صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 07
کد خبر: ۲۰۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

گیلان، قم و تهران در صدر ابتلا به کرونا در کشور

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ابراز امیدواری نسبت به روند بهبودی مبتلایان به کروناویروس جدید و افزایش قابل توجه بهبودیافتگان آن، در عین حال گفت: همچنان سه استان گیلان، قم و تهران در صدر ابتلا به این بیماری قرار دارند.
رویداد۲۴ علیرضا رییسی ضمن اشاره به آخرین آمار بروز بیماری کووید ۱۹ در کشور، گفت: خوشبختانه مجموع بهبودیافتگان این بیماری در کشور به ۴۳۵ نفر رسیده است و نسبت افرادی که بهبود می‌یابند و از بیمارستان مرخص می‌شوند روند بسیار خوبی دارد.

وی گفت: همچنان سه استان گیلان، قم و تهران در صدر ابتلا به این بیماری هستند؛ گرچه روند قم تقریبا به حالت ثابت رسیده است، اما همچنان موارد در این سه استان زیاد است و در سایر استان‌ها به صورت تک‌گیر ابتلا وجود دارد.

رئیسی تاکید کرد: از ابتدا تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر مشکوک به این بیماری که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده که از این میان ۲ هزار و ۳۳۶ نفر تاکنون جواب تست آن‌ها مثبت قطعی بوده است.

بیشتر بخوانید: ابتلای ۲۳۳۶ نفر از ایرانیان به ویروس کرونا/ ۷۷ نفر فوت کردند/ کرونا در هفته‌های آینده اوج می‌گیرد، در خانه بمانید

وی در ادامه درباره جلسه‌ای که با هیاتی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در محل وزارت بهداشت برگزار شد نیز گفت: هیات فنی از سازمان جهانی بهداشت و منطقه امرو و دو تن از کارشناسان کشور چین در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه بحث‌های فنی و تکنیکالی در ارتباط با نوع غربالگری، نوع تشخیص، درمان و... این بیماری مطرح شد. همچنین این زبان مشترک وجود داشت که باتوجه به اینکه این ویروس جدید و با رفتار ناشناخته است، باید کشور‌ها تجربیات را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا بتوان بر این ویروس فائق آییم.

رئیسی تاکید کرد: همچنین مسائلی در ارتباط با بحث مرز‌ها و چگونگی بحث‌هایی در ارتباط با پیشگیری، ایزولاسیون و خدمات در منزل و انواع دارو‌های جدیدی که در دست بررسی است نیز مطرح شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما