تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

استقبال از وضعیت قرمز/ هواپیمایی ماهان چگونه با ویروس کرونا سودجویی می‌کند؟

با وجود گسترش ویروس کرونا در جهان و مخصوصا در چین، هواپیمایی ماهان در اقدامی عجیب پروازهای خود به چین را لغو نکرده است.

استقبال شرکت هواپیمایی ماهان از ویروس کرونا/ تهدید سلامت ایرانیان با سودجویی ماهان

رویداد۲۴ در حالی که شیوع ویروس کرونا باعث شده، کشورهای مختلف رفت و آمد به چین را فعلا متوقف کنند، مدیران هواپیمایی ماهان ایران اعلام کرده‌اند آماده همکاری بیشتر با چین و افزایش سفر به این کشور هستند. البته این خبر مثل همیشه توسط مقامات ایران اعلام نشد و مردم ماجرا را از مقام‌های کشورهای دیگر شنیدند. سفیر چین در ایران در توییت خود نوشت با عرب نژاد مدیرعامل هواپیمایی ماهان دیدار کرده و در همین دیدار عرب نژاد از اعلام همکاری هواپیمایی ماهان برای ادامه پرواز‌ها به چین خبر داده است.

این در حالی است که سخنگوی سازمان هواپیمایی گفته بعد از نشستی که با جهانگیری، اسلامی، علوی وزیر اطلاعات، نمکی وزیر بهداشت برگزار شده، تمام پروازهای ایران - چین و بالعکس معلق خواهند شد. از سوی دیگر وزارت بهداشت درخواست کرده بود پروازها به چین و برعکس، متوقف شود و  علی ربیعی سخنگوی دولت از لغو پروازهای رفت و برگشت به چین خبر داده بود.

پس از اعلام مسئولان کشور، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر داد که «پروازهای رفت و برگشت ایران و چین فعلا تعلیق شده است!» عجیب اینکه این اعلام تنها در حد یک جمله بود و در واقعیت اتفاقی نیفتاد؛ چه آنکه سعید نمکی در واکنش به از سر گیری پروازها در توییتی اینگونه گلایه خود را نشان داد: «ظاهرا امروز خطی برای برگشت ایرانیان از چین و بازگشت اتباع چینی از ایران باز است که اگر تا فردا ادامه یابد مجدد پیگیری خواهم کرد.»

عملکرد هواپیمایی ماهان انتقاد نمایندگان مجلس را نیز در پی داشت؛ بهرام پارسایی یکی از نمایندگانی بود که در توییتی تند، خطاب به سازمان هواپیمایی کشوری، آنها را حکومت خودمختار نامید: «هنوز پروازهای رفت و برگشت ایران و چین متوقف نشده و مدیرعامل ماهان ایر به سفیر چین قول همکاری داده است! آیا سازمان هواپیمایی، خودمختار است و تابع دولت نیست؟ ‏این سرپیچی و سوانح هوایی روزهای اخیر نشان می‌دهد که حفظ مدیران نالایق، مهمتر از جان مردم است.»

پارسایی در توییتی دیگر نوشت: در نتیجه ولنگاری مدیریتی در سازمان هواپیمایی کشوری، در مقابل چشم همگان، یک ایرلاین بر خلاف مصوبه دولت و در اقدامی کاسب‌کارانه و سودجویانه که می‌تواند جان هشتاد میلیون ایرانی را به خطر بیندازد، با سفیر چین برای انتقال مسافران چینی توافق کرد.»

بهرام پارسایی همچنین بخشی از پشت پرده‌ها را افشا کرده و گفته درخواست استیضاح وزیر راه را نیز مطرح کرده است اما آن را در مجلس متوقف کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: تداوم‌ پروازها از چین به ایران/ امروز هم ۳ پرواز به زمین نشست


پس از بالا گرفتن انتقادات، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور پاسخ داد که «اگر شاهد انجام پروازی هستید به خاطر بازگرداندن ایرانی‌هایی است که در چین مانده و قصد بازگشت به کشور را دارند.» طبیعی بود کسی این حرف را باور نکرده است؛ چه آنکه بزرگترین منتقد این سخنان، دیگر مسئولان کشور؛ از وزیر بهداشت گرفته تا نمایندگان مجلس بودند که معتقد بودند پروازها ادامه دارد و هواپیمایی ماهان برای چند دلار بیشتر در حال سودجویی است و سفرهای رفت و برگشت خود به چین را لغو نکرده است.

روز گذشته سایت تابناک در گزارشی نوشت: «موفقیتی بسیار بزرگ برای سفیر چین که روز‌های پرمشغله‌ای را تجربه می‌کند و دیروز به دیدار وزیر بهداشت کشورمان شتافته، امروز با هواپیمایی ماهان پیمان مودت بسته و احتمالا برای روز‌های آتی هم برنامه‌هایی ویژه دارد؛ درست برعکس مسئولان کشورمان که با تاخیر فراوان رای به توقف پروازها از مقصد چین دادند و ظاهرا برایشان اهمیتی ندارد، خطوط هواپیمایی ایرانی مانند ماهان، پروازهایشان به چین را افزایش هم داده‌اند!»

نماینده مجلس: هواپیمایی ماهان از وضعیت قرمز استقبال می‌کند

احمد حمزه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: متاسفانه عمق فاجعه برای برخی از مدیران هنوز مشخص نشده و اینکه سیاست واحدی در خصوص جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور وجود ندارد.

او ادامه می‌دهد: این ویروس مرگبار در بسیاری از کشور‌ها شیوع یافته و جای تعجب دارد در شرایطی که اکثر شرکت‌های هواپیمایی از پرواز به ووهان چین و سایر شهر‌های این کشور خودداری می‌کنند؛ شرکت ماهان از این وضعیت قرمز استقبال کرده است.

عضو کمیسیون درمان و بهداشت ادامه می‌دهد: بنده به عنوان یک پزشک معتقدم تا جایی که امکان دارد تعداد پرواز‌ها به چین کم شود تا مردم کشور در اثر انتقال این ویروس دچار تهدید نشوند.

حمزه با ابراز نگرانی از فراگیر شدن این ویروس در داخل کشور می‌گوید: هنوز اطلاعات دقیقی از ورود این ویروس به کشور در دست نیست، اما باید جانب احتیاط را نگه داشت و مدیران هم به جای سودجویی به فکر سلامت مردم باشند.

به گزارش رویداد۲۴ سازمان هواپیمایی فعلا آب پاکی روی دست همه ریخته و با وجود نگرانی افکار عمومی، اعلام کرده «اگر تصور کسی از تعلیق پروازها به چین این است که هیچ پروازی انجام نمی‌شود، تصور غلطی است.» این یعنی پروازها به چین همچنان ادامه دارد و ماهان در راس رفت و آمد به چین قرار دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
2
خدا لعنتشان کند ۰ امیدوارم عزیزانشان به کرونا مبتلا شوند بلکه به خود بیایند ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
1
اینها مردم ایران برایشان مهم نیست وقتی ایران را نابود کردند برمی گردند به کشورهای خودشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
خدا لعنت کنه دست اندر کاران ماهان را
مژگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
اخه کسی نیست به این مخهای ماهان بگه مگر علم وتخصص شما بیشتر از چینیهاست که دانشجوان را می اورید خودتان درمان کنید ؟!! لابد این‌دانشجوان آقازاده بودند دیگه و گرنه مردم عادی که مهم نیستند . متاسفانه چیزی که در ایران ارزش ندارد انسانها هستند
نظرات شما
پیشخوان