خسارت‌ها هستیم.
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی  به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت و هشت نفر از همراهان آنان پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.
عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.
مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته از این پایگاه دیدن کرد و ترامپ نیز دسامبر ۲۰۱۸ از این پایگاه بازدید کرده بود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان