تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

وعده‌های بی‌سرانجام ستاد اجرایی فرمان امام/ محمد مخبر درباره تولید واکسن کرونا چه قول‌هایی داده بود؟ +جدول

محمد مخبر رئیس پیشین ستاد اجرایی فرمان امام یکی از چهره‌های مخالف واردات واکسن کرونا بود که امروز به سمت معاون اولی دولت رئیسی رسیده است. رویداد۲۴ در این گزارش همه وعده‌های مخبر درباره تولید واکسن داخلی کرونا را بررسی کرده است.

محمد مخبر واکسن کرونا

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: در شرایطی که روز گذشته بیش از ۶۵۰ نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، مسئولین به تازگی اعلام کردند که دلیل طول کشیدن تولید واکسن برکت، نبود زیرساخت‌ها بوده است. جمشیدی رئیس گروه دارویی برکت گفته بود تا کلنگ بزنیم، سوله و اتاق ایزوله درست کنیم و ... فرایند تولید واکسن طول کشید. این یعنی عمده بودجه کشور به شرکتی داده شده که هیچ زیرساختی نداشته و تازه می‌خواسته زیرساخت درست کند تا خط تولید واکسن را راه‌اندازی کند؛ این تصمیم در حالی گرفته شده که آن زمان واکسن خارجی آماده خرید بود اما به خاطر همین آزمون و خطا تا کنون جان نزدیک به صد هزار نفر از هموطنانمان گرفته شده است.

براساس ادعای شرکت دارویی برکت، قرار بود تا اواخر شهریور ماه، ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا تولید و روانه بازار شود. اما درحالی که چیزی به پایان مرداد ماه نمانده است، نه تنها از تولید انبوه با تعداد ادعا شده واکسن داخلی خبری نیست، بلکه دستور واردات واکسن‌هایی همچون فایزر و مدرنا را هم صادر شده است.

ادعای مسئولین برای تولید واکسن درحالی یکی پس از دیگری به مرحله اجرا نمی‌رسد که روزانه طبق آمار‌های غیررسمی بیش از هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند. در شرایطی که جان مردم از ترس از مرگ و بیماری به لبشان رسیده است، اصرار برای تولید واکسن در داخل کشور بدون داشتن هیچ‌گونه زیرساختی، چیزی جز اهمیت نداشتن جان مردم را نشان می‌دهد.

چندی پس از همه گیر شدن ویروس کرونا در ایران و سراسر جهان، برخی از کشور‌ها با توجه به زیرساخت و تجهیزاتی که داشتند اقدام به ساخت واکسن کردند و سایر کشور‌ها برای خرید این واکسن‌ها پیشقدم شدند. ایران، اما بار‌ها و بار‌ها اعلام کرد که نه تنها قصد دارد واکسن را در داخل تامین کند، بلکه تصمیم دارد به سایر کشور‌ها نیز واکسن صادر کند. ایران تنها کشوری است که اعلام کرده ۷ نوع واکسن تولید کرده است، اما روزانه هزاران نفر از مردمش بر اثر نبود واکسن جان می‌دهند.

محمد مخبر که اکنون به عنوان معاون اولی ابراهیم رئیسی مشغول به کار است، پیش از این ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را برعهده داشت و بار‌ها درخصوص تولید واکسن کووبرکت ادعا‌هایی را مطرح کرده بود. در این گزارش ادعا‌های محمد مخبر در خصوص تولید و توزیع واکسن در کشور را بررسی می‌کنیم:

محمد مخبر واکسن کرونا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
1
متوهمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
2
هر چه مردم درخواست خرید واکسن کردند اهمیتی ندادند!
اعتراض کنی می شوی ضد انقلاب و مابقی آن
بروند جواب خدا را بدهند در همین ایام تاسوعا و عاشورا واگرارشان به همان حسین بن علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
1
wtf
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
8
1
شما را به خدا بگذارید مملکت آرامش داشته باشد، سیاه نمایی، القای نا امیدی تحلیل های مخرب، کمی خدا ترس باشید ایران مرکز شیعه ومحبان اهل بیته حتما وقطعا دست یاریشان پشت این مملکت خواهد بود. روی سخن من با رویداد 24
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
یه ذره م که شده روی خوشکل سخنت رو رو به اقازاده هایی برگردون که ازین آب گل آلود دارن چه ماهی های چاق و چله ای رو میگیرن نکنه خودتم ازین ماهیگیرا هستی
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
1
هدف اصلی پست معاونت بود که به آن رسید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان