صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۲۵۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

تصاویری از حلیمه عدن اولین مدل باحجاب

حلیمه عدن اولین مدل باحجاب بود. این هنرمند سومالیایی آمریکایی در ماه نوامبر از صنعت مد کناره گرفت. او گفته است که این حرفه با عقاید دینی مذهبی‌اش مغایرت دارد. حلیمه دختر ۲۳ ساله‌ای است که در مینه‌سوتا زندگی می‌کند.

رویداد‌۲۴ حلیمه عدن در اردوگاه پناهندگان در کنیا متولد شد و در سن شش سالگی به ایالات متحده نقل مکان کرد و در سنت ابر، مینه سوتا مستقر شد.

حلیمه که کودکی خود را در اردوگاه پناهندگان کاکوما در شمال شرق کنیا سپری کرده بود، از مادرش یاد گرفته بود سخت کار کند و به اطرافیانش کمک کند. وقتی حلیمه هفت ساله بود، آن‌ها به مینه‌سوتا نقل مکان کردند و عضو بزرگ‌ترین جامعه سومالیایی‌ها در ایالات متحده شدند.

حلیمه حرفه‌ای را انتخاب کرده بود که به گفته مادرش با شخصیت حلیمه، دختری سیاه‌پوست، مسلمان و پناهنده، در تضاد بود.

او نخستین زن برجسته باحجاب است که در مراسم میس مینه سوتا آمریکا تا مرحله نیمه نهایی حاضر می‌شود. پس از شرکت در این مراسم، حلیمه توجه‌های ملی را به خود جذب کرد و به عنوان مدل IMG شناخته شد حلیمه طی اتفاقی غیر قابل منتظره به دنیای مد پشت کرد دلیل او برای اینکار لباس‌های نامتعارفی بود که از نظر خودش‌با اعتقادات مذهبی خودش دخلی نداشت پس بعد چهار سال فعالیت موفق از دنیای مد کناره کشید.

عدن اولین مدل با حجاب است که در راهروی مدلینگ قدم زده‌است و قرار داد با نمایندگی‌های بزرگی امضا کرده‌است. در ماه ژوین ۲۰۱۷ عدن برای اولین بار بر روی مجله ووگ عربی، آلور و مجله ووگ عربی بریتانیا رفت.

نظرات شما