تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

انتقاد امام‌جمعه ورامین از دوچرخه‌سواری بانوان

امام جمعه ورامین، درباره دوچرخه‌سواری زنان، گفت: «بسیار متاسفیم که برخی به عنوان ورزش، دختران و زنان را به بیراهه می‌برند، دوچرخه‌سواری یک زن با لباس‌های نامناسب با کدام ارزش اخلاقی سازگار است، چرا برخی از ما به این موضوعات بی‌تفاوت شده‌ایم، غیرت‌ها کجا رفته است.»

 امام‌جمعه ورامین

رویداد۲۴ حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن گرامیداشت یاد شهید سرافراز مصطفی چمران اظهار کرد: دانشمند فرهیخته‌ای که از نظر علمی مدارج بالا را طی کرد و در عین حال در زمینه اخلاق و عرفان قلم می‌زد که گویا یک معلم عرفان برای شاگردانش تدریس می‌کند و در عین حال مجاهد و رزمنده‌ای است که اسلحه به دوش در میدان جنگ و نبرد حضور پیدا می‌کند و کرسی مجلس و ریاست را رها کرده و در بیابان‌ها به خون خود می‌غلتد.

وی با اشاره به اینکه این‌ها اسوه‌های ایثار و جلوه‌های مدیریت ناب اسلامی هستند، گفت: به روح شهید مصطفی چمران درود می‌فرستیم و همچنین یاد شهدای رضوی را که در عاشورای سال ۷۳ با انفجار بمب در حرم مطهر امام رضا به شهادت رسیدند گرامی می‌داریم و به روح آن‌ها و امام شهدا و شهدای مدافع حرم و شهید چمران صلواتی را نثار می‌کنیم.
بیشتر بخوانید: با هیچ مبنای شرعی نمی‌توان ثابت کرد که ورود بانوان به ورزشگاه ها، موتورسواری و دوچرخه سواری آنان حرام است
حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه اول ماه ذیقعده مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه، افزود: این روز به نام مقام روز دختر نامگذاری شده است که دختران این سرزمین باید به خود ببالند که چنین الگوی بزرگی دارند و خداوند از آنان که به جوانان ما الگو‌های کاذب و غلط را ارائه می‌دهند نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: آن سلبریتی‌های فریب خورده که با رفتار‌های زشت راه را برای برخی دختران باز می‌کنند، چرا که ارزش یک دختر به مد گرایی، لباس‌های پاره پوشیدن و بغل کردن سگ و جلوه‌گری و خودآرایی نیست.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امروز عفت و حجاب و چادر زنان و دختران ما به شدت مورد هجوم است، گفت: از بین بردن حریم‌های اخلاقی و عناوین مختلف یکی از اهداف دشمن برای نابود کردن این کشور است و بسیار متاسف هستیم که برخی به عنوان ورزش دختران و پسران را به بیراهه می‌برند، دوچرخه سواری یک زن با لباس‌های نامناسب با کدام ارزش اخلاقی سازگار است.

وی ادامه داد: چرا برخی از ما به این موضوعات بی‌تفاوت شده ایم، غیرت‌ها کجا رفته است برخی دختران را با آن وضعیت در ویترین مغازه‌ها قرار دادن با کدام معیار انسانی و اخلاقی سازگار است از عواقب این رفتار‌ها بترسیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در تمام رده‌ها باید به وظیفه خود عمل کنند، بیان کرد: بی تفاوتی و بی خیالی از یک مسئولی در هیچ رده قابل قبول نیست اگر بسیاری از مسئولان به وظایف شرعی خود عمل می‌کردند وضع ما بهتر از این بود.

خطیب جمعه ورامین عنوان کرد: در حوزه اقتصادی نیز باید عرض کنم خوشبختانه حوزه کار و تلاش بسیار فراهم و آماده شده است تولید کنندگان پای کار هستند. ظرفیت‌های اقتصادی بسیار است که در این زمینه توفیق داشتم از چند شرکت و کارخانه بازدید کنم که خوشبختانه ظرفیت و شرایط بسیار خوب بود.

وی یادآور شد: در جهش تولید نیازمند تلاش و مدیریت میدانی هستیم نه مدیریت فانتزی اگر مدیران ما در تلاش تمام ظرفیت در خدمت تولید کننده‌ها بودند در شرکت‌ها و کارخانجات حضور داشتند می‌دیدند که تولید کنندگان امروز در خط مقدم جبهه اقتصادی در حال جنگ هستند و از کار آن‌ها گره گشایی می‌کردند و در این صورت معلوم می‌شود به کار جهادی اعتقاد دارند، اما اگر تولید کننده از این اتاق به آن اتاق فرستاده شد و کار انجام نشد معلوم می‌شود که هیچ کاری صورت نگرفته و انتظار جهش تولید انتظار بی‌پایه است.

محمودی در خصوص وضعیت کنونی آمریکا گفت: مقدمات برای فروپاشی آمریکا فراهم شده است و یک خیزش بزرگ و کم سابقه یا بی سابقه در آمریکا به راه افتاده که حقوق بشر آمریکایی را به دنیا نشان داده است و ممکن است آن را در این مقطع سرکوب کنند، ولی آتش زیر خاکستر باقی خواهد ماند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان