تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶
سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران در غرفه رویداد ۲۴:

فراکسیون امید تعداد اعضای خود را معرفی کند

موسوی، نماینده مردم تهران گفت: بر این اعتقاد هستم که فراکسیون امید باید تعداد اعضای خود را معرفی کند تا مردم هم اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند که با رأی آن‌ها چه کسانی به مجلس رفتند و امروز عملکردشان به چه شکل است. البته طرحی هم در دست تهیه است که بر اساس آن شفافیت سازوکارهای مجلس تقویت خواهد شد.
رویداد۲۴موسوی، نماینده مردم تهران گفت: بر این اعتقاد هستم که فراکسیون امید باید تعداد اعضا خود را معرفی کند تا مردم هم اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند که بارأی آن‌ها چه کسانی به مجلس رفتند و امروز عملکردشان به چه شکل است. البته طرحی هم در دست تهیه است که بر اساس آن شفافیت سازوکارهای مجلس تقویت خواهد شد.

سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه رویداد۲۴ در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره استراتژی فراکسیون برای رأی‌دهی به وزیر علوم که اختیاری اعلام شد، گفت: داخل فراکسیون امید تصمیمات به‌صورت جمعی گرفته می‌شود و جمع‌بندی برای آقای غلامی نه اینکه سخت باشد، اما اشتراک نظر مشکل بود.

وی دراین‌باره توضیح داد: تعدادی از دوستان که سابقه وزارت علوم داشتند تمام‌قد از غلامی و برنامه‌های او حمایت کردند، البته برخی از فعالان سیاسی دانشجویی هم‌دست به حمایت زدند که برحسب اتفاق این عده با محدودیت‌هایی هم مواجه بودند. از طرف دیگر دانشجویان نیز در دانشگاه‌ها اعتراضاتی را اعلام کردند و بر همین اساس آتش به اختیار شد تا درنتیجه جمع‌بندی که پس از صحبت‌های آقای روحانی و دکتر غلامی در صحن علنی به دست می‌آید، تصمیم‌گیری شود.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز کرد: درهرصورت آقای غلامی وزیر هستند و باید به او کمک شود تا در اجرای برنامه‌ها و وعده‌هایی که در مجلس دادند که به 25 یا 26 مورد می‌رسد، موفق عمل کند.

موسوی درباره نقدهایی که به فراکسیون امید وارد است و میزان تأثیرگذاری آن در تصمیم‌گیری‌ها یادآور شد: داخل مجلس سه فراکسیون وجود دارد که تقریباً هم‌وزن هستند. به سبب اینکه تهران 30 نماینده وارد خانه ملت کرده، نمی‌توان مطرح کرد که تمام مجلس در اختیار فراکسیون امید قرار دارد. از روز اول در این زمینه مدیریتی صورت نگرفت که به‌درستی توضیح داده شود حتی اگر این 30 نماینده همدل و همسو هم عمل کنند یک‌دهم مجلس را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: زمانی سه فراکسیون در کنار هم مطرح می‌شوند، سیال بودن آن‌ها خیلی تأثیرگذار است. بدین معنا برای تصمیمی که به رأی برسد باید دو فراکسیون هم‌رأی باشند. بر همین اساس ابراز وجود هر یک از فراکسیون‌ها به‌تنهایی قدری سخت است.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره علت عدم اعلام تعداد قطعی اعضای فراکسیون امید اظهار داشت: برخی از دوستان عضو فراکسیون امید هستند و در بسیاری جاها هم همراهی می‌کنند و در موارد معدودی برخی از این افراد در جلسات فراکسیون مستقلین هم شرکت می‌کنند، برعکس این هم‌ روی می‌دهد و ممکن است فردی که در فراکسیون مستقلین حضور دارد در فراکسیون ولایت هم رفت‌وآمد داشته باشد.

موسوی در این خصوص افزود: با تمام این‌ها بر این اعتقاد هستم که فراکسیون امید باید تعداد اعضای خود را معرفی کند تا مردم هم اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند که بارأی آن‌ها چه کسانی به مجلس رفتند و امروز عملکردشان به چه شکل است. البته طرحی هم در دست تهیه است که بر اساس آن شفافیت سازوکارهای مجلس تقویت خواهد شد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان