آرشیو

کدام فوتبالیست‌های ایرانی در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند؟

فوتبال باشگاهی ایران در روزگاری در بوندسلیگای آلمان، سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا بازیکنانی موثر داشت که این روند متاًسفانه در دهه 90 متوقف شد. تا اینکه چهره هایی جون سردار آزمون، مهدی طارمی و ... دوباره فوتبال ایران را در قاره سبز سر زبان ها انداختند. هر چند که مقایسه لژیونرهای ایران با ستاره هایی که از ژاپن و کره جنوبی به لیگ های معتبر اروپایی رفته اند، قیاسی مع الفارق خواهد بود!

جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران

از مدت‌ها پیش خبر اختلاف علیرضا بیرانوند با مدیران پرسپولیس نقل محافل بود و حالا و پس از فسخ قرارداد با پرسپولیس خبرها حاکی از توافق بیرانوند با استقلال است. به بهانه این خبر جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران را بررسی می‌کنیم.

تاریخچه باشگاه استقلال تهران

استقلال تهران با ۲ عنوان قهرمانی، ۲ جایگاه نایب قهرمانی و ۳ مقام سومی در لیگ قهرمانان آسیا، به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در تاریخ این رقابت‌ها و سومین تیم برتر قاره آسیا شناخته می‌شود.

میهن پرستی چگونه ایجاد می‌شود و چگونه از بین می‌رود؟

هواداری بخشی از ایرانیان از تیم ملی انگلستان و خوشحالی آنها از شکست سنگین تیم ملی ایران، یک سوال مهم ایجاد کرد؛ آیا وطن‌دوستی و میهن‌خواهی در ایران از بین رفته و دست‌کم برای بخشی از شهروندان کمرنگ شده است یا اتفاق دیگری در جریان است؟

سیاسی‌ترین جام‌های جهانی فوتبال در تاریخ

ورزش همیشه با سیاست پیوند خورده است؛ چه زمانی که قطر به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب می‌شود و چه زمانی که روسیه به خاطر جنگ اوکراین از مسابقات جهانی حذف می‌شود. فوتبال اما پیوند بیشتری با سیاست دارد و نمود این پیوند بیش از هر دوره‌ای، خود را در ادوار جام جهانی نشان داده است.

مهدی تاج ؛ متهم ردیف اول که دوباره رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد!

فارغ از اینکه مهدی تاج در پرونده‌هایی ریز و درشتی که نمایندگان از آن سخن گفته‌اند، تخلف کرده یا خیر، کمترین کار این بود که ابتدا به پرونده او رسیدگی می‌شد و در صورت تبرئه، به انتخابات پا می‌گذاشت، نه آنکه خود نهادهای نظارتی از محرز بودن تخلفات تاج سخن بگویند اما بدون آنکه رسیدگی صورت بگیرد، ورق برگردد و تاج دوباره رئیس فدراسیون شود.

مشکل کجاست که مهدی تاج به جای حضور در دادگاه، مدعی ریاست فدراسیون فوتبال شده است؟

صلاحیت مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال تایید شده است. سوال این است که چه اتفاقی در این کشور افتاده که مهدی تاج با آن حجم پرونده که فقط یک پرونده آن قرارداد ویلموتس است و سازمان بازرسی تخلف آن را محرز دانسته، به جای بالا و پایین رفتن از پله‌های دادگستری، مدعی ریاست فدراسیون فوتبال شده است؟

روی دیگر عزل اسکوچیچ از تیم ملی/ وقتی فوتبال این است، در نهادهای دیگر چه خبر است؟

عزل اسکوچیچ به لحاظ فنی چه درست چه غلط، یک نکته قابل توجه دارد و آن اینکه عمده تصمیمات در جایی به جز نهاد تخصصی آن انجام می‌شود؛ نهادی که معلوم نیست و پشت پرده است و البته چون به لحاظ ساختاری صلاحیت ندارد، قرار هم نیست به جایی پاسخگو باشد. با این حال سوال این است که اگر در فوتبال چنین است، در نهاد‌های اقتصادی که اطلاعات زیادی از آنها در دست نیست، چه خبر است؟

علت حذف وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال چیست؟/ فوتبال با طعم سیاست

وریا غفوری فعلا محبوب‌ترین فوتبالیست ایرانی است که همچنان در حال بازی است. او بیش از آنکه به خاطر بازی فوتبالش برای هواداران و مردم اهمیت داشته باشد، به خاطر اظهارنظرهایش در دفاع از مردم به محبوبیت رسیده است. البته همین مسئله باعث شده تمدید قرارداد او در فصل جدید با مشکل مواجه شود.

لیگ فوتبال را یکسال تعطیل کنید تا ببینید قیمت واقعی بازیکنان چقدر است/ ۵۰ درصد گردش مالی فوتبال به جیب دلالان می‌رود

امیررضا واعظ آشتیانی مدیر عامل پیشین استقلال درباره ارقام نجومی که در جابجایی بازیکنان فوتبال مطرح شده با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: ۵۰ در صد قراردادهای نجومی در فوتبال ایران به جیب دلالان می‌رود و چون همه پول از جیب دولت برداشت می‌شود، کسی دغدغه اقتصادی ندارد و هر رقمی بخواهند قرارداد می‌بندند.

حاشیه‌های بزرگ یک فدراسیون بی‌در و پیکر/ ایران قبل از مسابقه با کانادا بازی را باخته بود!

بازی ایران و کانادا از سوی فدراسیون فوتبال کانادا لفو شد؛ رویداد۲۴ در گزارشی به همین موضوع پرداخته و نشان داده حتی اگر این بازی برگزار می‌شد، ایران بازنده ان بود و چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ سیاسی هیچ دستاوردی نداشت؛ این گزارش را بخوانید تا بدانید چرا بازی ایران و کانادا، برای تیم ملی دو سر باخت بود.

تاریخ‌سازی با اسپری فلفل به صورت زنان!/ مردم را به نقطه‌ای رساندید که برای اولین بار در تاریخ به دنبال تعلیق فوتبال کشورشان هستند!

اتفاقات رخ داده در مشهد و پاشیدن اسپری فلفل به صورت زنان اولین بار بود که برای حضور زنان به ورزشگاه پیش می‌آمد؛ اما این ماجرا یک «اولین»‌های دیگر هم داشت و اینکه برای نخستین بار بخشی از جامعه به صورت همزمان از فیفا درخواست کرده‌اند فوتبال ایران را تحریم یا تعلیق کند

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها به سبک دولت سیزدهم/ سهام استقلال و پرسپولیس چگونه واگذار شد؟

سرخابی‌ها به بورس رفتند. سرانجام بعد از هیاهوی زیاد و با وجود مخالفت کارشناسان با فشار سازمان AFC و وساطت سازمان خصوصی سازی، دو باشگاه فوتبال پر طرفدار استقلال و پرسپولیس، بورسی شدند. رویداد۲۴ در این گزارش بررسی کرده که خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در چه شرایطی انجام شده و چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود.

ماجرای ویزای رئیس فدراسیون کشتی ایران چیست؟/ سخنگوی فدراسیون: علیرضا دبیر ویزا نگیرد، تیم ملی به آمریکا نمی‌رود

خبر‌ها حاکی است که درخواست ویزای آمریکای علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به خاطر اظهارات او در یک مصاحبه رد شده است. سخنگوی فدراسیون کشتی در گفتگو با رویداد۲۴ تایید کرده اگر ویزای دبیر صادر نشود، تیم ملی کشتی به آمریکا نخواهد رفت.

حضور گزینشی زنان در آزادی/ در شب صعود ایران به جام جهانی چه گذشت؟

مسابقه ایران و عراق بالاخره تمام شد و ایران برای سومین بار به جام جهانی صعود کرد و لحظات خوشی در تاریخ ایران ثبت شد. در این میان خاطرات تلخی هم به جا ماند؛ از جمله تصویر خانواده عراقی که با زن و شوهر و فرزندان در کنار یکدیگر به ورزشگاه آزادی آمده بودند و تیم ملی عراق را تشویق می‌کردند اما در خود ایران، خانواده‌های ایرانی اجازه حضور کنار همدیگر را نداشتند!

ماجراهای ناتمام زنوزی مطلق و تراکتورسازی تبریز / بریز و بپاش‌های نجومی از کیسه ملت!

روز گذشته باشگاه تراکتور که چند سال پیش از سپاه به محمدرضا زنوزی مطلق واگذار شده بود، به مس سونگون ورزقان داده شد. اما زنوزی چگونه مالک تراکتورسازی تبریز شد و چرا این باشگاه را دوباره به دولت واگذار کرد؟ رویداد۲۴ در این گزارش فرآیند واگذاری تراکتورسازی و بازگرداندن آن را نشان داده است.

دردسر مهدوی کیا بر سر پرچم اسرائیل/ به مهدوی کیا حمله کنید، این بار دولت هیچکاره است!

تصویر پرچم اسرائیل بر لباسی که مهدی مهدی کیا در یک مسابقه دوستانه بر تن کرده بود، حاشیه ساز شد و همه علیه او موضع گرفتند. نکته جالب درباره حمله به مهدوی کیا این بود اگر این اتفاق در دولت روحانی افتاده بود، آنها اکنون وزیر ورزش و رئیس جمهور را به مجلس می‌کشاندند و دولت را زیر ضرب می‌بردند اما چون این اتفاق در دولت همسو با آنها رخ داده، نقد آنها کاملا شخصی شده و تنها «مهدی مهدوی کیا» را نشانه رفته است.

کلنگ‌های تبلیغاتی!/ بودجه ۱۴۰۱ در ورزشگاهی که فقط برای اعدام استفاده می‌شود!

در یکی از ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۱ رقمی برای ساخت یک ورزشگاه در سبزوار در نظر گرفته است. با توجه به سابقه استفاده از این ورزشگاه برای برگزاری مراسم اعدام و هشدار فیفا به ایران، این مورد بسیار جالب بود. رویداد۲۴ در یک گزارش نشان داده که این ورزشگاه اساسا قرار نیست افتتاح شود و بودجه‌های در نظر گرفته شده برای چنین موادری در حقیقت حیف کردن اموال بیت المال است.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین