صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 16
کد خبر: ۱۹۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
المیادین:

خطر وقوع جنگ داخلی حربه طرفداران ترامپ برای جلوگیری از استیضاح وی

اطرافیان رئیس جمهور آمریکا با هدف جلوگیری از استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان، بار دیگر از حربه خطر بروز جنگ داخلی استفاده کرده‌اند.

رویداد۲۴ مروّجان خطر بروز جنگ داخلی در پی آن هستند تا راه را بر دموکرات‌ها ببندند و دموکرات‌ها نتوانند استیضاح را عملی کنند.

با این حال با توجه به وجود شرایط و سازوکار بروز جنگ داخلی از جمله فراوانی سلاح در این کشور، مقامات امنیتی آمریکا این تهدید را کاملا جدی گرفته‌اند.

گفته می‌شود گروهی از هواداران ترامپ با عنوان محافظان سوگند که متشکل از حدود بیست و چهار هزار نفر از نظامیان با تجربه سابق هستند آمادگی خود را برای عملی کردن دستورات ترامپ و حضور در میادین درگیری اعلام کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:
پشت پرده استیضاح ترامپ / چرا دموکرات‌ها به دنبال طولانی کردن روند استیضاح هستند؟


گفتنی است مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام بامداد روز پنجشنبه طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. این رأی گیری در حالی به تصویب رسید که هیچ یک از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به این دو مفاد طرح استیضاح ترامپ رأی ندادند. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود. ترامپ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» استیضاح می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۰ رای مثبت در برابر ۱۹۷ رای منفی برای اتهام اول و ۲۲۹ در برابر ۱۹۸ رای برای اتهام دوم، طرح استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنا را تصویب کرد. با تصویب طرح استیضاح، مجلس سنا به زودی جلسه محاکمه دونالد ترامپ را برگزار می‌کند. برکناری ترامپ از قدرت، نیازمند دوسوم آرای نمایندگان سنا است.

نظرات شما