تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
هاشم زائی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

صداوسیما بلندگو یک جناح خاص است

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: صداوسیما نقش ملی بازی نمی‌کند و هیچ شکی وجود ندارد که این نهاد رسمی در کشور تبدیل به بلندگو یک جناح خاص در کشور شده است. البته باوجود تمام این‌ها همواره چنین بوده که تبلیغات آن بر روی چهره‌هایی که مدنظر دارد تأثیرگذار نبوده و مردم همواره برعکس آنچه تبلیغ می‌شود، رفتار می‌کنند.
رویداد۲۴نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: صداوسیما ملی عمل نمی‌کند و هیچ شکی وجود ندارد که این نهاد رسمی در کشور تبدیل به بلندگو یک جناح خاص در کشور شده است. البته باوجود تمام این‌ها همواره چنین بوده که تبلیغات آن بر روی چهره‌هایی که مدنظر دارد تأثیرگذار نبوده و مردم همواره برعکس آنچه تبلیغ می‌شود، رفتار می‌کنند.

همواره صداوسیما موردنقد احزاب سیاسی و مردم بوده است. در مراسم تشییع‌جنازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردم اعتراض و نارضایتی خود را نسبت به عملکرد این رسانه با اشاره به دوربین‌های آن بیان کردند، درواقع برای مردم هرگاه فرصتی ازاین‌دست پیش می‌آید اعتراض خود را نسبت به فراجناحی نبودن رسانه ملی اعلام می‌کنند، اما به نظر می‌رسد این رسانه نه برای کل مردم ایران بلکه تنها گروهی برنامه‌سازی می‌کند و حاضر هم نیست رضایت آنان را تحت هیچ شرایطی از دست بدهد.

درواقع آنچه سبب بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری صداوسیما در سطح کشور شده است، تغییر گرایش آن از رسانه ملي به یک باشگاه سیاسی است و این عملکرد حزبی – سیاسی هر زمان که به برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، خود را برجسته‌تر به نمایش می‌گذارد.

کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی‌مانده، اما این روزها صداوسیما آنچه در توان دارد برای تخریب دولت روحانی به کار بسته و درواقع مشاهده می‌شود از یک طیف سیاسی که به لحاظ نگرش به این رسانه نزدیک‌تر است، هر روز در شبکه‌های مختلف مهمان دارد و به عبارتی در حال چهره‌سازی از جناح نزدیک به خود است.

شاید به دلیل همین بی‌طرفی جناحی و سیاسی است که مردم ایران نسبت به رسانه ملی خود بی‌اعتماد هستند و اخبار رسانه‌های خارج از مرز را نسبت به داخل آن موثق‌تر می‌دانند.

عبدالرضا هاشم زائی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در پاسخ به این سؤال که از صداوسیما همواره انتقاد می‌شود که به سمت یک حزب خاص گرایش دارد این روزها حتی برای رضایت خاطر اعضای این حزب دست به تخریب دولت زده و در حال چهره‌سازی از همان حزب خاص برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است، دلیل این کار رسانه ملی چیست؟ پاسخ داد: صداوسیما ملی عمل نمی‌کند و هیچ شکی وجود ندارد که این نهاد رسمی در کشور تبدیل به بلندگو یک جناح خاص در کشور شده است. البته باوجود تمام این‌ها همواره چنین بوده که تبلیغات آن بر روی چهره‌هایی که مدنظر دارد تأثیرگذار نبوده و مردم همواره برعکس آنچه تبلیغ می‌شود، رفتار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صداوسیما در داخل سازمان خود دست به آسیب‌شناسی نمی‌زند، یادآور شد: به کدام دلیل مردم باید به‌جای صداوسیما به ماهواره و شبکه‌های خبری مانند بی‌بی‌سی رو آوردند و اخبار آن‌ها را که با جهت‌گیری‌ها خاص خود و منافعشان همراه است را مهر تائید زنند، اما صداوسیما جمهوری اسلامی را نپذیرند. به‌وضوح روشن است که مردم به دلیل جهت‌گیری‌های سیاسی رسانه ملی دیگر به آن اعتماد ندارند و درواقع نمی‌دانند قسم حضرت عباس را قبول کنند یا دم خروس را.

هاشم زائی اضافه کرد: تلویزیون را که روشن می‌کنیم در تمام برنامه‌های سیاسی – تحلیلی آن هیچ اصلاح‌طلبی حضور ندارد و تماماً اصولگراهایی هستند که از اصلاح‌طلبان انتقاد می‌کنند، این نشان می‌دهد که صداوسیما از ملی بودن خود فاصله گرفته و به قول برخی میلی شده است.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی جوابگویی صداوسیما به این نقدها توضیح داد: اینکه در صفحه تلویزیون درست در زمانی که در حال نزدیک شدن به انتخابات هستیم اصلاح‌طلبان را به‌عنوان نماینده انگلیس و آمریکا معرفی می‌کنند، نشان از این دارد که این نهاد رسمی کشور نیازی به جوابگویی نمی‌بیند. به همین دلیل است که مردم توصیه‌های صداوسیما را به‌صورت عکس انجام می‌دهند و یک‌باره به لیست 30 نفره در تهران برای ورود به خانه ملت رأی می‌دهند.

وی در ادامه افزود: صداوسیما باید کل 80 میلیون جمعیت کشور را در برگیرد درصورتی‌که مخاطبان آن زیر 30 درصد باشد دیگر نمی‌توان نام آن را رسانه ملی نهاد.

هاشم زائی دراین‌باره که مجلس در این رابطه چه‌کاری می‌تواند انجام دهد، ابراز کرد: نمایندگان مجلس تنها می‌توانند با رسانه‌ها دست به گفت‌وگو زنند یا اینکه نطق میان دستور داشته باشند، کار دیگری از دست اعضای خانه ملت دراین‌ارتباط برنمی‌آید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان