تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹

ترکیب رنگ و نقش در مدل‌های خاص یک طراح

کنزو تاکادا طراح مد فرانسوی_ژاپنی بود که در ۱۹۷۰ در مد فرانسه غوغا بپا کرد. رنگ‌ها و نقش‌هایی که در لباس‌ها ایجاد می‌کرد بهترین نقش‌های سنتی سبک پاریسی را نشان می‌داد.
کنزو تاکادا طراح معروف ژاپنی
رویداد ۲۴ کنزو تاکادا طراح مد فرانسوی-ژاپنی بود. او مؤسس برند جهانی کنزو که برای عطر، محصولات آرایشی و پوشاک شناخته می‌شود، بود. تاکادا در ۲۷ فوریه ۱۹۳۹ در هیمه‌جی، استان هیوگو، از پدر و مادری هتلدار، به دنیا آمد. عشق او به مد در سنین پایین خصوصاً با خواندن مجلات خواهرانش شکل گرفت.
در سال ۱۹۵۸، او در کالج مد بونکا در توکیو ثبت نام کرد، که در آن زمان در‌های خود را به روی دانشجویان پسر باز کرده بود. در زمان حضور خود در بونکا در سال ۱۹۶۱، تاکادا برنده یک مسابقه طراحی مد نیز شد.
تاکادا از پاریس، به ویژه طراح مد ایو سن لورن بسیار الهام می‌گرفت. علاقه او به پاریس توسط معلم او در بانکا، که در تحصیل کرده بود، تشدید هم می‌شد. در آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴، دولت ژاپن در سال ۱۹۶۴ آپارتمان تاکادا را تخریب کرد و برای وی مقداری غرامت پولی پرداخت کرد.
تاکادا تحت مشاوره مربی خود و با استفاده از پول جبران خسارت خود، یک سفر یک‌ماهه با قایق به پاریس رفت و در این مسیر از شهر‌های مختلف مانند هنگ کنگ، سایگون، بمبئی و مارسی دیدن کرد. وی سرانجام در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۶۵ به ایستگاه قطار گار دو لیون رسید.
اولین برداشت تاکادا از پاریس این بود که «ناخوشایند و تاریک» است، اما هنگامی که او از کنار کلیسای نوتردام رد شد، شهری «باشکوه» را دید و با شهر حس نزدیکی پیدا کرد. کنزو تاکادا تنها ژاپنی بودی که در سال ۱۹۷۰ در مد فرانسه غوغا بپا کرد. رنگ‌ها و نقش‌هایی که در لباس‌ها ایجاد می‌کرد بهترین نقش‌های سنتی سبک پاریسی را نشان می‌داد.
تاکادا در ۴ اکتبر ۲۰۲۰ بر اثر عوارض بیماری کرونا هنگام بستری شدن در بیمارستان آمریکایی پاریس در نویی-سور-سن در گذشت.
در تصاویر روز عکس‌هایی از برخی مدل‌های لباس با طرح‌ها و رنگ‌های منحصر بفرد را که داکاتا طراحی کرده است ببینید.
منبع: Guardian
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان