تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دیدار نماینده پوتین و رئیسی شائبه دخالت در انتخابات را دارد/ وزارت خارجه باید توضیح دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نماینده ولادمیر پوتین با ابراهیم رئیسیٰ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: دیدار اخیر موردبحث شائبه دخالت در امر انتخابات را به وجود می‌آورد که امر پسندیده‌ای نیست.
رویداد۲۴عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نماینده ولادمیر پوتین با ابراهیم رئیسیٰ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: دیدار اخیر موردبحث شائبه دخالت در امر انتخابات را به وجود می‌آورد که امر پسندیده‌ای نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز پنج‌شنبه با رستم مینیخانوف رئیس‌جمهور تاتارستان و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور ادیان مذهبی دیدار و گفت‌وگو داشته است.

ابراهیم رئیسی، کاندیدا مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) گرچه این دیدار را در آستان قدس رضوی با محوریت مسائل مذهبی برگزار کرده بود، اما با توجه به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران و وجود اسناد انتشار یافته از دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص این دیدار نیز نگرانی‌های به وجود آمدن شائبه دخالت در انتخابات به وجود آمده که به‌طور مستقیم وزارت امور خارجه درباره آن باید پاسخگو باشد.

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره مبنا دیدار آقای رئیسی با نماینده پوتین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه دیدار مقامات خارجی با مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس تشریفات خاصی صورت گیرد و لازم است تا در چهارچوب پروتکل تشریفاتی این کار انجام شود، وزارت امور خارجه باید دراین‌باره توضیح دهد و مطرح کند که برای انجام این دیدار چه چیزی را در نظر گرفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: درصورتی‌که دیدار مورد اشاره بر اساس تبلیغات انتخاباتی صورت گرفته و خارج از پروتکل محقق شده باشد که به نظر می‌رسد در چهارچوب برنامه‌های انتخاباتی می‌گنجد، باید وزارت خارجه درباره آن توضیح دهند که آقای رئیسی چه مبنایی را برای آن مدنظر داشته است.

این نماینده مردم تهران در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه آقای رئیسی یکی از کاندیداهایی است که در عرصه رقابت‌ها حضور دارد ارزیابی بیرونی و کلی از این حرکت چنین است که به‌عنوان کاندیدا ریاست جمهوری نه تولیت آستان قدس رضوی این کار را انجام داده که به‌طور کامل خارج از پروتکل‌های تشریفاتی دیدار با مقامات خارجی است و همان‌طور که در بالا توضیح دادم انتظار می‌رود تا وزارت امور خارجه در این رابطه به توضیح بپردازد.

رحیمی دراین‌باره که این اتفاق در هر کشور دیگری روی می‌داد آیا مورد بازخواست قرار نمی‌گرفت، اظهار داشت: دیدارهای مشابهی وجود داشته که از سوی مقامات خارجی که به‌کرات در سال‌های گذشته درخواست شده و زمانی که به تحقق پیوسته شورای امنیت ملی یا وزارت امور خارجه درباره آن مداخله کرده است. دیدار اخیر مورد بحث شائبه دخالت در امر انتخابات را به وجود می‌آورد که امر پسندیده‌ای نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این رابطه که با توجه به اسناد انتشاریافته از دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نباید محتاط‌تر رفتار کرد، تأکید کرد: هر جور که به این دیدار نگریسته شود شائبه دخالت در انتخابات در آن دیده می‌شود.

وی دراین‌باره که آیا کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آقای رئیسی را برای توضیح احضار می‌کند، توضیح داد: فردا در کمیسیون جلسه داریم و این موضوع در آن مطرح خواهد شد، احضار آقای رئیسی بستگی به نظر اعضا دارد ولی به‌طور حتم از وزارت امور خارجه توضیح خواسته خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اضافه کرد: فرایند پروتکل‌های تشریفات و پرهیز از شائبه تخلف انتخاباتی جزء شاخصه‌های قابل‌توجهی هستند که قانون‌مداری کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری را در نظر مردم به قضاوت خواهد گذاشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
2
2
این دیدار آدمو یاد عهد قاجار و پهلوی میندازه که سفرای کشورهای انگلیس و روسیه نقش اساسی در تعیین دولت‌ها در ایران داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
روس ها متمایلند دولتی برسرکار بیاد که به منافع اونها بیشتر از منافع ایران خدمت کنه و برای اینکار حاضرند تک تک مردم ایران را سر ببرند
علی
|
Germany
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
2
2
خوشحال کننده هس حساسیت این نماینده محترم ! منتها این نماینده محترم چرا نوبت به دوات روحانی و قرار ملاقات اونها در مننزل سفرای غربی میرسه لال میشن و خبری ازشون نیس ؟! قانون و حساسیت باید در مورد همه باشه نه فرد خاص ! ایشون با حدس و گمان به راحتی رئیسی رو ترخیب کردن و در ذهنها شبهه ایجاد کردن و مردم ما هم شبهه رو یقین میدونن !
جعفري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
2
2
ترس ازهمين حالا برتون داشته فقط ياوه ميگوييد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
1
کل رژیم جمهوری اسلامی دست نشانده و عروسک خیمه شب بازی روسیه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
1
عجب!!!!!!!!!!!! تصمیم گرفته شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
1
0
قبل رئسی که با جهانگیری دیدار کرده بود.دیدارش هم با رئسی برای همکاری فرهنگی مشهد وتاتارستان روسیه که مسلمان نشین هستند بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
2
1
اونوقت باجهای متعددی که روحانی و ظریف به آمریکایی ها میدادند تا آمریکا اونها رو به غلامی قبول کنه نشانه چیه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
1
این آقای نماینده اگه خیلی دلسوزه مردمه . بهتره یه فکری به حال شفاف سازی عملکرد نماینده های مجلس بکنه . مردم فقط تو انتخابات نمایندگان مجلس شرکت می کنند بعد از اون دیگه مردم اصلا آدم حساب نمی شوند . هیچ کس نمی فهمه یه نماینده چه میکنه حتی در مصوبات مجلس مشخص نمیشه که هر نماینده ای چه رایی داده . اصلا معلوم نیست ما برای چی نماینده انتخاب می کنیم وقتی هر کدوم از مسدولان و مدیران مملکت هر کار دلش می خواد می کنه و هر اختلاسی می خواد انجام میشه . واقعا مجلس ما از نظر کیفی در سطح پایینیه و کارآییه چندانی نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
الان در واقع دو اسلام ندارین که امام تعریف کردند! سه نوع اسلام داریم اسلام آمریکایی اسلام روسی و اسلام محمدی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان