تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان در گفت‌وگو با رویداد ۲۴:

قوه قضائیه احمدی‌نژاد و یارانش را علنی محاکمه کند تا دست خالی‌شان رو شود

محمود علیزاده طباطبائی، حقوقدان با تاکید بر اینکه رفتارهای حاشیه‌ای گروه احمدی‌نژاد برای فرار از قانون است، اظهار داشت: این افراد چنین وانمود می‌کنند که با دست‌شان پر است، هرچند آنان پذیرفته‌اند که اتهاماتی متوجه‎شان است و در حال دفاع هستند ولی در این خصوص قوه قضائیه با قاطعیت رفتار نمی‌کند و بهتر است که قوه قضاییه احمدی نژاد و یارانش را علنی محاکمه کند تا دست خالی‌شان رو شد.
رویداد۲۴- محمود علیزاده طباطبائی، حقوقدان با تاکید بر اینکه رفتارهای حاشیه‌ای گروه احمدی‌نژاد برای فرار از قانون است، اظهار داشت: این افراد چنین وانمود می‌کنند که با دست‌شان پر است، هرچند آنان پذیرفته‌اند که اتهاماتی متوجه‎شان است و در حال دفاع هستند ولی در این خصوص قوه قضائیه با قاطعیت رفتار نمی‌کند و بهتر است که قوه قضاییه احمدی نژاد و یارانش را علنی محاکمه کند تا دست خالی‌شان رو شد.

محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان با حضور در غرفه رویداد۲۴ در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره درخواست تجدیدنظر پرونده مهدی هاشمی گفت: اعاده دادرسی داده‌ شده، اما هنوز تکلیف روشن نیست و اگرچه آقای محسنی اژه‌ای به‌عنوان سخنگو مطرح کرده که این درخواست رد شده ولی هنوز جواب پیگیری‌ها و اینکه در صورت رد دلیل چه بوده، نداده‌اند، بنابراین به رسیدگی دیوان عالی کشور امیدوار هستیم.

وی در خصوص پرونده‌ محمد علی طاهری هم گفت: درباره ایشان حکم اعدام ابلاغ شد و فرجام‌خواهی صورت گرفت و به دیوان رفت، روز یکشنبه شنیدم که حکم در آنجا لغو شده است. به‌هرحال یقین دارم که این حکم نقض خواهد شد زیرا بسیار بی‌پایه و اساس و بدون استدلال بود.

این حقوقدان درباره پرونده خانم صدیقه وسمقی نیز افزود: حکم خانم وسمقی به‌صورت غیابی صادرشده و در آن مقطع داخل کشور نبوده است و در دانشگاه‌های آلمان فقه شیعه را تدریس می‌کرد ولی به اتهام عضویت در جنبش راه سبز او را یه پنج سال حبس محکوم کردند. متأسفانه شعبه 28 دادگاه انقلاب بدون منطق حقوقی با این موضوع برخورد کرده است یعنی بدون تفهیم و حضور نماینده دادستان، گفت که 5 سال زندان تائید و واخواهی رد شده است.

علیزاده طباطبایی در ادامه ابراز کرد: برخورد بسیار غیرمنصفانه و بی‌ادبانه‌ای همراه با توهین با خانم وسمقی صورت گرفت و درحالی‌که او استاد فقه و مبانی حقوق در دانشگاه تهران بوده است، درباره اظهارنظرش مرتبط با حکم سکینه محمدی سؤال کردند. خانم وسمقی هم پاسخ داد که این اظهارنظر متناسب با شغل او بوده و هرگز عضو جنبش راه سبز نبوده و در جلسات آن در داخل یا خارج از کشور شرکت نداشته و اتهامات بی‌پایه و اساس است.

وی درباره وثیقه خانم وسمقی توضیح داد: 3 میلیارد تومان وثیقه صادر کردند که به آن اعتراض شد و به یک میلیارد کاهش پیدا کرد، اما ازآنجاکه نه این وثیقه را قبول و نه توان اجرا آن را داشت، باوجودآنکه بینایی خود را تا حد زیادی ازدست‌داده است و تحمل زندان را ندارد، روانه زندان شد.

این حقوقدان در رابطه با حاشیه‌های به وجود آمده درباره وصیت آیت‌الله هاشمی نیز تصریح کرد: قبلاً هم توضیح دادم بهترین فردی که دراین‌باره می‌تواند اظهارنظر کند محسن هاشمی است که وصی ایشان محسوب می‌شود. درباره وصیت‌نامه آیت‌الله هر چیزی که وجود داشته باشد، آقا محسن در جریان است و مسئله‌ای از او پنهان نیست.

علیزاده طباطبایی در رابطه با تنش‌های ایجادشده بین بقایی، احمدی‌نژاد و قوه قضائیه نیز گفت: متأسفانه روش قوه قضائیه اشتباه است؛ زیرا درصورتی‌که مدارکی محکم و مستدلی در ارتباط با آقای بقایی در دست دارند، باید ایشان را در دادگاه علنی محکامه اقدام کند. اگر غیرازاین است به کدام دلیل متهم می‌کنند و این شائبه یا شایعه های را دامن می‌زنند که احتمالاً دست احمدی‌نژاد و یاران نزدیک به او از نقاط ضعف قوه قضائیه پر است.

وی در ادامه اضافه کرد: قوه قضائیه باید آقای بقایی را در یک دادگاه علنی و با حضور خبرنگاران محاکمه کند و او امکان دفاع از خود را داشته باشد، البته این مسئله شامل حال تمامی گروه احمدی‌نژاد که اتهاماتی علیه قوه قضائیه، دیوان محاسبات و مجلس متوجه آنان است، می‌شود. چرا این افراد با مصونیت کامل در جامعه حرکت می‌کنند؟ حتی زمانی که رئیس قوه قضائیه در برابر اتهام قرار می‌گیرد، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه رفتارهای حاشیه‌ای گروه احمدی‌نژاد برای فرار از قانون است، اظهار داشت: این افراد چنین وانمود می‌کنند که دست‌شان پر است، هرچند آنان پذیرفته‌اند که اتهاماتی متوجه‎شان است و در حال دفاع هستند ولی در این خصوص قوه قضائیه با قاطعیت رفتار نمی‌کند و بهتر است که قوه قضاییه احمدی نژاد و یارانش را علنی محاکمه کند تا دست خالی‌شان رو شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
محاكمه علني خوب است حتي براي متخلفان انتخابات رياست جمهوري دوره 12 آقاي روحاني.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان