تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

پیام تسلیت نایب رئیس فراکسیون کارگری در پی حادثه معدن آزادشهر

نایب رئیس فراکسیون های امید و کارگری مجلس با صدور پیامی، حادثه تلخ ریزش معدن زمستان یورت آزادشهر گلستان و درگذشت جمعی از کارگران شریف و زحمتکش این معدن را تسلیت گفت.
رویداد۲۴-نایب رئیس فراکسیون های امید و کارگری مجلس با صدور پیامی، حادثه تلخ ریزش معدن زمستان یورت آزادشهر گلستان و درگذشت جمعی از کارگران شریف و زحمتکش این معدن را تسلیت گفت.

متن کامل پیام "محمدرضا تابش" بدین شرح است:

به نام خدا
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار

حادثه تلخ و غم انگیز ریزش معدن آزادشهر در استان گلستان که منجر به جان باختن تعدادی از کارگران شریف و زحمتکش شد؛ تالم و ناراحتی همه ایرانیانی را موجب گردید که جمعی از مجاهدان سخت کوش عرصه کار و تلاش را از دست دادند. این مصیبت را به خانواده داغدار آنها و جامعه شریف کارگری تسلیت می گویم.

بروز این حادثه تاسف بار در ایام گرامیداشت مقام کارگر که همه از ارزش کار و کارگر و لزوم تامین خواسته های این قشر زحمتکش و مظلوم دم می زنند، جای تامل و تفکر بیشتری دارد به خصوص در نظام دادبنیاد اسلامی که کارگران از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

وقوع اتفاقات مشابه و ادامه دار دیگر از جمله پلاسکو، آتش گرفتن قطار مسافربری، سیل و تصادفات جاده ای؛ زنگ خطر و هشداری است تا مجموعه حاکمیت هر چه سریعتر به فکر اصلاح ساختارهای فرسوده مدیریتی و استاندارد سازی عملکردها منطبق بر ضوابط علمی و تخصصی باشند و از طرفی آموزش همگانی برای بهره وری افزون تر در فعالیت ها، همچنین مقابله با حوادث و کاهش بلایا، به طور جد مورد اهتمام قرار گیرد.

در ارتباط با جامعه کارگری و به طور خاص تامین معیشت آبرومندانه آنها و ایمنی و بهداشت محیط های کاری وحفظ کرامت این عزیزان، جزو ضرورت هایی است که باید سرلوحه اقدامات دولت محترم باشد و قاطبه نمایندگان محترم مجلس نیز آمادگی دارند خلاءهای قانونی در این زمینه را مرتفع نمایند.

بی شک اهمال در این زمینه ها و عدم چاره جویی لازم وعاجل، باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و بی اعتمادی آنان به حاکمیت شده و تبعات اجتماعی و پیامدهای سوئی را به دنبال خواهد داشت.

علو درجات جان باختگان این حادثه تاسف بار و شفای مجروحین را از خداوند متعال مسئلت دارم و از وی طلب توفیق می نمایم تا رسالتم نسبت به کارگران نجیب و پرتلاش را به انجام برسانم.
محمدرضا تابش
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان