صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 24
کد خبر: ۱۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه انتخاب رییس جدید مجلس خبرگان

تبریک ما را هم پذیرا باشید حضرت آیت الله

از مقام والای ریاست مجلس خبرگان رهبری می خواهیم ترتیبی اتخاذ شود که بررسی کننده صلاحیت ها و کاندیداها یکسان نباشند. یعنی فردی که مسوولیت بررسی صلاحیت ها را برعهده دارد خودش کاندیدا نباشد چراکه رقبای قوی و رای آور را رد خواهد کرد تا بلکه خودش، نفر شانزدهم بشود. از آیت الله جنتی بزرگوار می خواهیم ناظر صلاحیت ها و کاندیداها را تفکیک نموده و رویه را اصلاح نمایند.
رویداد۲۴- در آغازین روز دوره پنج مجلس خبرگان رهبری، انتخابات هیئت رئیسه این مجلس برگزار شد  و آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

ایشان که به صورت ناپلئونی، مجوز ورود به مجلس خبرگان رهبری را به عنوان نفر آخر تهران کسب کرده بود عهده دار عنوان نفر اول خبرگان برای مدت دو سال شد تا خواب بدخواهان انقلاب، آشفته گردد!!!

انتخاب آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری، موجی از شور و شعف را در میان سرخوردگان انتخابات به پا کرد تا جائیکه در پوست خود نمی گنجیدند و بار دیگر، اعتماد به سقف!!! عجیبی را برای آینده خود متصور شدند. همه از پیروزی خود سخن گفتند و از شکست جناح مقابل.
 
ما هم ضمن تبریک انتخاب آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان و ضمن تحسین اراده و استقامت ایشان در چنین دورانی از زندگی، برخی نکات را قابل تامل می دانیم که لازم به یاد آوری آنها است.

1- از مقام والای ریاست مجلس خبرگان رهبری می خواهیم در مجلس جدید، ترتیبی اتخاذ نمایند که دبیر شورای نگهبان، همه کاره انتخابات نباشد. بدین نحو که قانون به شکلی اصلاح شود که اگر بنا بر نظارت استصوابی است دبیر شورای نگهبان، یک تنه و بدون توجه به دیگران، قانون را نادیده نگیرد که حتی فریاد سخنگوی شورای نگهبان هم از بی قانونی ها به آسمان بلند شود. و یا لااقل برخی اطلاعات در مورد بررسی صلاحیت نامزدهای خبرگان به سخنگو داده شود که اینگونه از روندهای موجود، بی اطلاع نباشد و از دبیر شورا؛شاکی!!!

2- از مقام والای ریاست مجلس خبرگان رهبری می خواهیم ترتیبی اتخاذ شود که بررسی کننده صلاحیت ها و کاندیداها یکسان نباشند. یعنی فردی که مسوولیت بررسی صلاحیت ها را برعهده دارد خودش کاندیدا نباشد چراکه رقبای قوی و رای آور را رد خواهد کرد تا بلکه خودش، نفر شانزدهم بشود. از آیت الله جنتی بزرگوار می خواهیم ناظر صلاحیت ها و کاندیداها را تفکیک نموده و رویه را اصلاح نمایند.

3- از مقام والای ریاست مجلس خبرگان رهبری انتظار داریم ترتیبی اتخاذ شود که رویه جاری، به نحوی اصلاح شود که در بحث اجتهاد کاندیداها، نظرات مجتهدین بر نظرات مراجع، ارجح نشود. یعنی کسی که اجتهاد خودش را یک مرجع تقلید تایید کرده است نیاید و بگوید نظر مراجع در مورد اجتهاد افراد، ملاک نیست.

حضرت آیت الله جنتی؛ لطف بفرمایید و دستور دهید مباحثه ای میان فقهای شورای نگهبان و بالخصوص، دبیر محترم آن شورا  با افرادی که اجتهادشان، برای آقایان احراز نشده است برگزار شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

4- از ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری می خواهیم در قانون، اصلاحاتی صورت پذیرد تا همان کسی که صلاحیت کاندیداها را بررسی و تایید می کند به نحوی عمل ننماید که فقط کسانی تایید شوند که به ریاست خودش بر مجلس خبرگان رای می دهند.یعنی اینگونه عمل نشود که عملا افرادی که آرایشان مشخص است تایید شده و وارد عرصه انتخابات گردند و به همان کسی که آنان را تایید کرده است، برای ریاست خبرگان رای بدهند.

5- از ریاست عظیم الشان مجلس خبرگان رهبری می خواهیم که ترتیبی اتخاذ نمایند که شورای نگهبان، به نهاد یا ارگانی پاسخگو باشد. بدین منظور که اگر شورای نگهبان، فردی را به دلیل عدم اجرای نظارت استصوابی، رد کرد آن شخص بتواند به دادخواهی اقدام نماید و فضا به گونه ای نباشد که این شورا، هر اقدامی را که صلاح دید  انجام دهد و به هیچکس هم پاسخگو نباشد.

6- از آیت الله جنتی بزرگوار که مسوولیت سنگین و طاقت فرسای ریاست خبرگان رهبری را برعهده گرفته اند می خواهیم با اصلاح قانون نحوه بررسی صلاحیت ها، فضا را به گونه ای فراهم سازند که مردم در پای صندوق های رای، نخواهند بین بد و بدتر انتخاب کنند.یعنی به تکثر دیدگاهها و نظرات هم توجه شود و به گونه ای نباشد که یک دیدگاه، فقط بتواند سی نفر از هشتاد و هشت نفر را برای خبرگان، معرفی کند و مردم مجبور شوند برای اینکه برخی افراد، رای نیاورند به گزینه های بد رای بدهند.
 
رئیس بزرگوار مجلس خبرگان مستحضرند که اگر مجتهدین مورد تایید مراجع، امکان حضور در انتخابات را میافتند  ترکیب مجلس به چه نحوی شکل می یافت و مثلا نفر آخر انتخابات اخیر، اصلا امکان حضور در مجلس را نمی یافت که بخواهد نفر اول آن هم بشود.

ضمن تبریک دوباره انتخاب آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری، توفیقات روزافزون ایشان را خواستاریم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
منم اگه بنا بود بتونم رقبامو همه رد صلاحیت کنم رئیس میشدم. در کجای دنیا یکی از کاندیداها این حقو داره که رقبای خودشو رد صلاحیت کنه؟! در کجای دنیا همچین منطقی حاکمه؟
ناشناس
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
بنده هم دو برابر شدن قدرت و "نفوذ" جناب آیت الله جنتی را به ایشان و دست اندر کاران رد صلاحیت تبریک میگم.
ناشناس
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
دمتون گرم با این مقاله. حرف دل ملتی را زدید.
بی نام
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
چی بگم با کی بگم ، سفره دل را پیش کی وابکنم، دردم را باچه زبون به آقایان وصاحبان استصوابی حالی کنم . ملتی بااین تاریخ گرانسنگ به چه روزی افتاد، باکشورم چه رفت، وحال نیدانم ازلحاظ موقعیت وضعیت زیست بصورت انسانی درکجای جهان ایستاده ام؟
بصیر
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
اصلاح طلبان با این شکست دچار یاس و نا امیدی شدند
پاسخ ها
ناشناس
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
کدوم شکست؟ این که صدها اتوبوس به تهران اعزام کردید تا یه نفرو وارد ته لیست کنید به نظرت پیروزی بود؟
ناشناس
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
همینی که هست
چه بخواهید و چه نخواهید
این معضل از ابتدای خلقت بوده و همچنان هست
پاسخ ها
میثم
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
معضل؟؟

متاسفم برات!!
چرا که رهبری عدم انتخاب ایت الله یزدی را خسارت دانستند حال تو میگویی معضل×
ناشناس
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
چرا آیت الله هاشمی که نفر اول انتخابات در تهران بودند برای ریاست مجلس خبرگان اقدام نکردند ؟
پاسخ ها
میثم
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
چون ایران فقط تهران نیست!!
ناشناس
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
تهران عصاره ایرانه. مردمی از تمام ایران متعلق به همه نوع طبقه اقتصادی و اجتماعی در تهران زندگی میکنند. این که در همه شهرها به همون سرنوشت دچار نشدید به این دلیل بود که در شهرهای دیگه با جرئت بیشتری رقبای خود را حذف کردید و اصولا کس دیگه ای رو برای انتخاب باقی نگذاشتید.
میثم
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
مشکل شما اصلاح طلبا اینکه که به ولایت فقیه ایمان ندارید!!
محمد
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
دقیقا مشخص فرمایید کجایتان میسوزد
محسن
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
آبو بریز اونجایی که می سوزه
خخخخخخخخخخخ
نظرات شما