تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶
موحدی کرمانی به سخنان مصباحی مقدم واکنش نشان داد

دبیر کل، سخنگو را تکذیب کرد/ جامعه روحانیت مبارز بنایی برای گفتگو با مجمع روحانیون ندارد

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز به سخنگوی تشکل مبتوع خود مبنی بر آمادگی جامعه روحانیت برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون مبارز، واکنش نشان داد.
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز به سخنگوی تشکل مبتوع خود مبنی بر آمادگی جامعه روحانیت برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون مبارز، واکنش نشان داد.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ادعای مطرح شده مبنی بر آمادگی جامعه روحانیت برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون مبارز، به تسنیم گفت: به‌هیچ‌عنوان چنین بحثی که جامعه روحانیت بخواهد با مجمع روحانیون، گفت‌وگو کند، مطرح نبوده است و بنده عنوان دبیر کل چنین موضوعی را از اساس تکذیب می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی رسانه‌ها به نقل از حجت‌الاسلام مصباحی مقدم نوشته‌اند که جامعه روحانیت منعی برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون ندارد، گفت: نمی‌دانم این اظهارات به نقل از آقای مصباحی مقدم درست نقل‌شده است یا نه، اما اگر ایشان چنین حرفی زده، حرفش اشتباه بوده است چون ما به‌هیچ‌عنوان چنین بنایی نداشته و نداریم.

غلامرضا مصباحی مقدم چندی پیش در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جامعه روحانیت برای کاهش اختلافات قصد ندارد با مجمع روحانیون مبارز مذاکره‌ای داشته باشد گفت: ما تا وقتی که اختلاف سلیقه وجود داشته باشد، کاملا تحمل می‌کنیم و می‌پذیریم، اما مقام معظم رهبری در سال 83 از جامعه مدرسین، جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز به طور جداگانه دعوت کردند و درخواست کردند که با سایر تشکل‌های روحانی جلسه برگزار کنیم. جامعه مدرسین بر همین اساس در قم از جامعه روحانیت و مجمع روحانیون برای شرکت در نشستی دعوت کرد. این نشست به خوبی برگزار شد. پیرو این نشست، جامعه روحانیت نشست دیگری در مدرسه عالی شهید مطهری در تهران برگزار کرد. در این نشست هم جامعه مدرسین و مجمع روحانیون شرکت کردند .یادم می‌آید که این جلسه، جلسه پایانی بود و دلیلش هم این بود که مهدی کروبی در مقام لیدر مجمع روحانیون، آن روز اعلام کرد که نمی‌شود ما با هم وحدت داشته باشیم؛ چون شما در موضع قدرت هستید، اما ما در قدرت نیستیم. شما تأیید یا رد صلاحیت می‌کنید، اما ما در کنار نشسته‌ایم.

وی ادامه داد: مرحوم مهدوی‌کنی همانجا گفت که این جایگاه‌ها، جایگاه‌های جامعه روحانیت نیست، بلکه ما به عنوان تشکل داریم با هم صحبت می‌کنیم و این حرف‌ها صحیح نیست. اگر شما با نهادهایی مثل شورای نگهبان یا دستگاه قضائی مشکل دارید، بروید و با خود آنها صحبت کنید. این حرف‌ها بوی ناسازگاری می‌داد. بر همین اساس، نشست بعدی که میزبانش باید مجمع روحانیون مبارز می‌بود، برگزار نشد.

مصباحی‌مقدم با این حال بر اشتراکات بین جناح‌ها تأکید کرده و گفته است: امروز هم ما حرفی نداریم و این نکته را دوستان باید مدنظر داشته باشند که اگر بناست کنار هم بنشینیم و گفت‌وگو کنیم، یک‌سری اصول و یک‌سری موارد اختلافی داریم، البته مشترکات ما زیاد است؛ همه ما انقلاب، امام و رهبری را با شدت و ضعف قبول داریم.

پس از این سخنان مجيد انصاري عضو ارشد جامعه روحانيون مبارز ضمن استقبال از طرح گفت‌وگو با جامعه روحانیت مبارز تاكيد کرد كه نبايد تنها به گفته شخص مصباحي مقدم به عنوان يك عضو اكتفا كرد و اگر زماني پيشنهاد رسمي تشكيل جلسه داده شود بايد ارزيابي لازم صورت گرفته و موضوعات مشخصي در ميان باشد تا در مورد آن صحبت شود.

حال با موضع گیری دبیر کل جامعه روحانیت و خط بطلان کشیدن بر پیشنهاد گفت‎وگوی دو تشکل روحانی جامعه روحانیت مبارز با مجمع روحانیون مبارز به نظر می‎رسد که پیش‎بینی مجید انصاری درست از آب درآمده است و اساسا جامعه روحانیت هیج علاقه‏‎ای به گفت‌وگو ندارد. 

 
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان